ساری ......... طالبان علم بدانند : « همه چیز زیر سر نور است » تو مگو ما را بدان شه بار نیست با کریمـــان کارها دشـوار نیست آنانی را که دوست دارم " دل " هاشان را بوییده ام ...... از رهنمونی " بــو " غفلت مــورزیـد ؛ " راه " را , درست می نمـاید ! tag:http://www.mzare.ir 2017-02-27T04:41:51+01:00 mihanblog.com تفسیر سوره مائده 23 (218) 2017-02-26T21:41:26+01:00 2017-02-26T21:41:26+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/3155 محمود زارع النوبة الثالثة قوله تعالى :یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا إِنَمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ الایة   قال النبى (ص) الخمر جماع الاثم و أمّ الخبائث. خمر اصل خبائث است و كلید كبائر، مایه جنایات، و تخم ضلالات، و منبع فتنه .عقل را بپوشد، و دل را تاریك كند، و چشمه طاعت خشك كند، و آب ذكر باز بندد، و در غفلت بگشاید .نفس از خمر مست شود، از نماز باز ماند .دل از غفلت مست شود، از راز باز ماند. پیر طریقت گفته:اى مستان پر شهوت !و اى خفتگان بزبان وعظ مرین غافلان را كه غفلت !شرم دارید از آن خداوند
النوبة الثالثة
قوله تعالى :یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا إِنَمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ الایة  
قال النبى (ص) الخمر جماع الاثم و أمّ الخبائث.

احرام دل

 خمر اصل خبائث است و كلید كبائر، مایه جنایات، و تخم ضلالات، و منبع فتنه .عقل را بپوشد، و دل را تاریك كند، و چشمه طاعت خشك كند، و آب ذكر باز بندد، و در غفلت بگشاید .
نفس از خمر مست شود، از نماز باز ماند .دل از غفلت مست شود، از راز باز ماند.

پیر طریقت گفته:
اى مستان پر شهوت !
و اى خفتگان بزبان وعظ مرین غافلان را كه غفلت !
شرم دارید از آن خداوندى كه خیانت چشمها میداند، و باطن دلها مى بیند (یَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْیُنِ وَ ما تُخْفِی الصُدُورُ)
]]>
تفسیر سوره مائده 22 (217) 2017-02-26T21:05:54+01:00 2017-02-26T21:05:54+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/3153 محمود زارع النوبة الاولىیَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿90﴾ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند پس از آنها دورى گزینید باشد كه رستگار شوید (90)قوله تعالى :یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا اى ایشان كه بگرویدند !إِنَمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ مى و قمار، وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ  و سنگها و تیرها، رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَی
النوبة الاولى
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿90﴾
اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند پس از آنها دورى گزینید باشد كه رستگار شوید (90)
شراب و قمار در قرآن
قوله تعالى :
یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا اى ایشان كه بگرویدند !
إِنَمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ مى و قمار،
وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ  و سنگها و تیرها،
رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَیْطانِ زشتى و ناراستى از كار دیواست،
فَاجْتَنِبُوهُ بپرهیزید از آن،
لَعَلَكُمْ تُفْلِحُونَ تا پیروز مانید (90)
]]>
تفسیر سوره مائده 21 (216) 2017-02-24T21:17:44+01:00 2017-02-24T21:17:44+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/3152 محمود زارع النوبة الاولىقوله تعالى : وَإِذَا سَمِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْیُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُواْ مِنَ الْحَقِّ یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ ﴿83﴾ و چون آنچه را به سوى این پیامبر نازل شده بشنوند مى‏ بینى بر اثر آن حقیقتى كه شناخته ‏اند اشك از چشم هایشان سرازیر مى‏شود مى‏گویند پروردگارا ما ایمان آورده ‏ایم پس ما را در زمره گواهان بنویس (83)وَ إِذا سَمِعُوا و چون شنوند، ما أُنْزِلَ إِلَى الرَسُولِ آنچه برسول فرو فرستادند تَرى  أَ النوبة الاولى
قوله تعالى : وَإِذَا سَمِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْیُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُواْ مِنَ الْحَقِّ یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ ﴿83﴾
و چون آنچه را به سوى این پیامبر نازل شده بشنوند مى‏ بینى بر اثر آن حقیقتى كه شناخته ‏اند اشك از چشم هایشان سرازیر مى‏شود مى‏گویند پروردگارا ما ایمان آورده ‏ایم پس ما را در زمره گواهان بنویس (83)

قرآن کریم.مائده

وَ إِذا سَمِعُوا و چون شنوند،
ما أُنْزِلَ إِلَى الرَسُولِ آنچه برسول فرو فرستادند
تَرى  أَعْیُنَهُمْ تو بینى چشمهاى ایشان
تَفِیضُ كه آب مى ریزد
مِنَ الدَمْعِ از اشك،
مِمَا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِ از آنچه بشناختند از حق،
یَقُولُونَ همى گویند :
رَبَنا خداوند ما !
آمَنَا ما بگرویدیم، 
فَاكْتُبْنا مَعَ الشَاهِدِینَ ما را در گواهان خویش نویس.(83)
]]>
امام زمان(عج) مردم را از مال و نعمت بی نیاز میکند 2017-02-23T19:47:33+01:00 2017-02-23T19:47:33+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/2170 محمود زارع باب 145ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود: ساکنین آسمان و زمین از مهدى علیه السلام راضى خواهند بود آسمان، قطره اى از قطره هاى ( باران ) خود را واگذار نمیکند مگر اینکه آنرا فرو میریزد و زمین هم گیاهى از گیاهان خود را فروگذار نمی کند مگر اینکه آنرا خارج مینماید حتى اینکه اموات آرزوى زنده شدن را دارند.باب 146معمر بن قتاده از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود: مهدى علیه السلام گنجها را استخراج نموده و اموال را تقسیم مینماید، و اسلام، استقرار خود را خوا باب 145
ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود: ساکنین آسمان و زمین از مهدى علیه السلام راضى خواهند بود آسمان، قطره اى از قطره هاى ( باران ) خود را واگذار نمیکند مگر اینکه آنرا فرو میریزد و زمین هم گیاهى از گیاهان خود را فروگذار نمی کند مگر اینکه آنرا خارج مینماید حتى اینکه اموات آرزوى زنده شدن را دارند.

رواج نعمت از سوی امام زمان عج

باب 146
معمر بن قتاده از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود:
مهدى علیه السلام گنجها را استخراج نموده و اموال را تقسیم مینماید، و اسلام، استقرار خود را خواهد یافت.

باب 147
ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى الله علیه وآله روایت کرده که فرمود: مهدى علیه السلام روایت کرده که فرمود:
مهدى علیه السلام داراى مال اندک خواهد بود ( یا مال را اندک اندک مى بخشد؟ ) و آنرا شماره نمی کند، زمین را پر از عدل و داد میکند همچنانکه پر از جور و ظلم شده باشد.

باب 148
ابو سعید خدرى از رسول خدا صلى الله علیه و آله روایت کرده که فرمود:
امت مهدى علیه السلام آنطور بسوى او جمع میشوند که زنبور عسل بدور ملکه خود جمع شود.

]]>
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 38 ) 2017-02-22T18:52:52+01:00 2017-02-22T18:52:52+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1402 فـــــــــ. زارع فصل (62): (راه وصول و تقرب به حق تعالى ) ساری,گاهنوشته های محمود زارع:اى عزیز! بدان كه انسان را در هر یك از عوالم اربعه صورتى است و وجهى . عوالم اربعه عبارت است از: عالم معانى كه عالم اسماء و صفات است ، و عالم ارواح كه عالم حقایق نیز مى گویند، و عالم مثال و عالم شهادت ، و این كه انسان گریه اش روز كمتر است . و شب گریه و زاریش بیشتر است وجهش آن است كه روز نظرش به محسوسات مى افتد مشغول از آن عوالم مى شود.اى عزیز! صدور هر حقیقتى از حقایق كونیه از اسمى مخصوص است از اسماء الهیه ، چنان چه به فصل (62): (راه وصول و تقرب به حق تعالى ) ساری,گاهنوشته های محمود زارع
ساری,گاهنوشته های محمود زارع:اى عزیز! بدان كه انسان را در هر یك از عوالم اربعه صورتى است و وجهى .
عوالم اربعه عبارت است از:
عالم معانى كه عالم اسماء و صفات است ، و
عالم ارواح كه عالم حقایق نیز مى گویند، و
عالم مثال و
عالم شهادت ،
و این كه انسان گریه اش روز كمتر است . و شب گریه و زاریش بیشتر است وجهش آن است كه روز نظرش به محسوسات مى افتد مشغول از آن عوالم مى شود.

اى عزیز! صدور هر حقیقتى از حقایق كونیه از اسمى مخصوص است از اسماء الهیه ، چنان چه به تفصیل بیاید ان شاء الله تعالى . و چون آن حقیقت كه عبارت از سر وجودى است . در مراتب اربعه یعنى عوالم متقدمه معانى و روحانى و مثالى و عنصرى سارى شد از هر مرتبه اى كمالى دیگر او را حاصل است كه پیش از عبور او به این مراتب آن كمال نداشت ، چنان كه آب از چند مرتبه كه گذشت و در درخت گل ، گل شد و بعد از آن باز با آلت قرع و انبیق (وسیله اى كه با آن آب مقطر مى گیرند.) گلاب همان آب است كه بود به زیادتى خواص دیگر مثل عطر و تفریح و تقویت قلب و زیادتى عقل به استعمال آن . پس آن سر وجودى نیز به سبب اكتساب كمالات از مراتب مذكوره او را قوت اتصاف و تخلق به جمیع اوصاف و اخلاق ربانى ممكن است ، پس رجوع او نه بدان جا بود كه صدور آن بود. اگر مرجع عین مصدر باشد آمدن چه فایده دهد؟ و چون در آمدن چندین فواید دیگر چون كمالاتى كه او را از مراتب حاصل شده است زیاد شد و او را استعداد تخلقوا باخلاق الله دست بهم داد با آن كه منشا حقیقت او یك اسم بود، پس مرجع عین مصدر نباشد.
]]>
احترام امیران و امام علی (ع) 2017-02-22T07:37:59+01:00 2017-02-22T07:37:59+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/3151 محمود زارع سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع )در نهج البلاغه آمده است که : امیرالمؤمنین (ع) هنگام سفر به شام ، در مسیر خویش ، جمعی از دهقانان شهر (انباز) را دید که با دیدن او پیاده شدند و پیشاپیش او می دویدند . و امام گفت : این چه کاریست ؟ گفتند: روشی ست که با آن ، امیرانمان را احترام می کنیم .
سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع )
در نهج البلاغه آمده است که : امیرالمؤمنین (ع) هنگام سفر به شام ، در مسیر خویش ، جمعی از دهقانان شهر (انباز) را دید که با دیدن او پیاده شدند و پیشاپیش او می دویدند .
و امام گفت : این چه کاریست ؟
گفتند: روشی ست که با آن ، امیرانمان را احترام می کنیم .

]]>
بی حیاء کیست ؟! 2017-02-20T20:06:40+01:00 2017-02-20T20:06:40+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/3150 محمود زارع حکایاتی از عارفان و بزرگان علم و دینگفته اند که : در کوهی از لبنان ، زاهدی ، دور از مردم ، در غاری می زیست . روزها روزه می داشت و هر شب برای او گرده نانی می رسید؛ که نیمی از آن را به هنگام گشودن روزه می خورد و نیم دیگر را به هنگام سحر . و این حال ، روزگاری دراز پایید، و مرد از کوه به زیر نیامد، تا این که چنین شد، که در شبی از شب ها، نان از او برگرفته شد و گرسنگی شدت یافت و خواب از چشم زاهد رفت . پس نماز گزارد و آن شب را در امید خوردنی ، بیدار ماند، تا گرسنگی بدان دفع کند . اما غذایی نرسید .در
حکایاتی از عارفان و بزرگان علم و دین
گفته اند که : در کوهی از لبنان ، زاهدی ، دور از مردم ، در غاری می زیست . روزها روزه می داشت و هر شب برای او گرده نانی می رسید؛ که نیمی از آن را به هنگام گشودن روزه می خورد و نیم دیگر را به هنگام سحر . و این حال ، روزگاری دراز پایید، و مرد از کوه به زیر نیامد، تا این که چنین شد، که در شبی از شب ها، نان از او برگرفته شد و گرسنگی شدت یافت و خواب از چشم زاهد رفت . پس نماز گزارد و آن شب را در امید خوردنی ، بیدار ماند، تا گرسنگی بدان دفع کند . اما غذایی نرسید .

در پایین آن کوه ، روستایی بود که ساکنان آن ، بر دین عیسی بودند و هنگامی که بامدادان زاهد به نزد آنان رفت و خوردنی خواست ، پیرمردی از آنان ، دو گرده نان جوین او را داد . زاهد دو گرده نان را گرفت و به بسوی کوه روانه شد . و در خانه آن پیرمرد، سگی بود لاغر و به بیماری گری دردمند . که به زاهد در آویخت و بر او بانگ کرد و به دامن جامه او آویزان شد .

]]>
مباحث قرآنی رمضان (09) 2017-02-20T03:18:45+01:00 2017-02-20T03:18:45+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1398 فـــــــــ. زارع خلاصه جلسه نهمساری,گاهنوشتهای محمود زارع:...انواع تاویل حاصل شده از روایات ائمه علیهم السلام در یک نظری که میشود از متن روایاتی چند بدست آورد تاویل ها را بر سه (3) قسم میتوان تقسیم کرد :1 ) تاویلی است که به کلمه یا آیه ای خاصّ مربوط میشود که آن کلمه یا آیه در تنها یک جای ذکر گردید ولذا ما نمیتوانیم چنین تاویلی را به دیگر کلمات یا آیات قرآن کریم حمل کنیم زیرا خاص همان که آمد میباشد.2 ) تاویلی که بر عکس حالت نخست بوده یعنی درباره یک کلمه یا آیه میباشد اما در اینجا از آن حالت اخ خلاصه جلسه نهم
ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:...انواع تاویل حاصل شده از روایات ائمه علیهم السلام

در یک نظری که میشود از متن روایاتی چند بدست آورد تاویل ها را بر سه (3) قسم میتوان تقسیم کرد :

ساری,گاهنوشته های محمود زارع

1 ) تاویلی است که به کلمه یا آیه ای خاصّ مربوط میشود که آن کلمه یا آیه در تنها یک جای ذکر گردید ولذا ما نمیتوانیم چنین تاویلی را به دیگر کلمات یا آیات قرآن کریم حمل کنیم زیرا خاص همان که آمد میباشد.

2 ) تاویلی که بر عکس حالت نخست بوده یعنی درباره یک کلمه یا آیه میباشد اما در اینجا از آن حالت اختصاصی می افتد و لذا میتوان آنرا بر دیگر موارد یعنی بر دیگر کلمات یا آیات نیز حمل کرد یعنی نوعی شمولیت و عام بودن در ااین نوع تاویل صدق میکند .

3 ) یکنوع تاویل دیگر هم میتوان دید که البته مربوط به آیه خاصی نیست ولی ما میتوانیم آنها را بر آیات قرآن کریم تطبیق داده و از آن استفاده کنیم .

درباره تاویل کلمات من اثر مشکات الانوار را بسیار مفید میدانم که میتوانید بدان مراجعه نمایید ... درخصوص نوع سوم تاویلاتی که عرض کردیم روایتی از امام باقر علیه السلام را میتوان نمونه مناسبی از این گونه تاویلات دانست آنجا که میفرماید : « ما یدالله - دست خدا - هستیم » ...
]]>
سفرنامه های بی نام ... ! (01) 2017-02-20T03:15:50+01:00 2017-02-20T03:15:50+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1304 فـــــــــ. زارع ساری,گاهنوشته های محمود زارع:... در آن سفر - ( ! ) که رویا نبود و در بیداری محض که همه پیرامونم کور بودند و من در طفولیتی پاک که در آغوش مهر سراسر سبزپوش رحمه للعالمین علیه السلام والسلام بودم و ... محو تماشای لبخند ملیحش که رزولوشن تصویر آن لحظه حتی با گذشت نزدیک به نیم قرن در ضمیرم کاستی نگرفته و همچنان پاک و صاف ناظر آنم ...  – بعدها که اهل سفرم نمودند و مامور سفرهای زیاد و خواستنی ... ... با شیخی که فریفته نور بود و در پی روشنایی ... ملاقاتی دست داد ... داشت با ه ساری,گاهنوشته های محمود زارع:... در آن سفر - ( ! ) که رویا نبود و در بیداری محض که همه پیرامونم کور بودند و من در طفولیتی پاک که در آغوش مهر سراسر سبزپوش رحمه للعالمین علیه السلام والسلام بودم و ... محو تماشای لبخند ملیحش که رزولوشن تصویر آن لحظه حتی با گذشت نزدیک به نیم قرن در ضمیرم کاستی نگرفته و همچنان پاک و صاف ناظر آنم ...  بعدها که اهل سفرم نمودند و مامور سفرهای زیاد و خواستنی ...
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
... با شیخی که فریفته نور بود و در پی روشنایی ... ملاقاتی دست داد ... داشت با همزادش بحث حربا و خفاش را طرح میکرد . رساله ای مینوشت نامش " لغت موران " که بحث حربا و خفاش یعنی ... آفتاب پرست و خفاش که یکی منتظر آفتاب هست تا متحرک شود و آن دیگری منتظر تاریکی است - خفاش - تا راه بیفتد ...
... گفتمش در عالمی این می پوییدم که حکایت نور و ظلمت در کتاب مبین آمده بود و بگوشم ترنم فرموده بودند ... 

]]>
بهترین در نظر حضرت فاطمه (س) 2017-02-15T21:25:12+01:00 2017-02-15T21:25:12+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/701 محمود زارع ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند:                                                  خیارکم الینکم مناکبة و اکرمهم لنسائهمبهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی ه
ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند:                                                  

خیارکم الینکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم

بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسران شان مهربان و بخشنده اند
.

فاطمه

منبع(دلال الامامه و کنزالعمال ، ج‌ 7، ص225)
]]>
دریای کرم 2017-02-10T01:23:00+01:00 2017-02-10T01:23:00+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1131 محمود زارع ساری , گاهنوشته های محمود زارع:چندی قبل چند نکته ای در چند جلسه در باب شروح قرآنی نگاشته بودیم بسیار مختصر و موجز و از صفات «رحمن» و «رحیم» که یکی در دنیا و آن دیگری در آخرت ؛ یکی شامل همه و دیگری شامل مومنین و امثال این مباحث توضیحاتی را دادیم که برای دوستانی سوالاتی ایجاد شده بود که البته تا آنجا که مقدور بود و بخصوص بضاعتی اندک برای آنان نکاتی را متذکر شدیم اما در یک نکته همه مشترک بودند و آنهم موضوع  مربوط به صفات رحمن و رحیم که به نحو بین دنیا و آخرت مقید میباشد . هر ساری , گاهنوشته های محمود زارع:چندی قبل چند نکته ای در چند جلسه در باب شروح قرآنی نگاشته بودیم بسیار مختصر و موجز و از صفات «رحمن» و «رحیم» که یکی در دنیا و آن دیگری در آخرت ؛ یکی شامل همه و دیگری شامل مومنین و امثال این مباحث توضیحاتی را دادیم که برای دوستانی سوالاتی ایجاد شده بود که البته تا آنجا که مقدور بود و بخصوص بضاعتی اندک برای آنان نکاتی را متذکر شدیم اما در یک نکته همه مشترک بودند و آنهم موضوع  مربوط به صفات رحمن و رحیم که به نحو بین دنیا و آخرت مقید میباشد .

ساری , گاهنوشته های محمود زارع
هر چند که این بنده هم همانند شما مدام میگردم و جستجو میکنم و خویش چون شما میجویم و بدعا و بتمنا میخواهم که بدانم ولی بقدر وسع و استعداد ؛ خداوند برکات خویش نازل فرموده و میفرماید و تنها اینقدر  حاصل شد که ما آنرا در ضمن بیان روایتی بشرح زیر بسمع و نظر دوستان پرسان میرسانیم و تنها طلب دعای خیر بر استغفار خویش داریم از درگاه آن یگانه غفار و خوش بحال شما و خوشا بحال شما با قلب صافی که نصیب شما گردانید و شما آنرا با کینه و انزجار سیاه ننموده و همین پی جویی در دانستن مبین این امر مهم میباشد و اما آن توضیح در مقام پاسخ را بعرض برسانیم در هفت شهر عشق آمده که ؛

]]>
آیات آخر سوره حشر 2017-02-09T02:53:20+01:00 2017-02-09T02:53:20+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1122 محمود زارع نگاهی به کلام وحیساری , گاهنوشته های محمود زارع:کرارا بدوستان خویش گفته ام که قرآن را دوست دارم. بدان صادقانه عشق میورزم و اینرا هم از لطف صاحب قرآن میدانم و حتی اگر مسلمان نیز نمیبودم . بطور قطع و یقین چنین حالتی را می داشتم ( اینرا صادقانه و از سر شوق و ذوق عرض کردم و گرنه نیازی به اخذ تایید از جایی مثلا حکومت و دارالعلم و شاید دارال... ندارم ...! )     توصیه میکنم که بخصوص اهل بصیرت , آیات آخر سوره مبارکه حشر را لااقل هر از چندگاهی ملاحظه کنید ؛ حال نمی کنید
نگاهی به کلام وحی
ساری , گاهنوشته های محمود زارع
ساری , گاهنوشته های محمود زارع:کرارا بدوستان خویش گفته ام که قرآن را دوست دارم. بدان صادقانه عشق میورزم و اینرا هم از لطف صاحب قرآن میدانم و حتی اگر مسلمان نیز نمیبودم . بطور قطع و یقین چنین حالتی را می داشتم ( اینرا صادقانه و از سر شوق و ذوق عرض کردم و گرنه نیازی به اخذ تایید از جایی مثلا حکومت و دارالعلم و شاید دارال... ندارم ...! )
     توصیه میکنم که بخصوص اهل بصیرت , آیات آخر سوره مبارکه حشر را لااقل هر از چندگاهی ملاحظه کنید ؛ حال نمی کنید که میخوانید :


ساری , گاهنوشته های محمود زارع

  
]]>
آدمیزاده رنجور 2017-02-04T02:34:50+01:00 2017-02-04T02:34:50+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/948 محمود زارع قرآن کریم : لقد خلقنا الانسان فی کبد ( البلد / 4 ) ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:آدمیزاده را چه درد و رنجهایی که نیست ! در گرو دهها بلکه صدها زنجیر ثقیل و گران ؛ از هنگامی که پای بخاکدان می نهد تا زمانی که از زمین پرواز میکند ابتلائات مختلفی را می بیند ؛ رنج خواستن , درد داشتن یا نداشتن ؛ مقهور غموم و هموم , آمال و آرزوها ! در طفلی زحمت درس و رنج امتحان , در جوانی رنج عشق و فشار شهوت , در میانسالی با بیم آنکه چه گذشت و چه در پیش میباشد ؛ در پیری با انواع و اقسام دردهای بی د قرآن کریم : لقد خلقنا الانسان فی کبد ( البلد / 4 )

ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:آدمیزاده را چه درد و رنجهایی که نیست ! در گرو دهها بلکه صدها زنجیر ثقیل و گران ؛ از هنگامی که پای بخاکدان می نهد تا زمانی که از زمین پرواز میکند ابتلائات مختلفی را می بیند ؛ رنج خواستن , درد داشتن یا نداشتن ؛ مقهور غموم و هموم , آمال و آرزوها ! در طفلی زحمت درس و رنج امتحان , در جوانی رنج عشق و فشار شهوت , در میانسالی با بیم آنکه چه گذشت و چه در پیش میباشد ؛ در پیری با انواع و اقسام دردهای بی درمان و بسیاری بدگمانی های بی پایان دست در گریبان است !

ساری گاهنوشتهای محمود زارع
]]>
مکافات عمل (جزا به همان تهدید) 2017-02-01T06:41:14+01:00 2017-02-01T06:41:14+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1950 محمود زارع تهدید بیجا و گرفتارى به همان تهدیددر سنه 1229 در كاشان محصلى از تحصیلداران دیوان از مرد سید فقیرى مطالبه وجه دیوانى مى نمود و تشدد مى كرد. و آن بیچاره عجز و الحاح مى نمود كه ندارم ؛ چند روزى مرا مهلت ده تا خدا چاره اى بسازد و از جدم رسول الله صلى الله علیه وآله شرم كن .آن ملعون گفت : اگر جدت كار سازى از او مى شود، یا شرّ مرا از سر تو دفع كند یا كار سازى تو را بكند !و از آن سید ضامنى گرفته گفت : هرگاه فردا اول طلوع آفتاب وجه را ندهى نجاست به حلق تو خواهم ریخت بگو به جدت هر كارى مى تواند بكند!
تهدید بیجا و گرفتارى به همان تهدید
در سنه 1229 در كاشان محصلى از تحصیلداران دیوان از مرد سید فقیرى مطالبه وجه دیوانى مى نمود و تشدد مى كرد. و آن بیچاره عجز و الحاح مى نمود كه ندارم ؛ چند روزى مرا مهلت ده تا خدا چاره اى بسازد و از جدم رسول الله صلى الله علیه وآله شرم كن .
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
آن ملعون گفت :
اگر جدت كار سازى از او مى شود، یا شرّ مرا از سر تو دفع كند یا كار سازى تو را بكند !

و از آن سید ضامنى گرفته گفت :
هرگاه فردا اول طلوع آفتاب وجه را ندهى نجاست به حلق تو خواهم ریخت بگو به جدت هر كارى مى تواند بكند!!

چون شب شد آن مرد ظالم به بام خانه رفت كه بخوابد. به جهت بول كردن بر لب بام رفته در تاریكى پا بر ناودان گذاشت . ناودان بیفتاد و او نیز بیفتاد.

]]>
مکافات عمل (خیانت به نامحرم) 2017-01-31T05:07:34+01:00 2017-01-31T05:07:34+01:00 tag:http://www.mzare.ir/post/1945 محمود زارع حكایت شده است كه مردى سقا در (بخارا) مدت سى سال آب مى برد در خانه شخص زرگرى . و در این مدت اصلا حركتى كه مشعر بر خیانت باشد بالنسبه به خانواده آن زرگر از آن سقا صادر نشده بود.اتفاقا روزى آن سقا بعد از خالى نمودن مشك آب خود را، بند دست زن زرگر را گرفته لمس نمود و او را بوسید و دواعى زنا و مقدماتش را كلا بجاى آورد بدون مجامعت . و از خانه بیرون آمد و رفت .چون آن مرد زرگر شب به خانه آمد زنش از او سوال نمود از سرگذشت آن روز او كه : در بازار امروز بر تو چه گذشت ؟!آن مرد از گفتن ابا نمود. بعد از اص حكایت شده است كه مردى سقا در (بخارا) مدت سى سال آب مى برد در خانه شخص زرگرى . و در این مدت اصلا حركتى كه مشعر بر خیانت باشد بالنسبه به خانواده آن زرگر از آن سقا صادر نشده بود.
ساری , گاهنوشته های محمود زارع(خیانت به نامحرم)
اتفاقا روزى آن سقا بعد از خالى نمودن مشك آب خود را، بند دست زن زرگر را گرفته لمس نمود و او را بوسید و دواعى زنا و مقدماتش را كلا بجاى آورد بدون مجامعت . و از خانه بیرون آمد و رفت .

چون آن مرد زرگر شب به خانه آمد زنش از او سوال نمود از سرگذشت آن روز او كه : در بازار امروز بر تو چه گذشت ؟!

آن مرد از گفتن ابا نمود. بعد از اصرار زیاد گفت : امروز زنى دستش را بیرون آورد كه در دستبند كند كه از برایش ساخته بودم . چون نظرم به دستش افتاد دست او را لمس نمودم به شهوت و او را بوسه دادم و دواعى زنا را كلا بجاى آوردم غیر از مجامعت . پس زن صدا را به تكبیر بلند نمود و واقعه سقا را با خود به شوهر بیان نمود.

مرحوم ناشر الاسلام شوشترى داستانى از (لالى الاخبار) نقل كرده است كه به داستان فوق شبیه است و احتمالا همان است با كمى تغییر:

]]>