مستوجب دو آتش ؛ روایتی تاریخی از یکی از ناصبی های ملعون    ساری گاهنوشتهای محمود زارع
ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:سید جزایری در مجلد ثانی زهرالربیع مینویسد : شنیدم از کسی که باو وثوق و اطمینان دارم که چون سلطان سلیمان که از سلاطین آل عثمان و احداث کننده نهر حسینیه است که از شط فرات جدا میشود و در کربلای معلًی می آید , این سلطان بزیارت مولی الموحدین فاروق اعظم و صدیق اکبر و امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام مشرف میشد .

در نجف نزدیکی مشهد شریف علوی ,  از اسب پیاده شد و قصد نمود که محض احترام و تجلیل آنحضرت تا قبًه منوًره را پیاده رود. 
قاضی عسکر که مفتی جماعت هم بود , در این سفر با سلطان همراه بود ؛ چون از اراده سلطان باخبر گشت با حالت غضب بحضور سلطان آمده و گفت: " تو سلطان زنده هستی و علی بن ابیطالب(ع) مرده است ! پس تو چگونه از جهت درک زیارت او پیاده رفتن را عزم کرده ای ؟! " مقصود از این سخن این قاضی (نجس) همان عناد و عداوت او بحضرت شاه ولایت سلام الله علیه بود .

پس در این خصوص سلطان با قاضی در این باب مکالماتی چند نمودند تا آنکه
قاضی نجس و نحس گفت : اگر سلطان در گفته من که در پیاده رفتنش باشد تا قبٌه منوره که صلاح نیست و موجب کسر شآن و جلال ایشان است تردیدی دارد , بقرآن شریف تفآل جوید تا حقیقت امر مکشوف گردد!
سلطان گفته او را قبول نمود و قرآن مجید را در دست گرفته تفآلا آنرا باز نمود , این آیه در اول صفحه ظاهر بود :


« فَاخْلَعْ نَعْلَیْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى  »
یعنی « پس کفش از خود دور کن که در وادی مقدس قرب ما قدم نهاده ای » یا  پاى ‏پوش خویش بیرون آور كه تو در وادى مقدس طوى هستى ! ( طه - جزء ۱۶ - سوره: 20 , آیه: 12  )

سلطان رو بقاضی نجس نمود و گفت سخن تو برهنگی پای ما را مزید بر پیادگی نمود ! پس کفشهای خود را از پای بیرون آورده و پای برهنه و پیاده از حدود نجف تا بروضه منوًره راه را طی نموده و پای او از برهنه گذاشتنش بر بالای آن ریگهای کوچک که در بیابان نجف است مجروح شده بود ؛

پس بعد از فراغ از زیارت , آن قاضی متعصب عنود پیش سلطان آمده و گفت که در این بلد , قبر یکی از مروجین از علماء
رافضی هاست , خوبست که قبر او را نبش نموده و به سوختن استخوانهای پوسیده او حکم فرمایی ! ( دقیقا این سلفی ها و ناصبی ها و سنی های تندرو که همگی از خوارج و بیشتر از وهابیون هستند و بسیاری از جهًال از این طایفه غالبا بدلیل اشتراکات در مبادی و مبناهای عمومی احکام , از درک تمایز اهل سنت با وهابیت عاجز هستند ؛ امروزه با انواع و اقسام جنایات خویش در فرصتی که با حمایت دول کافر و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی عرب و غرب در گوشه و کنار دنیا و بخصوص در سوریه را مرتکب میشوند دنباله همان قاضی عسکرهایند و نطفه آن ملعونان الهی در صلب افرادی از نسلشان رسیده تا بامروز.
 تداعی شد برایم  اقدام زشت و شنیع ناصبی ها که اخیرا در سوریه اقدام به تخریب قبر حجربن عدی رضوان الله تعالی علیه صحابی پاک پیامبر اکرم (ص) و از محبًان و شیعیان مولا علی بن ابیطالب (ع) و نبش قبر آن عزیز و بیرون آوردن جسد وی و بردن در مکان نامعلوم ... )


سلطان گفت ؛ آن عالم رافضی را که گفتی چه نام است ؟ قاضی ( نجس سلفی ) گفت نامش
محمدبن حسن الطوسی است . سلطان گفت این مرد که مرده است و از تحت سلطنت من بیرون و در تحت سلطنت الهیًه است و سلطنت من فقط بر کسانیست که در مملکت من زنده روی زمین هستند و خداوندیکه آن عالم مرده در تحت سلطنت قاهره اوست , هر چه را که آن عالم مستحق باشد از ثواب و عقاب به او میرساند .

قاضی در نبش قبر مرحوم شیخ مکالمه ( و اصرار ) زیادی با سلطان نموده , بالاخره سلطان گفت ؛ هیزم زیادی در خارج نجف جمع کرده آنها را در حضور قاضی آتش زنند تا سلطان از داخل نجف بیرون آمده و آنچه را که مقصود قاضی است بجای آورد !

چون هیزمها را در حضور قاضی آتش زدند ؛ سلطان از نجف بیرون شد و امر فرمود خود قاضی ( عنود سلفی ناصبی نجس ) را در میان آتش انداخته و خداوند تبارک آن ملعون را در آتش دنیوی قبل از عذاب اخروی معذب گردانید !!

فاعتبروا یا اولی الابصار ؛ با علی و آل مطهًر علی هر که در افتاد ور افتاد ؛ علی ولی خداست و ولی الله الاعظم است و شآن و رتبه الهی آن عبد خالص پروردگار را هر نانجیب و شیر ناپاک خورده ای تحت هر عنوانی که باشد , نتواند که درک کرد!
رمضان 1435 قمری
محمود زارع - سوربن
http://www.mzare.ir
خط : استاد فرادی
متن و نشر : ساری گاهنوشتهای محمود زارع






مطالب مرتبط:
گریه پیامبر(ص) بر مظلومیت علی(ع)
از نفرین مظلوم - حتی کافر هم - بترسید
عزّت حاصل از ظلم , ذلّت آورد
نزدیکی مرگ و شکست , نتیجه قطعی ظلم بمردم
دنیا از نگاه پیامبر (ص)
بازتاب عمل حاکم در دل مردم
مسجد از کلام مولا علی (ع)
پند مولا علی (ع) به نوف بکالی
بندگان خاص خدا آشکارا پنهانند !
علت دورویی , احساس حقارت
تسلط ظالم بر ظالم , سنت الهی است
برتری دادن دانش از نظر مولا علی(ع)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (16)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (15)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (14)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (13)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (12)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (11)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (10)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (09)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (08)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (07)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (06)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (05)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (04)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (03)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (02)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (01)
نامه امام علی (ع) به محمد بن ابی بکر و اهالی مصر
رفتار و تواضع على (علیه السلام )
على (علیه السلام ) محبوب دل ها
على (علیه السلام ) و اصرار بر اصول
مادام دیالافواى مسیحى و ایرانیان و مولا علی (ع)
اعداد ابجد (اسلام با محمد و ایمان با علی)
مولا علی (ع) و فروتنی
مولا علی (ع) و میراث عمل
چگونگی تعیین میزان قبولی هر کس نزد خدا از نظر مولا علی (ع)
آثار وضعی گناه بخصوص ظلم و ستم از نگاه امام صادق (ع)
تا غدیر با مولا علی (ع)
جـان عالــم بـه فـــدای تــو علـــی (ع)
قریب غریبستان غدیر , مولا علی (ع)
مولا علی(ع) یاور و غمخوار پیامبر(ص)
مولا علی (ع) ریسمان محکم الهی
مناظره با ابوحنیفه درباره فضیلت مولا علی (ع)
شکوه فاطمه (س) در حضور مولا علی(ع) بعد از خطبه فدکیه
درد دل مولا علی(ع) در فراق فاطمه (س)
حشر محبان علی با علـی , حشر غلامان عمر با عمر
عشقم و امیرم آقا حسین بن علی است
حکمت هایی از کلام امام علی(ع)
مناجات امیرالمومنین علی (ع) در مسجد کوفه
مدیحه مرد دو عالم مولا علی از قاسم کاهی
ذلت و عزت در نگاه مولا علی (ع)
خطبه شقشقیّه حضرت امیرالمومنین علی علیه السَّلام
علییا علی مرتضی ( عید غدیر عید ولایت و جانشینی مولا علی مبارک )
احادیث نبوى در باره على علیه السلام ( وصی نبی )
حال خونین دلی سترگ در .... یا علی جان !
شش (6) توصیه از پیامبر اکرم (ص) به مولا علی (ع)
مدیر نمونه و خوب در دولت یعنی علی راسی و عینی !
از علی آموز اخلاص عمل(روز پدر - روز میلاد علی مرتضا ع مبارک )
مولا علی علیه السلام و راز سر بمهر و نهفته مرگ
دستخط منسوب به حضرت علی(ع) + عکس
دانلود نرم افزار قضاوتهای شگفت انگیز حضرت علی(ع)
امام علی (ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
وصایای فاروق اعظم امیرالمومنین علی (ع) به فرزندش محمد حنفیه
علی ای همای رحمت ...
عبدالکریم علی احمد الفخراوی شهید ایرانی انقلاب بحرین
آیات نازله در باره على علیه السلام
امام علی(ع) مردم سه دسته اند !
امام علی(ع)و مصرف كردن مال
مولا علی (ع) و راویان حدیث
رفع مصیبت و بلا با شاد کردن مردم


بعض مطالب وبلاگ :
آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
شَهِدَ اللَهُ أَنَهُ لا إِلهَ إِلَا هُوَ
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
هنری بالاتر از دوست داشتن مردم نیست
امام على (ع): خودنمایی شرک است
مدعیان دروغین پیروی از امام زمان (ع)
حقوق پدر و مادر در ادبیات اخلاقی(01)
حج عوام و حج خواص
حرم ظاهر و حرم باطن !
گریه پیامبر(ص) بر مظلومیت علی(ع)
آیا واقعا متدین هستی ؟!
حقوق پدر و مادر در ادبیات اخلاقی(03)
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
زاهد چو از نماز تو کاری نمی رود ...
چگونگی تداوم نسل بشر از ابتداء
دل گپ ها ( گفتگوهای تنهایی)
MIRACLE OF THE HOLY PROPHET,s SAYING
بنام آنكه ما را آفرید ...و میمیراند
دام خال روی ( تک بیتی )
راز کلیمی
عاشق تماشایی ( تک بیتی )
امام موسی صدر و پدیده رانت خواری
کلام نورانی از امام باقر (ع)
سه کلام از امام باقر (ع)
مناظره با ابوحنیفه درباره فضیلت مولا علی (ع)
زنان باحیاء و باوفا؛ فرشته های بی بدیل و گرانبها
سخنی از امام خوبیها,امام باقر (ع)
کلام نورانی امام محمد باقر(ع)
لالایی برای مادر(موسیقی مازنی+دانلود)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (115)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (114)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (113)
عادت بد دشمنی پرقدرت
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (112)
تعریض به زاهد ریایی (تک بیتی)
روحانی معتبر حکومت و شرابخانه
( طنز ) جوحی , فرزند حریص ناخلف
باد غارتگر و شکوه شبنم (تک بیتی)
نیت اساس کارست ولی امان از ظلم !
گرفتاری بندگان بدلیل طولانی شدن گناهان
مدعی بی وفا ( تک بیتی )
محمد (ص) موعود همه انبیاء پیشین
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (111)
خار و خسان دوپا کم نیستند ! (تک بیتی)
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (110)
عالم خیال بی بند و بارست (تک بیتی)
با کریمـــان کارها دشـوار نیست
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (109)
حدیث عشق و اقبال عاشق (تک بیتی)
تصویر - روح زندگی و صمیمیت و سادگی




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.