إِنَّ الَّذِینَ یَكْفُرُونَ بِآیَاتِ اللّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَیَقْتُلُونَ الِّذِینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ
كسى كه در ازل خسته تیغ شقاوت شد، در ابد كمند سعادت او را نگیرد،
رستخیز

و آن را داغ خذلان بر جان نهادند، نى!
روزبه و دولت یار او نباشد، آن را كه نواختند
آن روز نواختند، و آن را كه راندند آن روز راندند.
...
و آنكه آن میر پیغامبران نوح پیشانى خویش بدان درگاه در خاك مالید و گفت:
بار خدایا! در دل پدران در حق فرزندان تو به دانى، تواند بود كه برین ضعف و پیرى ما رحمت كنى، و این پسر را دین اسلام كرامت كنى.
از جبار عالم خطاب آمد كه: إِنَهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِكَ یا نوح!
حكم ما چنان رفت در ازل كه سر فرزند تو كلاه توحید را نشاید، و حكم ما را مرد نه، و بر آن مزید نه! تا بدانى كه این كاریست رفته و بوده!
آن را كه خواندند آن روز خواندند، و وسیلت نه ،
و آن را كه راندند آن روز راندند، و علت در میان نه!

آن كشته قضا چندین سال بساط عبادت پیمود بر امید وصل، چون پنداشت كه دیده املش گشاده شود، یا نفحه وصال در دلش وزد، از سماء سمو بر خاك مذلّت افتاد اخلد الى الارض سیاه افتاد است.

پیش تو رهى چنان تباه افتادست
كز وى همه طاعتى گناه افتادست
این قصه كز آن روى چو ماه افتادست
این رنگ گلیم ما سیاه افتادست.


قوله: فَكَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ.
آیا تا چون بود حال ما روز رستخیز؟ كه جهانیان را از اول موجودات تا آخر دور مخلوقات بیك نفخه اسرافیلى از خاك جهان برانگیزند، و بیك لمحه در عرصات قیامت حاضر كنند، وَ حَشَرْناهُمْ فَلَمْ نُغادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً

باش تا از صدمه صور سرافیلى شود
صورت خوبت نهان و سیرت زشت آشكار


باش تا اظهار عزت و ریاست كوه ها فرا رفتن آید، دست و پاى و پشت و پهلو فرا گرفتن آید، و آن عیبها پوشیده و سرها آلوده فرا دیدن آید، و با تو گویند:
فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ.
پرده از روى كارت بر گرفتیم، یعنى كه خود را چه توخته و چه ساخته؟
همان بینى كه خود فرستاده!
همان خورى كه خود پخته،
همان دروى كه خود كشته؟

اینست كه رب العالمین گفت هُنالِكَ تَبْلُوا كُلُ نَفْسٍ ما أَسْلَفَتْ،
هر چه تو امروز به پناه او شوى فردا از تو برگردد، و ترا بگذارد، مگر تقوى كه درین سراى و در آن سراى ترا ضایع نگذارد.
همه حسبها را آن روز داغ كنند، و همه نسبها را پى كنند، تقوى را گویند بیا كه امروز روز بازار تست، هر كرا از تو نصیبى بود در آن سراى امروز در سراى جزا او را بر قدر نصیب او بمنزلى فرود آر،
آشنایان خویش را در مَساكِنَ طَیِبَةً فِی جَنَاتِ عَدْنٍ فرود آر
عاشقان خویش را در حضرت رضا و رِضْوانٌ مِنَ اللَهِ أَكْبَرُ فرود آر،

آشنایان تقوى دیگرند و عاشقان تقوى دیگر،
آشنایان او كسانى اند كه از حرام و شبهات بپرهیزند، و حركات و سكنات و اقوال و افعال ایشان بدستورى تقوى باشد،
و عاشقان تقوى كسانى اند كه از طاعات و حسنات خویش از روى نادیدن چنان بپرهیزند كه دیگران از معاصى و سیئات بپرهیزند.

ابو القاسم نصیر آبادى رحمه اللَه از خواص متقیان بود، او را گفتند: تقوى چیست؟
از حالت خویش از تقوى خبر داد و گفت: ان یتقى العبد ما سوى اللَه
تقوى آنست كه از هر چه جز اللَه است پرهیزى.
هر آینه این كس برابر نبود با آن كس كه از حرام تنها بپرهیزد.

اشارت قرآن چنان است كه إِنَ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَهِ أَتْقاكُمْ
فردا كه روز رستخیز باشد، و روز نواخت و سیاست هر كس كه بمراتب تقوى برتر، او بحضرت آلهیت نزدیكتر و گرامى تر!.
همانست كه رب العالمین گفت: وَ وُفِیَتْ كُلُ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ.

از كشف الأسرار و عُدة الأبرار



مطالبی دیگر :
- آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
- قیامت , همانندی روی ها و دلها
- دوستان خدا محزون نباشند
- حکایت درویشان خدا
- هدایت فقط کار خداست و در این امر شریک نمیخواهد
- حکمت , حقیقت و ثمره آن
- ترفندهای مشتاقان گفتگو با محبوب
- الله و اولیاء الله
- خدای غفار در خور خویش با بندگان معاملت کند نه در خور بندگان!
- مقر به لا اله الا الله نمی سوزد
دیده برای دیدن دوست است
موسی و لذت و بهجت کلام الهی
ذکر و اقسام آن
حرم ظاهر و حرم باطن !
بنده و ارباب !
حج عوام و حج خواص
دری بگشا تا دری بگشاید
مسلمانی ز سلمان جوی و ...
آزمون سخت دوستی خلیل الله
التحصین‏ ابن فهد حلی (1)
التحصین‏ ابن فهد حلی (2)
التحصین‏ ابن فهد حلی (3)
التحصین‏ ابن فهد حلی (4)

التحصین‏ ابن فهد حلی (5)
التحصین‏ ابن فهد حلی (6)
التحصین‏ ابن فهد حلی (7)

شرح دو بیت از مثنوی (لاهیجی)
آیین رهروان در سیر و سلوک (1)
آیین رهروان در سیر و سلوک (2)
آیین رهروان در سیر و سلوک (3)
آیین رهروان در سیر و سلوک (4)
آیین رهروان در سیر و سلوک (5)
آیین رهروان در سیر و سلوک (6)
آیین رهروان در سیر و سلوک (7)

آیین رهروان در سیر و سلوک (8)
آیین رهروان در سیر و سلوک (9)

آیین رهروان در سیر و سلوک (10)
جام جهان‏ نما ؛ شمس مغربی (2)
جام جهان‏ نما ؛ شمس مغربی (1)
... السائر الحائر (1)
... السائر الحائر (2)
... السائر الحائر (3)
... رساله مشواق‏ فیض کاشانی (01)
... رساله مشواق‏ فیض کاشانی (02)
... رساله مشواق‏ فیض کاشانی (03)
... رساله مشواق‏ فیض کاشانی (04)
... شرح اصطلاحات عرفانی
... بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 80 )

... انسان کامل ( 35) آخرین قسمت
...  درون پیمایی (01)
...  انسان کم نیست ... !
... اوصاف الاشراف خواجه نصیر (06 )
... شب و راز شب و شب پیمایی ( و خاطراتی از دوران نوجوانی )
رساله در سفر مجدالدین بغدادی
شرحی بر گلشن راز لاهیجی (7)
شرح رساله معرفت‏ نجم الدین ‏(9)






مطالب اخیر وبلاگ :

تفکر و تعقل بالاتر از هر عبادتیست
مولا علی (ع) منتخب محمد (ص)؛ تا غدیر می ماند!
بخشی دیگر از خطبه بند بالای غدیر
آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
ناصبی مستوجب دو آتش
شَهِدَ اللَهُ أَنَهُ لا إِلهَ إِلَا هُوَ
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
هنری بالاتر از دوست داشتن مردم نیست
امام على (ع): خودنمایی شرک است
مدعیان دروغین پیروی از امام زمان (ع)
حقوق پدر و مادر در ادبیات اخلاقی(01)
حج عوام و حج خواص
حرم ظاهر و حرم باطن !
گریه پیامبر(ص) بر مظلومیت علی(ع)
آیا واقعا متدین هستی ؟!
حقوق پدر و مادر در ادبیات اخلاقی(03)
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
زاهد چو از نماز تو کاری نمی رود ...
چگونگی تداوم نسل بشر از ابتداء
دل گپ ها ( گفتگوهای تنهایی)
MIRACLE OF THE HOLY PROPHET,s SAYING
بنام آنكه ما را آفرید ...و میمیراند
دام خال روی ( تک بیتی )
راز کلیمی
عاشق تماشایی ( تک بیتی )
امام موسی صدر و پدیده رانت خواری
کلام نورانی از امام باقر (ع)
سه کلام از امام باقر (ع)
مناظره با ابوحنیفه درباره فضیلت مولا علی (ع)
زنان باحیاء و باوفا؛ فرشته های بی بدیل و گرانبها
سخنی از امام خوبیها,امام باقر (ع)
کلام نورانی امام محمد باقر(ع)
لالایی برای مادر(موسیقی مازنی+دانلود)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (115)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (114)
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (113)
عادت بد دشمنی پرقدرت
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (112)
تعریض به زاهد ریایی (تک بیتی)
روحانی معتبر حکومت و شرابخانه
( طنز ) جوحی , فرزند حریص ناخلف
باد غارتگر و شکوه شبنم (تک بیتی)
نیت اساس کارست ولی امان از ظلم !
گرفتاری بندگان بدلیل طولانی شدن گناهان
مدعی بی وفا ( تک بیتی )
محمد (ص) موعود همه انبیاء پیشین
تفسیر آل عمران.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (111)
خار و خسان دوپا کم نیستند ! (تک بیتی)
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (110)
عالم خیال بی بند و بارست (تک بیتی)




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.