امام صادق (ع) می فرماید:
1512) کیف حال الاشخاص الذین یباشرون الکفار، و یتوددونهم و یجالسونهم، و یتکلمون بلغاتهم، و یکثرون سوادهم، ویکونون سبباً لازدیاد شوکتهم .
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
« چگونه خواهد بود حال کسانیکه با کفار رفت و آمد می کنند، با آنها طرح دوستی می ریزند، با آنها نشست و برخاست دارند، با زبان آنها سخن می گویند، بر سیاهی آنها می افزایند و موجب شوکت و فوزنی نفرات آنها می شوند؟! »

امام صادق (ع) در این حدیث از آن عده از مسلمانان که ظاهراً از مسلمانان به شمار می آیند و برای دشمنان اسلام خدمت می نمایند و نقش ستون پنجم را در میان امت اسلامی بازی می کنند، اظهار تعجب و شگفت میکند، و برای امت اسلامی نشانه های ستون پنجم را بازگو می فرماید که آنها کسانی هستند که با دشمنان دین رفت و آمد و روابط دوستانه دارند و با فرهنگ و زبان آنها سخن می گویند و در مواقع لزوم در صف آنها قرار می گیرند و بر تعداد نفرات و شوکت آنها می افزایند.

آنگاه با اشاره به تفسیر آیه 114 از سوره بقره می فرماید:
1513) و من اظلم ممن منع مساجد الله ان یذکر فیها اسمه، و سعی فی خرابها. هم الروم کانوا ظاهروا بختنصر علی خراب بیت المقدس. اولئک ما کان لهم ان یدخلوها الا خائفین: فلیس فی الارض رومی یدخله الا و هو خائف ان یضرب عنقه، او قد اخیف باداء الجزیه. لهم فی الدنیا خزی: اما خزیهم فی الدنیا فانه اذا قام المهدی و فتحت القسطنطینیه قتلهم، فذلک الخزی، و لهم فی الاخره عذاب عظیم.

« چه کسی ستمگرتر از کسی است که نگذارد در مساجد خداوند، نام او یاد شود و برای ویرانی آن تلاش کند؟ فرمود: آنها رومی ها هستند که بختنصر را در تخریب بیت المقدس یاری کردند. برای آنها روا نیست که وارد مساجد الهی شوند جز با ترس و لرز، آن روز هیچ رومی (یهودی) وارد بیت المقدس نمی شود جز برای اینکه ترس دارد که گردنش از پیکرش جدا شود. و یا جزیه از او گرفته شود. آنها در دنیا خواری وزبونی هست، خواری آنها در دنیا کشته شدن آنهاست به دست حضرت بقیه الله در قیام شکوهمند آنحضرت و به هنگام فتح قسطنطیه (استانبول) و برای آنها در آخرت عذابی است بزرگ.» [83]

این حدیث نیز گواه نظر ماست که در گذشته مکرر ابراز نمودیم که منظور از رومی، یهودی است و در هر روایتی که از رومی بحث شده، اوصاف یهود بازگو شده است.
امروز که دولت اشغالگر اسرائیل، سرزمین قدس را در اشغال خود دارد، هیچ یهودی وارد بیت المقدس نمی شود جز با ترس و وحشت.

امام صادق (ع) چقدر قاطعانه تعبیر فرموده و ما امروز در اوج قدرت اسرائیل شاهد صدق گفتار آنحضرت هستیم، که آنچه فرموده از آباء کرامش از رسول اکرم (ص) نقل می کند و قدم به قدم اوضاع امروز را برای ما شرح می دهد و با گذشت زمان حلاوت و طراوت خود را از دست نمی دهد. این تعبیرات شیوا و زیبا که با عباراتی گیرا و تعبیراتی عالی و محتوائی صادق از پیشوائی صادق و به حق ناطق صادر شده، گوش جان را نوازش می دهد و دل را جلا می بخشد.

رژیم اشغالگر یهود بیت المقدس را اشغال کرده، در صدد آتش زدن مسجد اقصی برآمده، تصمیم بر حفر مسجد اقصی به منظور پیدا کردن هیکل سلیمان گرفته اند. ناقوسها را در کشور اسلامی به صدا در آورده اند و بر صف نمازگزاران آتش گشوده اند و مسلمانان نمازگزار را مقتول و مصدوم و مجروح نموده اند و با تمام قدرت برای جلوگیری از پرستش پروردگار در مساجد تلاش کرده اند. و در عین حال شب و روزشان با وحشت سپری می شود و هرگز روی آسایش و آرامش نخواهند دید.

1514) تقاتلون قوما دلف الانوف، صغار الاعین .
« با قومی ستیز می کنید که دماغشان پر باد و دیدگانشان بسیار ریز است.» [84]

مردم چین و حوالی آن دقیقاً مشمول این حدیثند که دماغ پهن و دیدگانی ریز چون مهره دارند.

امام صادق (ع) چون پدران بزرگوارش حقایق را دقیق و بی پرده بیان می کند و به زودی با ظهور بنی قنطوره از روی حقایق فراوانی پرده برداشته می شود، که کشورها را فتح می کنند و انسان ها را تحت سیطره می آورند و زرد پوستان را می کشند و عراق را تحت اشغال خود در آورده بر مرکز خلافت اسلامی حکم می رانند و همه ادیان آسمانی را بی فروغ می سازند و عقاید اسلامی به صورت یک سلسله تعصبات قومی و ملی درمی آید و اعتقادات مذهبی یهود و نصاری نیز به یک سلسله تعصبات خشک تبدیل می شود و روح پرستش و فروغ معنویات از بین می رود. در چنین مقطعی امام غائب از نظر، ظاهر می شود و کفر و الحاد را نابود میسازد و بر کالبد بیجان دین، روح می دمد. خداوند در ظهورش تعجیل فرماید و ما را سعادت درك آن روزگار میمون عطا نماید.

آنچه از نشانه های ظهور از امامان معصوم (ع) صادر شده، تاکنون بدون کم و زیاد انجام یافته است و اینک در انتظار آن هستیم که آخرین نشانه ها نیز تحقق یابد و روزگار رهائی فرا رسد.

امام صادق (ع) نشانه های واپسین را در یک جمله خلاصه کرده می فرماید:
1515) الفرج کله هلاك الفلانی من بنی العباس.
« همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است.» [85]

تعیین منظور از فلانی برای ما سخت است ولی طبعاً یکی از ستم پیشگانی است که در بغداد بر تخت قدرت می نشیند و ستم می کند و خون می ریزد و ویژگی هائی از خود نشان می دهد که در میان دیگر جنایت پیشه ها شناخته می شود و همگان متوجه می شوند که این حدیث اشاره به اوست.

امام زمان (ع) می فرماید :
در ضمن توقیع شریفی به افتخار علی بن مهزیار از ناحیه مقدسه چنین آمده است:

1516) انه اذا فقد الصینی، و تحرك المغربی، و سار العباسی، وبویع السفیانی، اذن لولی الله.
« هنگامی که مرد چینی ناپدید شود، مراکشی قیام کند، عباسی برود و با سفیانی بیعت شود، برای ولی خدا اجازه ظهور داده می شود .» [86]

این مرد چینی که با الف و لام عهد در توقیع شریف آمده است، حتماً یک شخصیت ممتازی خواهد بود که درسراسر جهان شناخته شده باشد و در ردیف چانگ کای چک و مائوتسه تونگ باشد که ناپدید شدنش در سطح جهانی مطرح باشد و یکی از نشانه های قُرب ظهور به شمار آید.

علی بن مهزیار هنگامی که به پیشگاه کعبه مقصود و قبله موعود تشرف یافت، از آنحضرت چنین شنید:

1517) یا ابن مهزیار، الا انبئک؟!. انه اذا فقد الصینی و تحرك المغربی، و سار النعمانی، و تربع السفیانیف یوذن لولی الله، فاخرج بین الصفا و المروه فی ثلاثمئه و ثلاثه عشر رجلاً .

« ای پسر مهزیار! آیا برای تو بازگو نکنم؟! هنگامی که آن مرد چینی ناپدید شود، مغربی حرکت کند، نعمانی برود و سفیانی بر تخت نشیند، به ولی خدا اذن خروج داده می شود. آنگاه با 313 تن از یارانم، از میان صفا و مروه ظاهر می شوم.» [87]

در این حدیث احتمالاً کلمه« نعمانی » اشتباهاً به جای « یمانی » نقل شده است. و ما در انتظار ناپدید شدن چینی هستیم که به دنبالش خورشید جهانتاب امامت از پشت پرده غیبت برون آید و تاریکیها را بزداید در کتب عهدین چنین آمده است :

1518) اینک خانه شما برای شما ویران گذارده می شود.» [88]

منظور از خانه، بیت المقدس و هیکل حضرت سلیمان است که به دست یختنصر ویران گردید.

1519) پس، از درخت انجیر مثلش را فرا گیرید که چون شاخه اش نازك شده برگها می آورد، می فهمید که تابستان نزدیک است. همچنین شما نیز چون اینهمه را ببینید، بفهمید که نزدیک بلکه بر در است... اما از در ...  آن روز و ساعت هیچکس اطلاعی ندارد، حتی ملائکه آسمان ... ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد بود . ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می آید.» [89]

منظور از درخت انجیر تیره اسرائیل است و فرازهای یاد شده اشاره است به اینکه رژیم اسرائیل در روی زمین ماندگار نیست و هم اکنون ریشه هایش فرسوده شده، پایه هایش فرو ریخته و وقت آن فرا رسیده که یکبار دیگر از این آب و خاك رخت بر بندند و از منطقه بگریزند و ردپایی از خود بر جای نگذارند.

1520) اینک روز خدا می آید و غنیمت تو در میانت تقسیم خواهد شد. و جمیع امتها را به ضد اورشلیم برای جنگ جمع خواهم کرد و شهر را خواهند گرفت و خانه ها را تاراج خواهند نمود و زنها را بی عصمت خواهند کرد و نصف اهل شهر به اسیری خواهند رفت و بقیه قوم از شهر منقطع خواهند شد ... آن یک روزمعروف خداوند خواهد بود ... و یهوه بر تمامی زمین پدشاه خواهد بود. در آن روز یهوه واحد خواهد بود واسم او واحد.» [90]
یوم الخلاص - جلد دوم


مطالب مرتبط با این بحث :
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
غیبت طولانی است برای خالص سازی
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
 بقیه الله (عج) و حضرت عیسی (ع)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
سیمای حضرت مهدی (عج)
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
او دست انتقام خداست !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
او در میان ماست !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
 دولت حق ( 1 )
 دولت حق ( 2 ) 
دولت حق ( 3 )
 دولت حق ( 4 )
دولت حق ( 5 )
نشانه ها ( 1 )
نشانه ها ( 2 )
 نشانه ها ( 3 )
بانگ آسمانی (1)
بانگ آسمانی (2)
بانگ آسمانی (3)
بانگ آسمانی (4)
بانگ آسمانی (5)
آتش و آتش افروز (1)
آتش و آتش افروز (2)
آشوب های جهانی (1)
آشوب های جهانی (2)
آشوب های جهانی (3)
آشوب های جهانی (4)
آشوب های جهانی (5)
آشوب های جهانی (6)
آشوب های جهانی (7)
آشوب های جهانی (8)
آشوب های بیگانگان (1)
آشوب های بیگانگان (2)
دولت حق و تورات و انجیل
دین و قرآن در آخر الزمان (1)
دین و قرآن در آخر الزمان (2)
دین و قرآن در آخر الزمان (3)
دین و قرآن در آخر الزمان (4)
دین و قرآن در آخر الزمان (5)
دین و قرآن در آخر الزمان (6)
خورشید و ماه و ستارگان (1)
 خورشید و ماه و ستارگان (2)
نشانه ها و خارق العاده ها (1)
نشانه ها و خارق العاده ها (2)
علما و زمامداران آخر الزمان (1)
علما و زمامداران آخر الزمان (2)
علما و زمامداران آخر الزمان (3)
علما و زمامداران آخر الزمان (4)
علما و زمامداران آخر الزمان (5)
علما و زمامداران آخر الزمان (6)
زلـــزلـه ها ( خسف , قذف , مسخ )
مـرقومه شریف حضرت بقیه الله ( ع )
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (1)
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (2)
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (3)
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (4)
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (5)
صهیونیست ها در آستانه عصر ظهور (6)
تحرکات سبعانه گروهای بی مقدار در آستانه ظهور منجی





مطالبی دیگر از وبلاگ :
دفاع مقدس(حافظان همیشگی وطن)
سخنان نورانی از امام باقر (ع)
انگور قرمز و طلا ؛ضد سرطان
دفاع مقدس ( سهم مادر )
دفاع مقدس ( سهم پدر )
! ALTRUISM
وارثان راستین دفاع مقدس
دوستدار راستین
دفاع مقدس (میهن دوستان اصل )
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 54 )
دفاع مقدس (دستان مردانه)
رازداری
دفاع مقدس (نفسهای خسته)
شناخت حق
میانه‌روی در ستودن
خدا ناظر است
مقام حضرت عباس (ع)
آقا پرویز بامعرفت زینت کشتی ایران
مباحث قرآنی رمضان (11)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 53 )
تا غدیر با مولا علی (ع)
دانلود کتاب مائده های زمینی - آندره ژید (صوتی)
زیارت جامعه کبیره ( دوره کامل امام شناسی )
INVITATION TO THE HEADS OF THE TRIBES
جـان عالــم بـه فـــدای تــو علـــی (ع)
مولا علی(ع) یاور و غمخوار پیامبر(ص)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 52 )
قریب غریبستان غدیر , مولا علی (ع)
مولا علی (ع) ریسمان محکم الهی
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 51 )
کمی هم از شرافت ؛ ...ضمنا آقا سید محمود هم رفت !
دانلود 30 اثر مهم مذهبی تاریخی برای اندیشه و رویکرد به حقیقت
حج مقبول ابراهیمی
BELIEF WITHOUT CONSULTATION
بدعت عمر بن خطاب در تعیین مهر براى زنان !
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 50 )
چاپلوسی از جاسوسی خطرناکتر میباشد !
اسلام و مقتضیات زمان(چرا دیگر مطهری نداریم!)
خوب رویان جـفــــا پیشه وفــــا نیز کنند
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 49 )
SPEECHES IN THE FAMOUS BAZAARS
بداهه گوئی ها ( 01 )
زردآلو و خواص درمانی آن
سقراط
آلایش نمایش
مناظره با ابوحنیفه درباره فضیلت مولا علی (ع)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 48 )
ظاهر طاهر
نادانسته و ناخواسته نوعی خدا در زمین درست نکنیم!
غیرت معرفت




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.