ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:آورده اند ابولولو غلام مغیره بن شعبه حاکم کوفه بود . وقتیکه مغیره و ایشان بمدینه آمدند روزی ابولولو بعنوان شکایت از مغیره نزد عمربن خطاب آمد و اظهار داشت : مولای من مغیره ماهی 100 درهم از من مطالبه میکند و تحصیل این وجه برای من مقدور نیست ؛ به مغیره دستور بده بر من سخت نگیرد.
عمر خطاب گفت تو چه صنعتی میدانی
ابولولو صنایع خود را بازگو کرد و در ضمن اظهار نمود که شاهکار صنایع من آسیای بادی است.
عمر بن خطاب بجای رسیدگی عادلانه و از آنجائیکه عصبیت عربیت سختی هم داشت بطوریکه عربها را برتر از عجم ها میدانست و بخصوص با ایرانیان نیز بد بود , گفت با این صنایعی که شمردی صد درهم دادن در ماه برای تو سخت نیست .
ابولولو که از دادخواهی خویش نزد عمربن خطاب بهره ای نیافت موقعی که میخواست از عمر جدا شود گفت : برای تو آسیایی بسازم که آوازه آن بتمام دنیا برسد ( روایت دیگر :آسیایی برای تو بگردش درآورم که تا روز قیامت بگردد ) و نیز ( بروایتی گفت: آسیایی برای تو بسازم که آوازه اش مغرب و مشرق را فرا گیرد ) , این بگفت از نزد عمر خطاب بیرون شد .
بعد از چند روز عمر بمسجد آمده بود که ابولولو فیروزان با کارد دوسر, شش زخم بر عمر زد و یکی از آن زخمها زیر ناف عمربن خطاب واقع شد و شکمش را پاره و او را از پای درآورد . این حادثه در روز 26 ذیحجه سنه 23 هجری بود , سه روز بعد یعنی در آخر ذیحجه عمر مرد و از دنیا رفت .
در کتب قدیمی از مورخین و محققین آورده اند که ؛ بانو حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ( دخت گرامی رسول مکرم و سیده النساء العالمین ) در روزی که عمر با تندی تمام قباله فدک را از دست آنحضرت گرفت و پاره کرد ؛ آن بانوی مقدسه آزرده خاطر و بدین مضمون وی را نفرین فرموده بود که ...
ابن خطاب ؛ خداوند شکم ترا پاره کند ...

تنظیم برای وبلاگ از سوی : فرزانه زارع
هفتم بهمن 1390


https://telegram.me/zaresari



- باء در بسم اللّه الرحمن الرحیم
- اصول كلی شناخت قرآن
- زن و حصول به مقام مرجعیت
- قبح بى‌عفتى زن و مرد یکسانست
- دلیل تفاوت دیه زن و مرد
- رقّت قلب
- تفاوت عرفان شیعی با دیگر مكتب‏ها
- تاثیر موسیقی در قرب عارفانه!
- تأثیر موسیقی بر روان آدمی
- مراتبی از شهود برای افراد عادی
- جایگاه عرفان در قرآن
- شأن نزول، فضای نزول و جوّ نزول
- سیر تكاملی در برزخ
- چرایی ضرورت تفسیر قرآن کریم
- آیا تفسیر قرآن ممكن است؟
- قرآن كریم به زبان فطرت انسانها
- قرآن جهانی و تفاوت زبان
- مراد از تفقه چیست؟
- مراد از قلب در قرآن كریم
- حمد, برترین سوره قرآن
- اسامی و سرّ سوره حمد
- سوره حمد مكی است !
- بسم الله الرحمن الرحیم آیه است
- آیا قرآن تحریف شده است؟!
- روشهاى تفسیرى اهل‌ بیت (ع)
- بیان مفسران در ایاك نعبد و ایاك نستعین
- شاید خدا ؟!
- المسكین رسول الله
- قرآن برای تمام بشریت
- آیا مخاطبان قرآن مردم اهل حجاز هستند؟!





مطالب دیگر:
... مباحث قرآنی رمضان (01)
... مباحث قرآنی رمضان (11)
... خیر در نیوشیدن است
... سوره مبارکه بینه
... دلیل تقدم سوره مبارکه حمد
... نظری به سوره مبارکه ناس



مطالب از وبلاگ :
تاریخ ایران (غزنویان) 12
تاریخ ایران (حکومتهای متقارن) 11
تاریخ ایران (سلسله بنی عباس) 10
تاریخ ایران (پس از حمله اعراب) 09
تاریخ ایران (ایران بعد از ساسانیان) 08
تاریخ ایران (ساسانیان) 07
زحمت و مشقتّت شهوت
تاریخ ایران (اشکانیان) 06
تاریخ ایران (سلوکیان) 05
تاریخ ایران (هخامنشیان) 04
تاریخ ایران (ماد ها) 03
تاریخ ایران (تمدن عیلامی ها) 02
تاریخ ایران (پیشدادیان و کیانیان) 01
دعوی موجّه
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
راز و نشانه های سقوط حکومت ها
ارزش اولیاء در کلام اولیای خدا
زور و شلاق و تربیت !
سیاست تزویر دیگر جواب نمی دهد
زاهدا, گر درد دین داری دل آزاری مکن
فیض سبقت ,ماجرای حسنین (ع)
خاک خوشبوی کربلا ؛ مسلخ عشاق بی بدیل
پس نپندارم که اینها مردمانند، ای رسول
جز زیبایی نبود ...
مایه ننگ و افتخار
چاشنی آشتی , مژده به گنه کاران
حسن عیب
امام حسین (ع) در نظر چارلز دیکنز
فانی را چه به خودنمایی ؟!
این واقعه بالاتر از حجت است
حسین (ع) نیز خود چو باران است!
امام حسین (ع) در نظر موسی صدر
سفر عشق و آقا حسین بن علی
پیامبر (ص) فرمود این خطبه (غدیر ) را بگوش همه برسانیم!
نهی از ستایش و تمجید زمامداران و مسئولان در نظر مولا علی (ع)
حدیث ظلم از کلام امام جواد (ع)
تواضع, شرط تثبیت و تداوم نعمت
حرامیان در حال ازدیادند !
در و دیوارند آدمیان
حکمتی از مولا علی (ع) حکمت 359
سفرهای یاسینی (01)
همه چیز را نشاید گفت !
امیرالمومنین (ع) و قرآن کریم
دلخوانی و دلخونی ... !
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (16)
دلمشغولیهای اسحار و زیبایی
مشاهیر و بزرگان فرهنگ و ادب ایران (م تا ی)
از اندرزنامه آذرپاد مهراسپندان
ایرانی واقعی کیست ؟!
هفتاد و دو شرط فتوّت.فتوت نامه عطار




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.