بخشهایی از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در سالگرد ولادت پیامبر  (صلی الله علیه و آله و سلم) :

محمد (ص) در نگاه سید حسن نصرالله

... ایمان و اعتقاد ماست که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) رسول بزرگ خدا و نبی ارزشمند اوست. خاتم پیامبران است و سرور فرستادگان. و قطعا برترین آفریده‌ی خدا، اوست. به این ایمان داریم و در دنیا و آخرت بر آن می‌مانیم.

از بزرگترین ویژگی‌های رسول آن است که ایشان فرستاده‌ای جهانی‌ ست. پیامبر همه‌ی مردم است نه پیامبر قومی، جدا از دیگر اقوام؛ نه برای اهل زبانی، جدا از اهالی دیگر زبان‌ها یعنی او  سوا از عجمان، رسول عرب نیست. او رسول همه‌ی زمان‌ها و همه‌ی مکان‌هاست. تا برپایی قیامت، نبوت و رسالت و شریعت او در طول بشریت و زمان ادامه دارد. و هیچ نبی و هیچ رسولی بعد او نیست و رسالت او کامل‌ترین رسالت و پایان دهنده رسالت‌هاست. هیچ شریعتی، شریعت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را منسوخ نمی‌کند پس، حلال محمد تا روز قیامت حلال است و حرامش، تا روز قیامت حرام.

خداوند تعالی می‌فرماید :«وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ- و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. [سوره‌ی انبیاء، آیه ۱۰۷]» بدون هیچ قید و مرزی؛
و نیز می‌فرماید:«وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ- و ما تو را برای همه مردم جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم، ولی بیشتر مردم [به این واقعیت] معرفت و آگاهی ندارند. [سوره‌ی سبا، آیه‌ی ۳۴]».

ویژگی دیگر ... رسول خدا (صلی الله علیه و آله) انسان کامل است. کامل‌ترین ویژگی، شاخصه‌ها و کمالات را داراست.
صحبت درباره‌ ی این ویژگی برای ما فایده و سود دارد و آن را یاد‌آوری می‌کنم تا از این ویژگی ایشان پیروی کنیم.
گاهی در مورد انسانی صحبت می‌کنیم. می‌گوییم این انسان در رابطه‌اش با خداوند (سبحانه و تعالی) دارای درجه‌ی بالایی از صفا، پاکی، طهارت و قداست است و تمام وقت برای عبادت در عبادتگاه، کنج عزلت یا ... به سر می‌برد. -همان طور که در طول تاریخ اتفاق می‌افتد.-  ولی گاهی در مورد انسانی در بالاترین درجه‌ی صفا، پاکی، طهارت و قداست صحبت می‌کنیم که در عین حال، زندگی‌اش را وقف مردم می‌کند؛ وقف سود بردن، برتری و هدایتشان. برایشان منشاء رحمت و سرچشمه عزت و قدرت و صفاست. انبیاء (سلام الله تعالی علیهم اجمعین) از دسته‌ی دوم بودند. در زندگی انبیاء (صلواة الله و سلامه علیهم) هیچ کوتاهی از مسئولیت‌ شان وجود ندارد.

از بزرگ‌ترین ویژگی‌های رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) احساس شگرفِ گرایش به بشریت است، چه کسانی که به او گوش فرا دادند و چه آنان که ندادند. از خصوصیات این دغدغه عظیم که بر روح و قلب و عقلش سیطره داشت، گرایش به مردم یعنی همان محبت، علاقه، دلسوزی و دردمندی‌ای بود که به خاطر دردها و رنج‌های مردم و حتی به خاطر گمراهی، تباهی و خسرانشان داشت. این احساس مسئولیت، این دردمندی و این محبت و مهربانی هرآینه در رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در بالاترین حدی که عقلمان می‌تواند تصور کند و ادراکمان به آن دست یابد، است. رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) این دغدغه و مسئولیت را برای هدایت مردم به سوی حق و توحید داشتند؛ برای خارج کردن‌شان از ظلمات به نور، از نادانی و گمراهی به علم و فهم و معرفت، از خواری و پستی به عزت و کرامت، از ضعف و سستی به قدرت و اقتدار، از بیچارگی و ناراحتی به سعادت و آسودگی و از نقص به کمال.

رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) این‌گونه با مسئولیت، دغدغه، درد بزرگ و رسالت مهمش به سرمی‌برد. شب و روز تمام دغدغه‌ی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) این بود که چگونه دست مردم را بگیرد و به آن‌چه که در آن خیر، کمال، صلاح و سعادت دنیا و خیر، نجات، خوش‌بختی و سعادت آخرت‌شان است برساند. و در همه‌ی زندگیش در این راه و برای تحقق این هدف، آن‌چه که نمی‌توان را، به دوش کشید تا آن‌جا که خداوند (سبحانه و تعالی) او را در چند جای قرآن خطاب قرار می‌دهد که این دل‌مشغولی‌ها و سنگینی‌ها را بر خود ساده‌تر بگیرد.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ/ طه/  مَا أَنزَلْنَا عَلَیْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ/ إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن یَخْشَىٰ/ تَنزِیلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى-
به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان/ طه/ ما قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به مشقت و زحمت افتی./ [بل‌که آن را نازل کردیم] تا برای کسی که [از خدا] می ترسد، زمینه توجه و یادآوری باشد./ در حالی که به تدریج از سوی کسی نازل شده که زمین و آسمان های بلند را آفریده است. [سوریه‌ی طه، آیه‌های ۱-۴]

« بعضی مفسرین می‌گویند که «مَا أَنزَلْنَا عَلَیْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ» از زیادی عبادت است و بعضی مفسرین می‌گویند که مقصود کثرت عبادت نیست بل‌که مقصود زیادی دعوت، تبلیغ، تلاش و تقلا برای هدایت مردم و دغدغه‌ی راهنمایی مردم است و چیزی که گفته‌ی دوم را تایید می‌کند «إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن یَخْشَىٰ» است.
چرا تو خودت را عذاب می‌دهی؟ چرا غصه داری؟
خداوند (سبحانه و تعالی) قرآن را به عنوان یادآوری نازل‌کرده‌ است هر کس بخواهد هدایت شود، هدایت می‌شود. هر کس بخواهد از خدا بترسد، می‌ترسد. چرا تو این‌قدر غصه می‌خوری و رنج می‌کشی؟ چرا شب را بیداری می‌کشی؟
و در آیه‌ای دیگر است که:»فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَىٰ آثَارِهِمْ إِن لَّمْ یُؤْمِنُوا بِهَٰذَا الْحَدِیثِ أَسَفًا- شاید تو می خواهی اگر به این سخن ایمان نیاورند، خود را از شدت اندوه هلاک کنی! [سوره‌ی کهف، آیه‌ی ۶]» و در آیه‌ی سوم در جایی دیگر که «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ أَلَّا یَكُونُوا مُؤْمِنِینَ- شاید تو می خواهی برای این‌که آنان ایمان نمی آورند، خود را از شدت اندوه هلاک کنی! [سوره‌ی شعراء، آیه‌ی ۳]»

رسول‌ خدا این‌گونه زیست و در این راه آن‌چه را که بود، تحمل کرد. به اهل بیت و صحابه‌اش یاد داد و از پیروانش در تمام تاریخ خواست این‌گونه باشند یعنی این مسئولیت، این دغدغه و این دوست داشتن مردم را به دوش بکشند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) این معنی، مفهوم و ایمان را در روش‌ها، جهت‌گیری‌ها و سنتش تا روز قیامت ثبت کرد. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم؛ اگر مسئولیت گرایش به مردم را بر عهده بگیری از لحاظ ثواب و اجر و نزدیکی به خداوند در کلام رسول خدا چگونه خواهی بود؟ «ای اباذر! اگر خدا کسی را به وسیله‌ی تو هدایت کند برایت از هرچه که خورشید بر آن تابیده بهتر‌ است.» اگر انسانی را هدایت کنی برایت بهتر از این است که بر جهان پادشاهی کنی. ...

« هر کس روزگار بگذراند و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست.»
« هرکس بشنود مردی صدا می‌زند: مسلمانان، -خواه مسلمان باشد خواه غیر مسلمان. هر مظلوم و هر مستضعف و هر رنج‌کشیده‌ای که باشد- و جوابش را ندهد مسلمان نیست.»
«بهترین شما سودرساننده‌ترین به  خانواده‌اش است.» 


دقت بفرمایید همه این‌ها به انسان‌ها مربوط است؛ هدایت‌شان، خیرشان، خوش‌بختی‌شان، فریادرسی‌شان، کمک کردن‌شان، سفارش به هواداری فقرا و مساکین، سفارش به همه‌ی مردان و زنان و کودکان مستضعف و مظلوم روی زمین. این در قرآن و احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وجود دارد. اهتمام به خانواده، پدر و مادر، آشنایان و نزدیکان، همسر، فرزندان، دختران و همسایگان. «هر کس سیر باشد و همسایه‌اش گرسنه، از ما نیست.» «رسول خدا ما را آن‌قدر به همسایه توصیه کرده‌اند که ما فکر کردیم هم‌سایه‌ها از هم ارث می‌برند.»

بنابراین همه‌ی این معانی: گرایش به مردم، احساس مسئولیت در برابر مردم، محبت به همه‌ی آن‌ها و تلاش شبانه‌روزی برای هدایت، سعادت، کرامت، امنیت، سلامتی و استواریشان از بزرگترین مسئولیت‌های پیامبران (علیهم السلام) است که در شخصیت، روش و نمونه‌ی رسول خدا به برترین شکل تجسم یافته‌است و در رنج‌های ایشان به بهترین شکل ترجمه‌ شده‌است. تا جایی که فرمود:«هیچ پیامبری آن‌چنان که من اذیت شدم، اذیت نشد.» به خاطر چه اذیت شدند؟  ...

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) طالب حکومت و پادشاهی نبود که بگویند او این‌ها را تحمل کرد تا روزی پادشاه شبه جزیره‌ی عرب شود.
از همان روز اول بعثت و روز علنی کردن دعوت پادشاهی به ایشان عرضه شد و ایشان بدون نیاز به این رنج‌ها و از خودگذشتگی‌ها که یارانشان در مکه و بنی‌هاشم در دره‌های مکه با آن رو به رو شدند و [و بدون] همه‌ی این جان‌فشانی‌ها، جنگ‌ها و شهیدان بعد هجرت از مکه، می‌توانست به حکومت برسد. اگر قصد ایشان پادشاهی بود که پادشاهی پیش ایشان سر تعظیم فرود آورده بود. رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) این مسئولیت را به عهده گرفتند و از همه می‌خواهند این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

... کسی که در فرهنگ، عقل، پیش‌فرض‌ها و معارفش فقط خودخواهی و خودپرستی، برای حفاطت از خویش و رسیدن به خواسته‌هایش، نهادینه شده، نمی‌تواند بفهمد چگونه بعضی انسان‌ها خود را وقف مذهب، مردم و مقدسات می‌کنند. و چگونه ممکن است دیگران از جان‌شان، جوانان‌شان، ارزش‌های زندگی‌شان، جگرگوشه‌هایشان و خانه‌هایشان برای مردم و مذهبشان بگذرند. آنان نمی‌فهمند چون توانایی بر فهم آن ندارند، چون در سرشان عقل نیست، شیطان‌ است. انسان، هنگامی که به زندگی پیامبران نگاه می‌کند می‌تواند پیروان انبیا را درک کند. کسانی که از پیامبران‌شان راستی، وفاداری، پاکی و آمادگی فداکاری و بل‌که فداکاریِ عملی را می‌آموزند. فداکاری عملی برای میلیون‌ها انسان که هزاران پیامبر (علیهم السلام) برای آن فدا شدند و در طول تاریخ، میلیون‌ها شهید در راه کرامت و حمایت از آن‌ها جان دادند.

... امروز می‌پرسیم، این امت کجاست؟ روزی جمعی از یاران، گرد پیامبر جمع شده بودند. ایشان این حدیث را -که بین شیعه و سنی موجود است- به آن‌ها گفتند:
«یوشك أن تداعی علیكم الأمم من كل أفق- نزدیک از هرسو امت‌ها شما را تکه تکه کنند.»
امت‌ها از هر سو به شما حمله خواهند کرد از شرق، غرب، شمال، جنوب.
«كما تداعی الأكلة علی قصعتها- همان‌گونه که خورندگان از یک کاسه غذا می‌خورند.»
قصعه یعنی یک بشقاب یا سینی بزرگ که همه از آن غذا می‌خوردند.
راوی می‌گوید گفتیم:«أ من قلة بنا یومئذ؟- دلیلش آن است که آن روز تعدادمان کم است؟»
یعنی چرا از همه جا به ما حمله خواهد شد؟ آیا به سبب تعداد کم است؟
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود:«أنتم یومئذ كثیر- شما آن روز زیادید.» - یک میلیارد و چهارصد مسلمان- «ولكن تكونون غثاء كغثاء السیل، ینتزع المهابة من قلوب عدوكم- ولی مانند کف روی آب هستید و این ترس از شما را از دل دشمنانتان می‌برد.»
دشمنتان دیگر از شما نمی‌ترسد. برای‌تان هیبت و وقار قائل نیست، شما را به حساب نمی‌آورد و محلتان نمی‌گذارد.
« ویجعل فی قلوبكم الوهن- و آن در قلب شما سستی می‌کارد.» -ضعف- ما گفتیم:«وما الوهن؟- معنای خواری چیست؟» این‌جا رسول خدا علت این خواری را می‌گویند. یعنی خواری را تعریف نمی‌کنند بل‌که عامل آن را می‌گویند.
فرمودند: « حب الحیاة وكراهیة الموت- دوست‌داشتن زندگی و خوش‌نداشتن مرگ.»
این دلیل خواری است. در قلب دشمنان دیگر ترسی از این خیل عظیم مسلمانان وجود ندارد. در نظر دشمنان‌مان مانند کف روی آبیم و در دل‌هایمان ضعف و خواری نشسته است، چرا؟ به سبب حب دنیا و تنفرمان از مرگ. واقعا اگر بخواهیم از اوضاع امت صحبت کنیم، باید در روز ولادت تعزیه بخوانیم! ولی اوضاع برای شما روشن است. امروز دشمنان این امت این جمعیت‌های میلیونی را کوچک می‌شمارد. تعداد کمی پراکندگانِ گوشه‌ و کنار دنیا که فلسطین را اشغال کرده‌اند به یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها را کوچک می‌شمارند و در دل این دشمن هیچ ترسی از این‌ها نیست. چرا؟ دلیلش معلوم است.

نیتانیاهو و دولتش نشستند گفتند می‌خواهیم سرزمین‌های ۱۹۶۷ را به اسرائیل بیافزاییم. که البته پیش از این افزوده شده. ۱۹۶۷، جولان، همه چیز، منزل حضرت ابراهیم و مسجد بلال را بیافزاییم. البته قدس عملا مدت‌هاست که به اسرائیل افزوده شده. عجب! مقدسات مسلمانان با یک تصمیم افزوده شد به اسرائیل! خب، در جهان عرب و اسلام چه رخ داد؟ هیچ چیز. هیچ چیز. چند بیانیه صادر شد و ابراز نگرانی کردند و همه چیز تمام شد. و البته دشمن هم همین را انتظار دارد. دشمن توقع نداشته است و ندارد همه برافروخته شوند و جهان عرب بی‌خواب شود و  نمی‌دانم دولت‌های عرب جنگ راه اندازند و صدها میلیون ملت عرب به خیابان بریزند. اصلا این انتظار را ندارد....

اگر کمی به این تجربه‌ توجه کنیم، می‌فهمیم که اسرائیل از هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌ترسد. ولی دشمن فقط به همین تعداد اندک -در برابر یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان- یعنی مقاومت مردمی لبنان و فلسطین و ملت‌ها و حكومت‌های سوریه و ایران نگاه می‌کند، آنان را به حساب می‌آورد، از این‌ها می‌ترسد، در محاسبات لحاظ و تهدیدشان می‌کند، برایشان خط و نشان و برای مقابله با آنان نقشه می‌کشد. چرا؟ چون این عده‌ی کم عنصر قدرت را کشف کرده و کرنش برای زینت‌های دنیا را رد کرده‌اند، از مرگ نمی‌ترسند و خواستار زندگی با کرامت شدند. این جنبش‌های مقاومت توانستند جلوی سقوط و نابودی این امت را بگیرند. سقوطی که از سال ۱۹۴۸ شروع شد. چون اشغال فلسطین از بدترین روز‌های تاریخ این امت بود. از طرف دیگر توانستند در منطقه‌مان رشد، قدرت گرفتن و ادامه‌ی پروژه صهیونیستی-آمریکایی را متوقف کنند.

...
دقت کنید. اگر اسرائیل صدها کلاهک هسته‌ای داشته باشد، عیبی ندارد. هیچ مشکلی نیست. و اگر قوی‌ترین نیروی هوایی منطقه و مدرن‌ترین هواپیماهای آمریکایی را داشته باشد، مشکلی نیست. ولی اگر مقاومتی مردمی لبنانی برای این‌که او را به حساب بیاورند، سلاحی مستعد بازدارندگی داشته باشد، این دولت آمریکا را به صف‌آرایی وا می‌دارد و همچنین اروپا که گذرنامه‌های لازم برای کشتن شهید مبحوح را صادر کرد. و در آینده، سفر نمایندگان و سفیرانی حامل نامه‌های تهدید و هراس‌افکنی را به بیروت و دمشق شاهد خواهید بود. ما می‌گوییم این فقط هراس‌افکنی است. چه می‌توانند بکنند؟ چه می‌خواهد بشود؟ خیر است. این بخشی از روش آمریکاییان و اسرائیلیان است.

...امروز اسرائیل یک لحظه جنگ امنیتی‌اش را متوقف نمی‌کند. جنگ نظامی‌اش توقف یافت، آتش‌بس برقرار و عملیات خصمانه متوقف شد. ولی حتی یک روز هم جنگ امنیتی اسرائیل، نه علیه لبنان و نه علیه غیر لبنان، متوقف نشده است. چیزی که چند هفته قبل در دبی اتفاق افتاد روشن است. و آن‌ها دارند این راه را ادامه می‌دهند. هر روز بیش از پیش مشخص می‌شود سازمان‌های اسرائیلی و خود اسرائیلیان پشت بعضی ترورها بوده‌اند.

خب امروز یکی از بخش‌های جنگ امنیتی اسرائیل جمع‌آوری اطلاعات است. می‌خواهد بداند مقاومت چه سلاح‌هایی دارد؟ قطعا بعضی اطلاعات کلی را دارد و هنگامی هم که صحبت می‌کنیم شاید دشمن چیزی بفهمد. و البته ما هم عمدا آن را می‌گوییم. منظور این که چیزهایی هست که شما برای غافل‌گیری‌ها پنهان می‌کنی تا اگر جنگی اتفاق افتاد مسیر جنگ را عوض کند. ولی چیزهای دیگری هم هست که شما باید بگویی تا از وقوع جنگ جلوگیری کنی. بعضی مردم ممکن است بپرسند چرا دفعه‌ی قبل آمدید و به روشنی تهدید کردید؟ چیز‌هایی هست که اگر اسرائیل آن را بداند باید [برای شروع جنگ] به جای صد محاسبه، هزار محاسبه بکند. اصلا ما این‌ها را می‌گوییم چون نمی‌خواهیم کشورمان را در معرض جنگ قرار دهیم. و می‌خواهیم جلو جنگ علیه کشورمان را بگیریم و یکی از چیز‌هایی که مانع جنگ می‌شود این است که به اسرائیلی بگوییم حواست را جمع کن، اگر این‌گونه عمل کنی آن‌گونه خواهیم کرد، این قسمتی از قضیه است. قسمت دیگر موضوع اطلاعات است. اسرائیل احتیاج دارد درباره‌ی سلاح مقاومت، نوع، تعداد، چگونگی به کار گیری، جایگاه‌ها و تشکیلاتش، افراد و این که چه کسی فلان سلاح را اداره می‌کند، تحقیق کند. فرماندهان مقاومت در جبهه‌های چه کسانی هستند؟ -چون قاعدتا این‌ها در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شوند- مثلا چه کسی حاج عماد را به قیافه می‌شناخت؟ نام او به دلیل جایگاهش مطرح بود.  یا مثلا شهید مبحوح را چه کسی می‌شناخت؟ یعنی بگوید این فرد، شهید مبحوح است؟ آنان در جبهه‌ها و میدان‌های جهاد کار می‌کنند. چون این افراد ناشناخته‌اند. دشمن احتیاج دارد دنبال آن‌ها بگردد تا بشناسدشان.

...
 امروز اگر صحنه برای دشمن اسرائیلی مشخص و روشن شود و بداند کجاها را می‌تواند با هواپیما طی سه یا چهار ساعت در روز اول بمباران و کار را تمام کند. این باعث می‌شود تجاوز را آغاز کند. ولی آن چه از هر گونه تجاوز بازش‌می‌دارد، بی‌خبری از مکان‌ها، امکانات و قدرت‌های موجود‌ است. این همان نقطه قوت مقاومت است. یعنی وقتی درباره‌ی استراتژی دفاعی بحث می‌شود: در ارتش افسر، سرباز و فرماندهان شجاع، خبره، فهیم و… وجود دارد. ولی به هر حال ارتش، ارتشی کلاسیک است. پادگان و حضور روزمینی دارد. ارتشی گسترده است باید سازمان، قانون و دفاتر دولتی داشته باشد. و در نتیجه آشکار است. اگر موشک داشته باشد همه‌اش آشکار خواهد بود. نفرات، ذخایر، موشک‌ها و تانک‌هایش همه در معرض دید است. امتیاز مقاومت این است که مخفی است. این یک شاخصه‌ی اصلی است. در مذاکرات بعضی‌ها می‌خواهند برای این مشکل راه حلی پیدا کنند!

به هر صورت دشمن می‌خواهد اطلاعات جمع کند. یک راه، راه تکنولوژیک است یکی هم افراد هستند. تکنولوژیک یعنی هواپیما‌های جاسوسی، و استراق سمع -مثل وقتی تلاش کردند وارد شبکه‌ی کابلی ما در جنوب شوند.- و شنود موبایل، تلفن ثابت، وسایل بی‌سیم و هر چه ممکن است در این کشور گفته‌ شود. از هر ابزار فنی که بتواند در جمع کردن معلومات به او کمک کند، استفاده می‌کند.

راه دوم همان افراد‌ یا مزدوران یا غیر آن‌ها هستند. هم مزدوران هم غیر مزدوران. کسانی که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اطلاعات بدهند. قاعدتا باید با این مسئله برخورد کرد. این روزها الحمد الله هر روز شبکه‌های اسرائیلی متلاشی می‌شوند. من این‌جا می‌خواهم در دو موضوع مزدوران و ابزارها کمی صحبت کنم.

درباره موضوع مزدوران می‌خواهم به همه‌ی کسانی که هنوز با دشمن همکاری می‌کنند و همه‌ی آن‌ها که می‌شود با آن‌ها رابطه برقرار و با پول گمراه‌شان کرد تا با دشمن هم‌کاری کنند، بگویم: -چون دشمن اسرائیلی می‌خواهد به روستا، شهر، محله، همسایگان،‌ معلمان مدرسه و دانشگاه، کارمندان، نگهبانان و هرجا که بتواند وارد شود. اسرائیل هر جا بتواند نفوذ کند و اطلاعات بگیرد، نفوذ می‌کند.- به آنان گوش‌زد می‌کنم آن‌چه که انجام می‌دهند یا ممکن است انجام دهند فقط یک جنایت نیست بل‌که خیانت است....
(منبع)
***

ساری,گاهنوشته های محمود زارع:یادتان باشد راه صحیح و زیرکانه مخالفت و مبارزه با صهیونیستها و نوکران غربی و عربی فقط حمایت از مردی است که کم حرف میزند و زیاد عمل میکند و در میدان مبارزه هست و شهید داده و خواهد داد و ... راه زدن توی دهن کثیف شیوخ عرب و عنترمنش, حمایت از امثال سید بزرگوار نصرالله است که در خط مقدم عمل هست و باندش فقط صهیونیست کوب هستن نه خودی کوب ببهانه های سیاسی جناحی !!!


بخوانید :
پیامبر اخلاق (ص) در نگاه سید حسن نصرالله
صبح بخیر سید حسن نصرالله بترکها
سید حسن نصرالله و یمن
آنهائیکه خیلی دوستشان دارم (آقا سید نصرالله غیور)
درود بر شرف حزب الله
صهیونیست؛دشمن ترین کل ملت
سید حسن نصرالله و روز قدس
به یمن یمَن آل سعود تحقیر و در پی آن منهزم خواهند شد
سخنان سیدحسن نصرالله درباره امام زمان(عج) + دانلود صوت





مطالب اخیر وبلاگ :
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (107)
زبان نگاه ( تک بیتی )
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (106)
دنیا و آخرت در نظر مولا علی (ع)
حضرت فاطمه (س) محدثه بود
شرایط توبه در نظر مولا علی (ع)
دوستان خدا محزون نباشند
موسیقی محی مازندران,لالایی اثر محمود شریفی + دانلود
خوراکی‌ هایی که در تابستان نباید خورد
حکایت درویشان خدا
فضلیت آدمی در نظر مولا علی (ع)
هدایت فقط کار خداست و در این امر شریک نمیخواهد
فتنه ها و آشوب های آخرالزمان
غره مشو که خوار گردی
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (105)
حضرت فاطمه (س) از بکائون خمسه تاریخ
کاربرد مجاز در قرآن
حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت پیامبر (ص)
عصاره سیر و لیمو ترش ، راهی برای باز کردن رگهای قلب
خدا یکی و محبت یکی و یار یکی
چگونگی تدوین مصحف فاطمه (س)
قفس غم
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (104)
پررویان و با حیاء ها
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (103)
موسیقی آئینی مازندران,امام رضا(ع) اثر استاد اسحاقی + دانلود
موسیقی آئینی مازندران, موسی (ع) اثر استاد اسحاقی + دانلود
موسیقی آئینی مازندران, شهید ( استاد اسحاقی ) + دانلود
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (102)
موسیقی محلی مازندران, مریم بانو ( اسحاقی ) + دانلود
موسیقی محلی مازندران, صنم ( اسحاقی ) + دانلود
موسیقی محلی مازندران, ته بلاره ( عبدی) + دانلود
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (101)
موسیقی محلی مازندران, ننجان ( ننه جان ) + دانلود
کد آوای انتظار همراه اول آهنگهای محمدرضا اسحاقی
ربا جنگ با خدا و رسولخداست
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (100)
حکمت , حقیقت و ثمره آن
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (099)
بخل سوءظن بخداست و بخیل در آتش است
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (098)
ما داده ایم دل نتوانیم پَس گرفت
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (097)
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (096)
حالت برزخی یا برزخ حالتها
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (095)
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (094)
ترفندهای مشتاقان گفتگو با محبوب
كشف الأسرار و عُدة الأبرار (093)
گرفتاری در اثر ظلم و ستم




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.