از عقاید برای ایجاد تقسیمات تازه و خطرناک در میان ملت استفاده می‌کنند …
این معضل لجوج است و ما همچون مؤمنان پیش از خود از آن رنج می‌بریم. آن را می‌شود در دو نکته‌ی مرتبط به هم خلاصه کرد:

امام موسی صدر

اولین نکته، ناشی از جهل نسبت به واقعیت، رفعت و دعوت معنوی دین است.
این جهل موجب می‌شود شاهد انسان‌هایی باشیم که دین را اهرمی قدرتمند برای خودخواهی‌ها، جایگاه شخصی و درگیری‌هایی در جهت منافع شخصی و علاقه به غلبه ‌یافتن بر دیگران قرار داده‌اند.
متأسفانه تاریخ شاهد درگیری‌ها و جنگ‌هایی خشونت‌بار به نام دین بوده است؛ در حالی که آن نبردها به کلی از واقعیت ادیان و تعالیم آن‌ها فاصله داشته‌اند.

دومین نکته از نکته‌ی اول منشعب می‌شود و آن سوء استفاده‌ی برخی سران سیاسی و متأسفانه بعضی سردمداران معنوی و همچنین بسیاری از انحصارطلبان پول‌پرست از نادانی مردم است.

آنان از سادگی و عمق ایمان مردم سوء استفاده می‌کنند و اختلاف‌هایی را در جهت منافع شخصی خودشان و توسعه‌ی پاسداری و حفاظتشان از مردم، در دل آنان می‌کارند.

به عبارت دیگر آنان آموزه‌های بهشتی را به شعارهایی زمینی بدل می‌سازند و این عقاید انسان‌دوستانه‌ی رفیع را از محتوایش تهی و از آن برای ایجاد تقسیمات تازه و خطرناک در میان ملت استفاده می‌کنند تا جایی که برخی به این نتیجه می‌رسند که تقرب به خدا از طریق آزاردادن دیگران صورت می‌گیرد و این یک واجب دینی است !!!

موسوعه امام موسی صدر
@imammosasadr


گل

مطالب مرتبط :
مردان الهی بدنبال قدرت نیستند
لَن تنالوا البرَّ حتی تُنفِقوا مما تُحبّون
بی ‌معنا شدن کلمه و سلامت جامعه
حرف‌های بزرگ،سخنان تند و ... هیچ!
علمای‌ دین‌ و نسخه‌ ی برابر اصل طاغوت‌
امام موسی صدر و کاری بیش از گریه
امام موسی صدر و پدیده رانت خواری
امام موسی صدر و معنای حیات وی
امام موسی صدر و جامعه قهرمان نه فرد قهرمان
امام موسی صدر و انتظار فرج
امام حسین (ع) در نظر امام موسی صدر
امام موسی صدر و راه هدایت
امام موسی صدر و زنان مقتدر



مطالب اخیر وبلاگ:

شهید صدر و مروت با دشمنان
(خطورات) از آنجور حرفا ...
بدگویان ...
عرفان در شاهنامه
تفسیر سوره مائده 3 (198)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 19 )
بِسْمِ اللَهِ الرَحْمنِ الرَحِیمِ
تفسیر سوره مائده 2 (197)
چرایی ضرورت تفسیر قرآن کریم
یا ایهاالذین آمنوا ...
مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع)
آیا تفسیر قرآن ممكن است؟
آقایم حسین بن علی (ع) است
شعرگونه ای پیکش مولا حسین جان
تفسیر سوره مائده 1 (196)
قرآن كریم به زبان فطرت انسانها
قرآن جهانی و تفاوت زبان
مردان الهی بدنبال قدرت نیستند
آداب سخن گفتن
بی ‌معنا شدن کلمه و سلامت جامعه
حرف‌های بزرگ،سخنان تند و ... هیچ!
پیامبر شریعت سمهه و سهله
بعثت یعنی کلام آخر خدای محمد(ص)
روستای تیلک و تحقق یک آرزو
لَن تنالوا البرَّ حتی تُنفِقوا مما تُحبّون
جامعه فرعونی و جامعه مهدوی
مراد از تفقه چیست؟
حکایات سعدی در تأثیر تربیت (3)
علمای‌ دین‌ و نسخه‌ ی برابر اصل طاغوت‌
مراد از قلب در قرآن كریم
طلبه بی معرفت,خطرناکتر از همه
امام موسی صدر و کاری بیش از گریه
حکایات سعدی در تأثیر تربیت (2)
حمد, برترین سوره قرآن
سید حسن نصرالله حذف شدنی نیست
جدال سعدی با مدعی
حکایات سعدی در تأثیر تربیت (1)
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (195)
اسامی و سرّ سوره حمد
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (194)
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (193)
كلمات كه دلالان آلوده این بازارند
نظری به سوره قدر (قسمت اول)
نظری به سوره قدر (قسمت دوم)
نگاه و نظر
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (192)
سوره حمد مكی است !
نیایش (گفتگوی شبانی با حضرت دوست) شبانه
تفسیر آیاتى از قرآن کریم
غیبت , جنایت منافق است



توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.