هشدار به علما و مسئولین درباره حذف لااقل ربای دیرکرد بعنوان اولین و فوریترین اقدام
قضا و مشیت الهی بر نابودی ربا و جامعه ربوی است چنانکه دانید در مصحف شریف، بشدت در این خصوص از جانب حضرت متعال تصریح رفته و نیز در اخبار و روایات صحیحه بسیاری که حداقل آن اینست که اگر ربا در جامعه ای رایج شود آن جامعه بدست خود حکم نابودی خویش را ساری و جاری کرده است و ...
« فاذا جاء القدر خلوا بینه و بینه »،

مهلت الهی
اما
میدانیم که قضا و مشیت الهی هم مراتبی دارد. ( اعم از قضاء جائز و قضاء لازم ) تا جائیکه لازم باشد فرصت بازگشت و اصلاح از جانب حضرت پروردگار منظور میگردد که بدان قضاء یا مشیت جائز میتوان گفت که متقدمین از علماء هم چنین گفته اند!

یعنی در زمانی که آثار اولیه خشم و غضب الهی آشکار گردید، اگر رهبران و مسئولان و آگاهان جامعه عملا قدم در مسیر اصلاح بگذارند و جدا توبه (بمعنی بازگشت سریع از وضعی که در آنند) بکنند میتوانند در فرصتی در مرتبه قضاء جائز قرار دارند خویشتن و جامعه تحت امر خود را از نابودی و هلاکت برهانند!

اما اگر فوریت اصلاح و براندازی نظام ربوی را ببهانه های مختلف که اغلب از جانب کسانیکه دانسته و نادانسته بر اثر تاثیر شیاطین با القاء بر ذهن و ضمیر دست اندکاران و باور متوهمانه آنها صورت می پذیرد؛ بتاخیر یا تدریج بیاندازند؛ باید منتظر فروپاشی همه جانبه باشید زیرا که خداوند هیچگاه دروغ نمی گوید!

و در کتاب خدا این نتیجه آنقدر تصریح دارد که همه مفسران بیغرض و بیطرف آنرا قطعی الصدور و محتوم دانسته اند!

این بنده تاچیز حضرت رب الارباب هم می اندیشم که دیگر مهلت قضای جائز درحال انقضاء و حتی گویا منقضی شده است و خدا رحم کند که مشیت و قضاء لازم رسیده باشد . پناه بر خدا

حضرات آقایانی که اعلان کرده اند و فتوا داده اند ؛ این تنها یک مرحله از کارست و قطعا خود بهتر از همه میدانند که کافی نیست و امکان اقدامات موثر دیگری هم وجود دارد کما اینکه درموارد دیگری هم جدای از فتوا دست باقدامات بعدی هم بشکلی از طرق مختلف زده شد!
فتوایِ تنها؛ در زمانی میتواند قابل توجیه باشد که فتوا دهندگان محترم، مبسوط الید نباشد و در یک جامعه ای باشند که حاکمیت در دست اهالی دین و مذهب نباشد و رهبران و علماء و مراجع معزز نتوانند بیش از فتوا کاری کنند ! ولی چنانکه استحضار دارید ؛ جامعه و حاکمیت ما نه تنها شرعا بلکه بلحاظ قانونی و حقوقی هم مذهبی است که در راس حاکمیت آن یک فقیه عالم عادل با اختیارات کامل ( یعنی ولایت مطلقه فقیه ) قرار دارد که بحق برای همه جامعه این انتظار وجود دارد که اقدامی در جهت حذف آنی ربا صورت پذیرد. زیرا که ما اعتقادمان بر آنست که با وجود این سازوکار قانونی؛ هیچ بن بستی برای جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت و چشم امید همه ما به همان ولایت معظم و معزز فقیه (ولایت مطلقه) که استمرار خط نورانی اولیاء الهی است، میباشد.

کار بجائی رسیده است که بانکها متاسفانه تمام عوارض عملیات و معاملات ربوی خود را این روزها ( با انواع و اقسام روشهای مختلف و با سوء استفاده از شرائط موجود و در اختیار گرفتن  وکلای خاص گرانقیمت و حتی گاه استخدام شرّخر (!) از جانب بعضی شعب) ؛ به مظلومین ربازده منتقل کرده و در بخاک سیاه نشاندن اکثر قریب باتفاق کارآفرینان تلاش وافری دارند!

ورشکستگی یا گرفتاری مالی بانکها اعم از معوقات و غیره در واقع خود بیانگر عملیات خلاف و غیر صحیح خود بانکها بوده که بجای پذیرش این امر و کمک و اصلاح ؛ تنها تمام این عوارض را دارند بگردن همین سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی سوار میکنند و تتمه امیدی را هم که میتوان با همین کارآفرین بجنگ خانمان برانداز بیکاری جوانان رفت را هم به یاس و نابودی میکشانند!

شما را بخدا جلوی هجوم و ترکتازی بانکها را بگیرید! اگر بکارآفرینان و سرمایه گذاران رحم نمیشود لااقل باقتصاد و نظم عمومی و اجتماعی جامعه رحم کنید! صورت مساله ساده است ؛ بیخود آنرا بزرگ و غیر قابل حل جلوه میدهند ! خیلی ساده با تدارک و تمهید یک سازوکار ساده - ولی نه با مسئولیت خود بانکها که طرف قضیه اند- ؛ گروهی ضربتی تشکیل گردد تا
آندسته از وام گیرندگانی که پس از اخذ وام ؛ کار کرده اند و برابر تعهد وظایف خویش را بانجام رسانده اند و کارگاه را آماده بهره برداری کرده اند
با
آنهائیکه تسهیلات گرفته اند اما خشت روی خشت نگذاشته اند و ای بسا که این وامها را برای سودجویی در بانکهای دیگر با سند سازی دروغین خوابانده اند برای سود بیشتر ( که خود عامل ورشکستگی بسیاری از بانکها میباشد )
جدا کرده و با هر یک از این دو دسته متناسب با آن برخورد صحیح شود. که متاسفانه در شرائط کنونی بانکها همه را با هم در یک کیسه انداخته و وزن کرده و با آن برخورد میکنند!
این مقدمه با تشریح متن بهمراه پیشنهادات و نظراتی دیگر از بعضی از مطلعین بیغرض و مرتبطین با  مساله ادامه خواهد یافت ان شاء الله ( مهر نود و شش / محمود زارع )


بخوانید :





مطالب دیگری از وبلاگ:
موش مزاحمی بنام رژیم اسراییل
سنگ و پای لنگ (ضعیف کش ها)
ترامپ،تنها یک کالای سیاسی
تفسیر سوره رعد 04 (361)
تفسیر سوره رعد 03 (360)
سیستم مالی از نظر Ken O,Keefe
مسلط مکن جون منی بر سرم
مقامات یاوه گو (Trump)
تفسیر سوره رعد 02 (359)
تفسیر سوره رعد 01 (358)
جلوی هجمه های بانکها را بگیرید
بنی قنطوره ! (1)
بنی قنطوره ! (2)
تفسیر سوره یوسف 18 (357)
تفسیر سوره یوسف 17 (356)
تفسیر سوره یوسف 16 (355)
تفسیر سوره یوسف 15 (354)
تفسیر سوره یوسف 14 (353)
تفسیر سوره یوسف 13 (352)
تفسیر سوره یوسف 12 (351)
تفسیر سوره یوسف 11 (350)
تفسیر سوره یوسف 10 (349)
پس نپندارم که اینها مردمانند، ای رسول
حسین (ع) نیز خود چو باران است!
فیض سبقت ,ماجرای حسنین (ع)
خاک خوشبوی کربلا ؛ مسلخ عشاق بی بدیل
امام حسین(ع) و نعمت حاجت‌خواهی
گلچینی از سخنان گهربار حضرت امام حسین علیه السّلام
ظالم , علوی نیست !
شریف ترین از نظر امام حسین (ع)
منظومه ای از استاد گرمارودی درباره امام حسین(ع)
ریشه وهابیت
امام حسین علیه السلام و مناظره در دین
تفسیر سوره یوسف 09 (348)
تفسیر سوره یوسف 08 (347)
تفسیر سوره یوسف 07 (346)
گناه از عالم زشت تر است
تفسیر سوره یوسف 06 (345)
تفسیر سوره یوسف 05 (344)
تفسیر سوره یوسف 04 (343)
تفسیر سوره یوسف 03 (342)
تفسیر سوره یوسف 02 (341)
تفسیر سوره یوسف 01 (340)
حرامخواران (دیرکردهای بانکی مصداق حرامخواری است)
نردبان ملکوت
تفسیر سوره هود 09 (339)
تفسیر سوره هود 08 (338)
تفسیر سوره هود 07 (337)
تفسیر سوره هود 06 (336)
تفسیر سوره هود 05 (335)




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.