تبلیغات
ساری - مطالب اسفند 1394

ساری

مهندس
.
بدون شرح
فقط میشه گفت که از ( د. آ . ا ) مدرک نگرفته است !


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

خوبی و زیبایی
.
بطرز عجیبی
هم خوبان زیباترند
و هم زیبایان خوبترند ! ...


هنر و زیبائی آنقدر عظمت دارد كه اكثر غمهای آدمی را التیام دهد. قرآن میفرماید : وقتی یوسف از پس پرده بیرون آمد زنان مصر دست را بریده اند ولی آخ نگفتند و اصلا متوجه درد و رنجش بریدن نشدند لذا زیبائی شرابی است كه اكثر غم و درد های عالم را می برد
(محمود . ساری زمستان 94)


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

محبت و ظرفیت
.
می شود گستاخ هر کس را کنی گرمی فزون
می کنند از این سبب مردم به کرسی پا دراز
*
بارها و باره تجربه کرده ایم که هر جانوری بنام بشر حتما شایسته محبت نیست . گرچه اساس انسانیت محبت به همنوع میباشد اما اگر طرف ظرفیت محبت را نداشته باشد نه تنها انرا وظیفه ات میداند , حتی بیشتر از همین ها باید ترسید ... ! ( محمود . زمستان 94) ساری


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

خر و حکمت
.
پند چه دهی و چه گویی سخن حکمت و علم
این خران را که چو خر یکسره از پند کرند.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

روی این تصویر تامّل کن
دو نفر را در دو موقعیت بیرون و درون تصور کن

آگاهی

در دو حالت :
1) هر دو از هم خبر دارند
2) یا فقط یکی از موقعیت دیگری آگاهی دارد

حال بمتنی که در  تصویر نوشتم توجه کن!

تو چه فکر میکنی ؟! ...


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

النوبة الثالثة
قوله تعالى: وَ مَنْ یَعْمَلْ سُوءاً الآیة
ربّ العالمین، خداوند جهانیان، و دارنده همگان، بخشاینده مهربان، درین آیت بر رهیگان توبت عرضه میكند، و در عفو امید میدهد، و تشدیدها كه گفته است همه را درمان میسازد، هم بیگانه را از بیگانگى مى باز خواند، هم عاصى را از معصیت، و همه را بكرم خود امید میدهد:

قرآن کریم

بیگانه را میگوید: إِنْ یَنْتَهُوا یُغْفَرْ لَهُمْ ما قَدْ سَلَفَ اگر از كفر باز آیند، و اسلام بجان و دل درپذیرند، در گذشته با ایشان هیچ خطاب نكنم، فانّ الاسلام یهدم ما قبله، و

عاصى را میگوید: ثُمَ یَسْتَغْفِرِ اللَهَ یَجِدِ اللَهَ غَفُوراً
چندان دارد كه عذرى بر زبان آرد، و پشیمانى در دل آرد، پس بجاى هر بدى نیكى بنویسم: فَأُوْلئِكَ یُبَدِلُ اللَهُ سَیِئاتِهِمْ حَسَناتٍ. كریم است آن خداوندى كه پیوسته بندگان را با خود میخواند، و خود را بر ایشان عرضه میكند، و لطف مینماید، و عیب میپوشد،و عطا میباراند، و از بار میكاهد، و در برّ میفزاید. اینهمه بآن میكند تا مگر آزرم دارند، و اجابت كنند، و بهره ور شوند، و نیك خدایى وى دریابند، و از نیك خدایى وى آنست كه بنده را توفیق دهد، تا دریابد، و بنماید تا ببیند، و بر خواند تا بیاید.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری , گاه نوشته های محمود زارع :با نادیده گرفتن توانایی و استعداد دیگران ؛ که در واقع بر اساس خواست خدا و موهبت الهی بوده ؛ اجتماع را از خدمات آنان محروم نکنیم نادیده گرفتن. نادیده گرفتن در این موارد ظلمی بزرگ به خود و آیندگانمان میباشد که عقوبتی سخت را هم در دنیا و هم در اخرت بدنبال خواهد داشت !

جا برای شما تنگ نیست و بهتر انست که هر کس در جای خویش قرار بگیرد تا حرمتش واجب گردد .

ما اگر بخواهیم بسعادت برسیم باید با خواهش و تقاضا و حتی بآ پوزش بسراغ نیروهای کارآمد و بالنده برویم .

آنان بدلیل عزت نفس خویش و شرافت والای انسانی که دارند اهل چاپلوسی و مداهنه مقامات نیستند و اکثرا منزوی و اجتماع ما از خدمات آنان محروم است . همانها که اگر قدر ببینند و بر صدر بنشینند ما بسیاری از این مشکلات موجود را نخواهیم داشت !

چقدر بادنجان دور قاب چینان در این مملکت زیاد شده اند !؟! ...
محمود زارع
ساری
www.mzare.ir



ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

وَمَن یَعْمَلْ سُوءًا أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یَسْتَغْفِرِ اللّهَ یَجِدِ اللّهَ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿110﴾
و هر كس كار بدى كند یا بر خویشتن ستم ورزد سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را آمرزنده مهربان خواهد یافت (110)

قرآن کریم

النوبة الاولى
قوله تعالى:
وَ مَنْ یَعْمَلْ سُوءاً و هر كه بدى كند،
أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَه یا بر خود بیداد كند،
ثُمَ یَسْتَغْفِرِ اللَه آن گه آمرزش خواهد از خداى،
یَجِدِ اللَهَ غَفُوراً رَحِیماً (110) خداى را آمرزگار یابد، و مهربان.

وَ مَنْ یَكْسِبْ إِثْماً و هر كه بزه كند،
فَإِنَما یَكْسِبُهُ عَلى نَفْسِه آن بزه بر تن خویش كند،
وَ كانَ اللَهُ عَلِیماً حَكِیماً (111) و اللَه دانا است راست دان همیشه اى.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

لاَّ خَیْرَ فِی كَثِیرٍ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلاَّ مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاَحٍ بَیْنَ النَّاسِ وَمَن یَفْعَلْ ذَلِكَ ابْتَغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا ﴿114﴾

بهینه اعمال بندگان این سه چیز است كه درین آیت قرین یكدیگر است:
صدقه، و معروف، و اصلاح بین النّاس.

و خیریّت درین آیت آنست كه بیك شخص تنها مخصوص نیست، بلكه نفع آن بدیگرى میرسد، و عجب نه آنست كه خود را درى برگشایى، عجب آنست و جوانمردى چنانست كه دیگرى را درى بر خود گشایى.

قرآن کریم و صدقه

امّا صدقه بر سه قسم است: یكى بمال، و یكى بتن، و یكى بدل.

صدقه بمال مواسات درویشان است بانفاق نعمت.
صدقه بتن قیام كردنست از بهر ایشان بحقّ خدمت.
صدقه بدل وفادارى است بحسن نیّت و توكید همّت.
اینست صدقه كردن بر درویشان.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

وَ مَنْ یُشْرِكْ بِاللَهِ فَقَدْ ضَلَ ضَلالًا بَعِیداً *.قرآن کریم
سبب نزول این آیت آن بود كه پیرى اعرابى پیش مصطفى (ص) آمد، و گفت:
یا نبىّ اللَه مردى پیرم، بگناهان آلوده، امّا تا خدا را شناخته ام هرگز شرك نیاورده ام، و تا ایمان آورده ام بكفر باز نگشته ام، و جز اللَه خود را یارى و مولایى نپسندیده ام، و بر نافرمانى هرگز دلیرى و مكابره نكرده ام، و از كردها پشیمانم، و از گذشتها عذر میخواهم، و استغفار میكنم، با اینهمه حال من نزدیك اللَه چون خواهد بود؟
ربّ العزّة آیت فرستاد: إِنَ اللَهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَكَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ یَشاءُ.

گفته اند كه ضلال در قرآن بر هشت وجه است:

یكى بمعنى غىّ، یعنى بیراهى، چنان كه ربّ العزّة گفت حكایت از قول ابلیس: وَ لَأُضِلَنَهُمْ یعنى: و لاغوینّهم عن الهدى فیكفروا، و در سورة یس گفت: وَ لَقَدْ أَضَلَ مِنْكُمْ جِبِلًا كَثِیراً یعنى: اغوى ابلیس منكم جبلا كثیرا فكفروا، و در صافات گفت: وَ لَقَدْ ضَلَ قَبْلَهُمْ یعنى: غوى قبلهم.

وجه دوم ضلال بمعنى زلیل است، چنان كه ربّ العزّة گفت: لَهَمَتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ أَنْ یُضِلُوك یعنى أن یستزلّوك عن الحقّ. جاى دیگر گفت: وَ لا تَتَبِعِ الْهَوى فَیُضِلَكَ عَنْ سَبِیلِ اللَهِ یعنى فیستزلّ عن طاعة اللَه فى الحكم من غیر كفر.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

قوله تعالى: وَ مَنْ یَعْمَلْ سُوءاً أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَه
...
على بن ابى طالب (ع) گفت " عجبت لمن یقنط و معه النّجاة "
عجب دارم از كسى كه نومید شود و رستگارى با وى.
گفتند: رستگارى چیست كه با وى است؟
گفت: استغفار.

قرآن کریم

و روایت است از ابن عباس كه گفت: گناهان بر سه قسم است:

گناهى كه بیامرزند، و گناهى كه نیامرزند، و یكى كه فرو نگذارند.

امّا آنچه بیامرزند، مرد است كه گناه كند، پس پشیمان شود، و عذر خواهد، و استغفار كند. این آنست كه خداى بیامرزد و بفضل خود درگذارد.

و آنچه نیامرزند، و بهیچ حال مغفرت در آن نشود، شركست كه بنده آرد. خداى را انباز و نظیر و مثل گوید، تعالى اللَه عن ذلك.

و آن گناه كه فرو نگذارند، ظلم است، كه بنده بر برادر خود كند، لا بد در قیامت جزاء آن بوى رسد، و قصاص كند از وى.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

فَإِذَا قَضَیْتُمُ الصَّلاَةَ فَاذْكُرُواْ اللّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِكُمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنتُمْ فَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ إِنَّ الصَّلاَةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ كِتَابًا مَّوْقُوتًا ﴿103﴾

و چون نماز را به جاى آوردید خدا را [در همه حال] ایستاده و نشسته و بر پهلو آرمیده یاد كنید پس چون آسوده ‏خاطر شدید نماز را [به طور كامل] به پا دارید زیرا نماز بر مؤمنان در اوقات معین مقرر شده است (103)

قرآن کریم

النوبة الاولى
قوله تعالى:
فَإِذا قَضَیْتُمُ الصَلاةَ چون در بیم نماز خوف بگزارید،
فَاذْكُرُوا اللَهَ، خداى را یاد میكنید،
قِیاماً در بر پاى،
وَ قُعُوداً و نشسته،
وَ عَلى جُنُوبِكُمْ و بر پهلو،
فَإِذَا اطْمَأْنَنْتُمْ چون آمن گشتید و آرام یافتید،
فَأَقِیمُوا الصَلاةَ نماز بهنگام بپاى دارید،
إِنَ الصَلاةَ كانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ كه نماز بر مؤمنان،
كِتاباً مَوْقُوتاً (103) نبشته ایست واجب بهنگام.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

قوله: وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَهِ عَلَیْكَ وَ رَحْمَتُه *

ساری,گاهنوشته های محمود زارع

رحمت در قرآن بر یازده وجه است
:
یكى بمعنى نعمت، چنان كه درین آیت است، و نظیر این در سورة البقرة و در سورة النور است.

وجه دوم، رحمت بمعنى دین اسلام است، چنان كه در سورة الدهر گفت: یُدْخِلُ مَنْ یَشاءُ فِی رَحْمَتِهِ، یعنى فى دین الاسلام، و در سورة عسق گفت: وَ لكِنْ یُدْخِلُ مَنْ یَشاءُ فِی رَحْمَتِهِ.

وجه سیوم، رحمت بمعنى جنّت، چنان كه در سورة آل عمران گفت: وَ أَمَا الَذِینَ ابْیَضَتْ وُجُوهُهُمْ فَفِی رَحْمَتِ اللَهِ، یعنى جنّة اللَه، و در آخر سورة النساء: فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَةٍ مِنْهُ یعنى فى الجنّة، و در آخر سورة الجاثیه: فَیُدْخِلُهُمْ رَبُهُمْ فِی رَحْمَتِهِ یعنى فى جنّته، و در بنى اسرائیل: وَ یَرْجُونَ رَحْمَتَهُ یعنى جنّته، و در سورة البقرة: أُولئِكَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَهِ یعنى جنّة اللَه، و در سورة العنكبوت: أُولئِكَ یَئِسُوا مِنْ رَحْمَتِی یعنى من جنّتى.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

فاطمه (س)
 من یک زره برای جهازش فروختم
او عزم جزم کرده بمیرد برای من...

*
دیگر آن خنده زیبا به لب مولا نیست
همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست
قطره اشک علی تا به ته چاه رسید
چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نی
ست


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

فَإِذَا قَضَیْتُمُ الصَّلاَةَ فَاذْكُرُواْ اللّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِكُمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنتُمْ فَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ إِنَّ الصَّلاَةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ كِتَابًا مَّوْقُوتًا *
بدان كه این نماز رازى است میان بنده و خدا كه درین راز هم نیاز است، و هم ناز.
امروز نیاز است، و فردا ناز. امروز رنج است و فردا گنج. امروز بارى گران، فردا روح و ریحان. امروز كدّ و كار، و فردا كام و بازار. امروز ركوع و سجود، و فردا وجود و شهود.
...
نماز
و از شرف نماز است كه ربّ العالمین صد و دو جایگه در قرآن ذكر آن كرده، و آن را سیزده نام نهاده: صلاة، و قنوت، و قرآن، و تسبیح، و كتاب، و ذكر، و ركوع، و سجود، و حمد، و استغفار، و تكبیر، و حسنات، و باقیات.
...
و گفته اند: نماز گزارنده را هفت كرامت است: هدایت و كفایت و كفّارت و رحمت و قربت و درجت و مغفرت.
...
و هیأت نماز چهار است: قیام، ركوع، سجود و قعود.
حكمت درین آنست كه: جمله موجودات بر چهار شكل اند:
بعضى بر هیأت قائمان راست اند، و آن درختان اند.
بعضى بر هیأت راكعان سر فرو افكنده، و آن ستوران اند.
بعضى بر هیأت ساجدان روى بخاك نهاده، و آن حشرات اند.
بعضى بر زمین نشسته بر هیأت قاعدان، و آن حشیش و نباتست،


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِیرًا وَسَعَةً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿100﴾

و هر كه در راه خدا هجرت كند در زمین اقامتگاه‏هاى فراوان و گشایش ها خواهد یافت و هر كس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پیامبر او از خانه ‏اش به درآید سپس مرگش دررسد پاداش او قطعا بر خداست و خدا آمرزنده مهربان است (100)

ساری,گاهنوشته های محمود زارع
 النوبة الاولى
قوله تعالى:
وَ مَنْ یُهاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَهِ و هر كه هجرت كند در سبیل خدا،
یَجِدْ فِی الْأَرْضِ یابد در زمین،
مُراغَماً كَثِیراً زیش گاهى و كام گاهى فراوان،
وَ سَعَةً و فراخى،
وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ و هر كه از خانه خود بیرون آید،
مُهاجِراً إِلَى اللَهِ وَ رَسُولِهِ هجرت كننده بخداى و رسول وى،
ثُمَ یُدْرِكْهُ الْمَوْتُ آن گه مرگ وى را دریابد،
فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَهِ مزد وى بر خداى افتاد،
وَ كانَ اللَهُ غَفُوراً رَحِیماً (100) و خداى آمرزگار است بخشاینده همیشه اى.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

الهی

الهی؛ چون همه آن كنی كه خواهی از این مفلس بیچاره چه خواهی؟!
الهی؛ اگر ابلیس آدم را بد آموزی کرد گندم او را که روزی کرد ؟!
الهی؛ گفتی مکن و بر آن داشتی، و فرمودی بکن و بگذاشتی!
الهی؛ آتش" دوری" داشتی، با آتش "دوزخ" چه کار داشتی ؟


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری,گاه نوشته های محمود زارع: زندگی میکنی یا فقط ادای زندگی کردن رو در می آوری ؟!ساری,گاهنوشته های محمود زارع

گاه می اندیشم که
عده ای نسبت به زندگی شناخت دارند , پس معقولانه زندگی میکنند
اما بسیاری فقط دارند وقت را تلف می کنند !

آیا تاکنون بطور جدی فکر کردی که ؛
 در کدامین دسته ای ؟!!


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری,گاه نوشته های محمود زارع:ابوحامد محمد غزالی (سال ۴۵۰ هجری قمری در توس از اعمال خراسان ) از اکابر علمای اخلاق ابوحامد محمد غزالیمیباشد . سخنی از وی در یکی از آثارش دیدم که در عین سادگی استدلال ؛ بسیار جالب است. گفته بود :

چرا در دنیا در باب رزق , اعتماد بر کرم خدا نمی دهی , که دست از کسب و کار بداری و بگویی « خدا کریم است , مرا بی کسب رزق خواهد داد » حال کار خود را در آخرت حواله کرم خدا میکنی و می گویی « خدا کریم است , مرا بی عمل می بخشد »

مگر گمان تو آنست که بمردن تو , خدای تو متغیّر می شود و از صفت بی کرمی که در دنیا دارد به صفت کرم داری خواهد شد در آخرت ؛ بهمین جهت در دنیا اعتماد بر کرم او نمی دهی و در آخرت می دهی ؟!


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

گلچین روزگار امانش نمی دهد (شعر شهریار)

بیداد رفت لاله بر باد رفته را
یا رب خزان چه بود بهار شکفته را

هر لاله ای که از دل این خاکدان دمید
نو کرد داغ ماتم یاران رفته را

جز در صفای اشک دلم وا نمی شود
باران به دامن است هوای گرفته را


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری,گاه نوشته های محمود زارع:تعداد بیست و نه (29) نفر از پیامبران در قرآن و سیزده (13) نفر در انجیل و مابقی در دیگر کتب آسمانی مذکور است .
محمد (ص)

001- حضرت آدم صفی الله
002- حضرت نوح نبی الله
003- حضرت ابراهیم خلیل الله
004- حضرت اسماعیل (ع)
005- حضرت موسی کلیم الله
006- حضرت عیسی روح الله
007- حضرت محمد حبیب الله


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری , گاهنوشته های محمود زارع:در گذشته در ایام عید و قبل از آن دکانهای شیرینی ، آجیل ، کفاشی ، کلاهدوزی و گیوه فروشی و ماهی فروشی و سبزی فروشی رونق بسزا گرفته ناهار بازارشان ( رواج ) شروع می گردید و کسبه و پیشه وران دیگری نیز بودند که بدور کوچه ها و گذرها براه افتاده ، ورود بهار را شدت می دادند. از جمله نعنا ترخونی ها که با لارک های چوبی پونه وحشی های پرعطر و بوی ترخونهای پاکوتاه و تربچه نقلی های آب زده خود داد:
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
آی گل پونه
نعنـــا پونه
نوبر بهاره گل پونه
تربچه نقلیه نعنا و ترخون

سر می دادند .


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

ساری , گاهنوشته های محمود زارع:استعداد همانچیزی نیست که نمود دارد , استعداد وجود دارد اما بشر بیشتر در نمود است تا در وجود !
وجودش را داشته باش , آنی خواهی شد که خواهی و حتی خواستند ! ( محمود )

ساری , گاهنوشته های محمود زارع
.


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.

گرگ و شبان

شنیدستم یکی چوپان نادان
بخفتی وقت گشت گوسفندان

در آن همسایگی، گرگی سیه کار
شدی همواره زان خفتن، خبردار


ادامه مطلب .....


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
  • کل صفحات:3  
  • 1
  • 2
  • 3
  •   

همه پیوندها