آبگینه ساری:آقای محمدرضا زارع که وبگاهی بهمین نام دارد مطلبی را از آیت الله جوادی آملی در محمدرضا زارعبخش نظرات یکی از پستهای آبگینه برای من فرستاد که بجهت اهمیت آن عینا آنرا در این جا درج میکنم و از ایشان هم متشکرم . راستش مادر و پدر بزرگوارم بجهت علاقه ای که بمادرشان مرحومه صغری رنجبر تیلکی که از زنان فوق العاده متدین و علاقمند به اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بودند خیلی دوست داشتند که اسامی را بترتیب 1- احمد ( نام پدرم ) 2- محمود ( نام خودم ) 3- محمد 4 - ابوالقاسم ( که نام برادر کوچکتر مان هست , بگیریم اما بدلیل آنکه نام دوتا از عموهای ما محمد بود ( عوض محمد ) و محمد زارع لذا محمد در بین خانواده پدرم نبود اما ابوالقاسم بتوصیه مادر بزرگ مادری مان مرحومه فاطمه صغری رنجبر تیلکی روی نام برادر کوچکمان مسمی شد. اینجا هم کنیه ابوالقاسم را آقای محمدرضا زارع بنقل از آیت الله جوادی آملی آورد که هم بهمین مناسبت و هم بدلیل اهمیت موضوع برای شیعیان می آورم . راستش یکی از افتخارات شخص من به نام مرحوم پدرم که همنام پیامبر رحمت ( احمد در آسمانها و کتب قبلی پیامبران ) میباشد. خداوند جمیع رفتگان را غریق رحمت فرماید و شایسته بود که در آستانه این سال نو یادی هم از گذشتگان شود.محمود زارع

توضیح : بدلیل مشکلاتی که گویا هیچوقت رفع نمیشود ( در بلاگفا ) چندین بار این مطلب را پست کردم اما هربار مشکلی بیان داشت مجبور شدم این مطلب را که آقای محمدرضا زارع در بلاگفا نظر داد به اینجا منتقل کنم و از ایشان و تمام وستانم تقاضا میکنم که برای تنبیه بلاگفا و برای تفهمیم مدیرش جهت پاسداشت حقوق کاربران بلاگفا را ترک و به میهن بلاگ بیایند که اتفاقا از هر جهت کاملتر و رو برشدتر میباشد.

چرا ابوالقاسم؟!

شخصی به محضر امام علیه السلام آمد و پرسید كه چرا رسول گرامی صلّ الله علیه و آله و سلّم را ابوالقاسم می گویند؟ آن حضرت فرمود كه وجود مبارك پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم پسری داشت به نام قاسم ، پس كنیه ی ایشان ابوالقاسم شد .

عرض كرد كه می خواهم مطلب را شكوفاتر كنید ؛ یعنی هرچه درون آن هست ، به من بگویید .
آن حضرت فرمود : حال كه استعداد آن را داری ، پس گوش كن :
اصل اول : مگر نه اینكه علی بن ابیطالب علیه السلام شاگرد پیغمبر صلّ الله علیه و آله و سلّم است ؟ عرض كرد: آری .
اصل دوم : مگر نه اینكه علی بن ابی طالب علیه السلام " قسیم الجنّه و النّار" است و توزیع عادلانه ی بهشت و دوزخ به دست اوست ؟ عرض كرد : آری .
اصل سوم : مگر نه اینكه معلم ، پدر شاگرد و شاگرد ، فرزند معلم است ؟ عرض كرد : آری ؟

طبق این اصول ، علی علیه السلام كه قسمت كننده ی بهشت و دوزخ است ، پسر پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم است ، چون شاگرد اوست و بر همین اساس، پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم ابوالقاسم است .آیه الله جوادی آملی ، تفسیر انسان به انسان ، صفحه 123

ساری , گاهنوشته های محمود زارع


به تلگرام ما بپیوندید

.

رنگین کمان های زیبا و دیدنی
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (172)
نی و مولوی
گردن بند فمنیستی
دانلود مجله خواندنی های شماره 22 سال 1331
اطاعت از رسول الله اطاعت از خداست
من رفتنی ام !!!ارسالی به اعضای عزرائیل
دیوید هیوم و فلسفه اش و غوغای مادیگراهای بی معرفت
وجه تسمیه آمین + اهل تسنن
دانلود مجله خواندنی های شماره 23 سال1331
خواب و مرگ و زندگی و بهشت
هستی , چون هستی !
حدود محترم , معیار تعادل در کنکاش
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (171)
آزادی مطبوعات و دیکتاتورها
آدمها و دیوارها !
اهلیت و امانت
لوایح عین القضاه همدانی ( 20 )
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (170)
سزاوار صحبت خداوند ...
ذلیل درگاه کریم , عزیزتر از همه کس
نرمی و نرمخویی
رستگاران , خود را نستایند !
برتری خواهان بر مردم در آخرت مزدی ندارند
سکر شکر
خدا در دل مینگرد
انواع شرک
شنیده‌ام ز گلها همه بوی بی‌وفایی
خیر پنهان
روی ماه خوبان دفاع مقدس ما ...
ز همراهان جدایی مصلحت نیست
معامله بی ضرر
خلعت لعنت
خریدار طرّار
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (169)
مرد آبستن
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (168)
ما نیستیم معتقد شیخ خودپسند
یک روی در دو محراب !
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (167)
ای نسخهٔ نامهٔ الهی که توئی
روزی حلال
جان منی جان منی جان من
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (166)
طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم
غریبی مردان مرد در آخرالزمان
عمر که بی‌عشق رفت هیچ حسابش مگیر
مقام محاسبت در قیامت
بوی جوی مولیان آید همی
مقام سؤال و اظهار حجّت در قیامت



توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.