ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:... مدتی قبل در ارتباط با یک کار اقتصادی مقادیر متنابعی پول بشرکت ما رسید که تا قبل از ورود این خدای بسیاری از انسانها , اوضاع عادی بوده و رفاقتها بجا و همه ادعای دوستی و برادری میکردند .
بمحض آنکه این شاخص یا فاکتور و یا بهتر بگویم - همان خدای بسیاری از آدمیان که نمیدانم از کدام کتاب منقول از حضرت امیر میکنند که بعد از من مشکل گشا پول است و بس - وارد ماجرا شد ؛ طمع , آز , حرص , و بسیاری از صفات زشت  رذیله و مذموم انسانی که در شرائط عادی و در عدم حضور آن این آقایان و خانمها همانند معلمین اخلاق داد سخن از ارزشها میدادند و در نکوهش بدیها و خصلت های بد موعظه ها میکردند , نیز آرام آرام و گاها تندو سریع وارد ماجرا شد و الآن همان ادعاهای دوستی تبدیل به دشمنی آنهم در ناجوانمردانه ترین شکل خود بدل شده است .
خدا را گواه میگیرم که خود این پول بماهو پول خواص و خاصیتهایی دارد که نمیتوان از آن گذشت ,

اصلا وقتی جیب آدمی پر پول میشود اگر کمی ظرفیت نداشته باشی و یا بواقع تمام انسانیت آدمی ظاهری و سطحی و بی ریشه باشد آنوقت است که بشکل بدی خوی شیطانی انسانها ظهور و بروز میکند .
من وحشتی کردم از همان دوستان دیروز که بوی پول چنان مستشان کرده بود که دامن از کفشان برفت و تمامی آنچه را که ادعای آنرا داشتند از پاکی ها و نجابت و .. بکناری نهاده و در پی حصول به آستان این خدای واقعی خویش ( یعنی پول ) چه ارزشهایی را که مدعی آن بودند زیرپا گذاشتند.

مرحوم حاج اسماعیل ناصح الممالک راست میگفت که از پل صراط تنها کسانی میتوانند بسهولت گذر کنند که بتوانند از پول نیز بگذرند :

یکی صاحب فضل روزی بمن گفت
که اندر کتب این چنین است منقول

که روز قیامت پلی و صراطی است
که از آن پل گذشتن شد آنروز معمول

که خواهد گذشتن از آن پل بگویم
ز پل بگذرد هر که بگذشت از پول





گر زین در دنیا گذشتی زان در آخرت هم خواهی گذشت.آری زپل بگذرد هر که بگذشت از پول!
محمود زارع جمعه هشتم مهرماه 1390
ساری وصال شیرازی




به تلگرام ما بپیوندید


همچنین ببینید :
هر چیزی به نسبت مقیاس معنی یافته و اندازه میشود
راه بزرگان نارفته , حال بزرگان خواهى ؟!!
سکون مفلس یا حصار روئین افلاس
طیّار بی پر و سیّار بی پا ...
مولوی رافضی !؟!
قاعده و میزان سنجش حاکمان ( لوح گویا )
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (162)
اوصاف انصاف
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (161)
چهار مطلب حکمی
خداوندی که بر مستضعفان آسان میگیرد
غم و غصه و تحمل مصیبت
حالی کنگ گر
پند تکاندهنده آیت زلزال در مصحف مقدس
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (160)
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (159)
ائمه اثنی عشر
اثر دوست و همنشین بد
معنی تسلیم و رضا !
الخیر فی ما وقع
رابطه غیرمستقیم !
بی مراعات بی مروتست
حفظ مراتب
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (158)
دام کام , چاپلوسی ( چگونه فیل را هم میشود خر کرد؟! )
هــــو
گوهر و خرمهره در یک سلک جولان میکنند
توبه , راهی که دوست مفتوح دارد !
من از اینهایم ... !
از نفرین پدر و مادر بترسید
قراء سبعه و حافظ و... (01)
حروف هجا و تهجّی
تفسیر کفــر و ایمـان
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (14)
شیوه برخورد با مردم در حکومت علوی (09)
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (157)
تندروی و کندروی از نادانی است !
خدای بخشاینده گنهکاران
یقین
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (156)
عوعوی سگان آل سعود هم بگذرد !
انسان عجیب مختار یا دربند ... !
جـــنّ
میانه‌روی در ستودن
حکمت حرمت منکرات
زنان و بهترین آنان
خدای نوازنده یتیمان
دوستان حضرت دوست نگران نباشند !
شاکر نادم
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (155)



توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.