واقعیاتی از مسیحیت به نقل از کشکول شیخ بهائی
در ساری,گاهنوشتهای محمود زارع: آمده است که ؛ مسیحیان اتفاق دارند که خداوند تعالی در ذات خویش یگانه است و مرادشان از اقانیم ، اتحاد صفات و ذات است که از آنها به، اب ، ابن ، و روح القدس تعبیر همی کنند. و مرادشان از اب، ذات همراه با وجود است و از ابن، ذات همراه با علم که بدان کلمه نیز گویند. و مرادشان از روح القدس ، ذات همراه با حیات است.
     آنها متفق اند که مسیح ع فرزند مریم ع است و مصلوب افتاد. و انجیل که در دست ایشان است، سیرت عیسی ع است که ۴ نفر از یارانش بنامهای ۱- متی ۲- لوقا ۳- ماریوس ۴- یوحنا ، آنرا گرد آورده اند. و معنای واژه انجیل ( مژده ) است.
     آنها کتابهائی دارند که بزرگانشان نوشته اند در زمینه ی احکام و عبادات و معاملات به آن رجوع نمایند.

 نماز به آهنگ مزامیر نمایند.


     از بین آنان ۳ گروه نیک مشهور است:
اول- ملکانیان: که گویند جزئی از عالم لاهوت در عالم ناسوت فرود آمد و در جسم مسیح یگانه گشت.
  علم را پیش از این آمیختن، ابن نام نهند. ایشان بصراحت به تثلیث معتقدند و مراد آیه شریفه ی: آن کسان که به سه خداوند قائل گشتند، کفر ورزیدند ( مائده / ۷۲ ) هم ایشان است. ایشان میگویند که قتل و صلب بر جزء ناسوتی مسیح واقع گشته نه بر جزء لاهوتیش.

دوم- یعقوبیان: گفته اند که کلمه بصورت خون و گوشت درآمده و صورت مسیح را یافته که همو خداست. و مراد آیه شریفه ( لقد الذین قالوا ان الله هوالمسیح بن مریم ) هم ایشان است.

سوم - نسطوریان: که گفته اند عالم لاهوت بر عالم ناسوت چنان است که آفتاب بر بلوری تابد، تافته است و قتل و صلب مسیح بر جزء ناسوتی او واقع شده نه جزء لاهوتیش. و مرادشان از ناسوت جسد است و از لاهوت، روح .//

ارسال در تاریخ شنبه هجدهم فروردین 1386 توسط محمود زارع .




عزیز هم شکوه میکند !!
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (127)
اصحاب مباهله پنج+یک (فخر جبرئیل بعضویت در اهل البیت)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (126)
ضایعات بخش کشاورزی
تركیه نه تنها مولانا، بلكه خیام، بوعلی سینا، رازی و... را ترك می‌دانند
آزاد راه تهران شمال یا تهران ترکستان
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (125)
ولا تجسسوا ...
الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (124)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (123)
وکلای فرمایشی انتصابی بیسواد و ...
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (122)
دلمشغولی و ذکر مدام, شرط دوستی
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (121)
دوستی , نسبت و تبعیت !
حکمتهایی از کلام مولا علی (ع)
خلاصه ای از تاریـخ جنگهای ایـران (1)
ظلم بمردم موجب خروج از ولایت اهل بیت (ع) میشود !
موسیقی محمد اصفهانی(همای رحمت,دیده بگشا,فاصله)+دانلود
لله وا (نی) مازندرانی سه اثر از استاد طیبی + دانلود
تسلط ظالم بر ظالم سنت الهی است
موسی و لذت و بهجت کلام الهی
از نفرین مظلوم - حتی کافر هم - بترسید
لینک کل موضوعات تارنما (لینک ثابت)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (120)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (119)
مالک الملک است و عزیز کننده و ذلیل کننده
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (118)
درسهای زندگی از مولا علی (ع)
مولا علی (ع) ؛حیات جان علم است
ارزش علم در نگاه منصوب عزیز غدیر ,مولا علی (ع)
ارزش میانجیگرى و آشتى میان دیگران
حکمتهایی از منصوب عزیز غدیر ,مولا علی (ع)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (117)
خوشا بحال زدایندگان غم و غصه
مولا علی (ع) منتخب محمد (ص)؛ تا غدیر می ماند!
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (116)
هیچ در اندیشه ی که چون بود حال ما روز رستاخیز ؟!
تفکر و تعقل بالاتر از هر عبادتیست
بخشی دیگر از خطبه بند بالای غدیر
آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
ناصبی مستوجب دو آتش
شَهِدَ اللَهُ أَنَهُ لا إِلهَ إِلَا هُوَ
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
هنری بالاتر از دوست داشتن مردم نیست
امام على (ع): خودنمایی شرک است
مدعیان دروغین پیروی از امام زمان (ع)
حقوق پدر و مادر در ادبیات اخلاقی(01)





توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.