اخیراً برخی می‌گویند قرآن تحریف شده است. در مورد عدم تحریف قرآن ‏صحبت نمائید‎.علامه جوادی آملی

جواب:
قرآن كریم عین آن قرآنی است كه از لب‌های مطهر رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه ‏و آله و سلم) رسیده است و آنچه كه از لب‌های مطهر آن حضرت شنیده شده عین ‏چیزی است كه خداوند بر قلب پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نازل كرده است ‏و آن چه كه بر قلب‎ ‎او نازل شده عین آن چیزی است كه از ذات اقدس اله تنزّل پیدا كرده ‏است.

دلایل عقلی و نقلی متعددی بر این موضوع دلالت دارند‎.‎
دلیل عقلی مسئله این است كه خداوند هرگز بندگان خود را بدون هادی و راهنما رها ‏نمی‌كند
كَفی بِرَبّكَ هادیاً وَ نَصیراً “(١)

اگر دینی خاتم ادیان و پیامبر این دین، خاتم انبیا ‏باشد و دین قابل تحریف باشد، معنایش این است كه ذات اقدس اله از هدایت بشر ‏صرف نظر كرده است.
برای این كه كتاب و دینی فرستاده كه این دین در دسترس حوادث ‏كم و زیاد گردیده و از سلامت و صحت آن كاسته شده است. پس دینی باطل است ‏یعنی خداوند بشر را به حال خود رها كرده است و این باحكمت او سازگار نیست.‏

دلیل نقلی خود قرآن كریم است. در سوره مباركه حجر فرمود:
إنّا نَحنُ نَزّلنا الذّكرَ وَإنّا لَهُ ‏لَحافِظُون “ (٢)
ما این قرآن را نازل كردیم و خود ما حافظ آن هستیم.

در سوره‎ ‎فصّلت هم ‏فرمود:
وَانّهُ لَكِتابٌ عَزیزٌ لا یأتیهِ الباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَلا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزیلٌ مِنْ حَكیمٍ ‏حَمیدٍ“ (٣)
این كتاب آسمانی از عزّت الهی برخوردار است، هیچ بطلانی در آن راه ندارد. ‏

اگر قرار باشد قرآن تحریف شود، بیگانه به این قرآن راه یابد و چیزی از آن كم كند یا بر آن ‏بیفزاید، این قرآن بطلان‌پذیر می‌شود؛ در حالی كه خدا درباره قرآن فرمود:
لایَأتیهِ الباطِلُ ‏مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَلا مِنْ خَلْفِهِ
نه در زمان نزول خود قرآن، نه بعد از نزول قرآن و نه بعد از ‏رحلت رسول اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) چیزی او را باطل نمی‌كند.‏

 
........................
‏(١) سوره‎ ‎فرقان، آیه ٣١.‏ ‏(٢) سوره‎ ‎حجر، آیه ٩.‏ ‏(٣)سوره‎ ‎فصلت، آیه ٤٢
(منبع)





https://telegram.me/zaresari




- روشهاى تفسیرى اهل‌ بیت (ع)
- بیان مفسران در ایاك نعبد و ایاك نستعین
- شاید خدا ؟!
- المسكین رسول الله
- قرآن برای تمام بشریت
- آیا مخاطبان قرآن مردم اهل حجاز هستند؟!





مطالب دیگر:
... مباحث قرآنی رمضان (01)
... مباحث قرآنی رمضان (02)
... مباحث قرآنی رمضان (03)
... مباحث قرآنی رمضان (04)
... مباحث قرآنی رمضان (05)
... مباحث قرآنی رمضان (06)
... مباحث قرآنی رمضان (07)
... مباحث قرآنی رمضان (08)
... مباحث قرآنی رمضان (09)
... مباحث قرآنی رمضان (10)
... مباحث قرآنی رمضان (11)
... خیر در نیوشیدن است
... سوره مبارکه بینه
... دلیل تقدم سوره مبارکه حمد
... نظری به سوره مبارکه ناس



مطالب اخیر وبلاگ :
قرآن برای تمام بشریت
بهترین فرمانروا از نظر مولا علی (ع) کیست؟!
مولا علی (ع) و شیعیانش و حوادث آخرالزمان
جوانمردی با مولا علی تمام است !
حکایتی از گلستان سعدی,هنرآموزی
بهشت و دوزخ معاذ بن جبل
حکایتی از گلستان سعدی,جور استاد
روشهاى تفسیرى اهل‌ بیت (ع)
حکایتی از گلستان سعدی,تربیت آقازادگان
بیان مفسران در ایاك نعبد و ایاك نستعین
ظلم و ستم در کتب آسمانی
حکمتهایی از کلام بزرگان از کشکول شیخ بهائی
دوستی و ارزش دوست
سخنان بزرگمهر حکیم
عشق در نظر بزرگان
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (191)
خداوند با ظلم و ظالم چه میکند ؟!
سابقه چادر در ایران
شاید خدا ؟!
مهلت به تنگدست موجب اجابت دعا
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (190)
فراست مومن و امیر مومنان (ع)
المسكین رسول الله
خوشا بحال زدایندگان غم و غصه
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
رضای خدا یا رضایت خلق
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (189)
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (188)
باز تعریف مبناها و چند نکته دیگر
سودای سربالا (و چند نکته دیگر)
زشتی سیاست بی اخلاق
چهره مبین درون آدمها
که برون در چه کردی، که درون خانه آیی؟
چاپلوسان از جاسوسان مخربترند !
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (187)
عرفان در شاهنامه
پاکباختگی شرط دوستی با خدا
اخلاص در دین
قیام پیوسته به عدالت و گواهی حق وظیفه مومنان
آرزو دارم
عجم فارس جایگزین منافقان و مشرکان عرب
ضرورت نوسازی دائمی آدمی
سرزمین های جدا شده از ایران
خداوند و آدمیزاد
ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن مبارک
حافظ و رندی خواجه و ... (02)
حکایت درویشی و پادشاهی و آسایش
فرهنگ زیرآب زنی و چاله ‏ی ایرانیان
جهان دار مکافات است
سرچشمه کوثری خدیجه , لیلای پیمبری خدیجه ...






توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.