آری قاریان عصر ما در قرآن می افزایند و از آن می کاهند !، برای اینکه به خیال آنها با فلان پرده مطابق شود و با فلان لحن خوانده شود، بسم الله را از اول سوره ها می اندازند، تکبیر و دیگر کلمات تشویقی را در وسط آن می افزایند تا شاید در گوش شنونده تأثیر کند و او را به گوش دادن وادار نماید.
رهبران گمراه از نظر پیامبر (ص)
1195) اذا رایت الحق قد مات و ذهب اهله، ورایت الجور قد شمل البلاد، ورایت القرآن قد خلق واحدث فیه ما لیس فیه، و وجه علی الاهواء، ورایت الدین قد انکفا کما ینکفی ء الماء فی الاناء، و رایت الشر ظاهرا لاینهی عنه و یعدر اصحابه .

« هنگامی که ببینی که حق از بین رفته و اهل حق رخت بربسته، و ببینی که جور و ستم همه شهرها را فرا گرفته، و ببینی که قرآن کهنه شده و آنچه در آن نیست احداث شده و بر طبق خواسته ها تفسیر و توجیه شده، و ببینی که دین دگرگون شده آنچنانکه آب در ظرف دگرگون می شود و ببینی که شر آشکار شده و کسی از آن نهی نمی کند و برای مرتکبین آن عذر می تراشند.» [20]

حضرت امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه السلام درباره ساکنان و بانیان مساجد در عصر ظهور فرمودند:
 آن روز مساجدشان از نظر ساختمان آباد است و از نظر هدایت خراب است،
ساکنان و بانیان آنها بدترین مردم روی زمین هستند،
فتنه از آنها آغاز می شود و معصیت به سوی آنها منتهی می شود،
کسیکه از معصیت دور باشد به سوی آن سوقش می دهند
و هر کس عقب بماند به قافله تبهکارانش میرسانند .
چنانکه در کلمات قدسی آمده است « سوگند به عزت و جلالم، برای آنها فتنه ای می فرستم که عقلای قوم در آن حیران و سرگردان بمانند.
آنگاه رسول اکرم (ص) در این باره می فرماید:

1196) ورایت المنابر یومر علیها بالتقوی، ولایعمل القائل بما یامر .
« و می بینی که برفراز منبر مردم را به نیکی و پرهیزکاری دعوت می کنند، ولی گوینده به آنچه امر می کند؛ خود عمل نمی نماید[21]

و این مطلبی است که وضع کنونی مساجد و منابر ما به واقعیت آن گواهی می دهد، که همه جا امر به معروف می شود و از عمل به معروف خبری نیست، از منکر نهی می شود و شدیداً مرتکب آن می گردند.

1197) یکفر بالله جهزه ... و توخر الصلوات، و تشرب القهوات و تشتم الاباء و الامهات .
« آشکارا به خدا کفر ورزیده می شود، نمازها به آخر وقت تأخیر می افتد، مسکرات رائج می گردد و به پدر و مادر دشنام داده می شود[22]

همه اینها در عصر ما رایج شده و دائره سب و ناسزا از محدوده پدر ومادر تجاوز کرده، به حریم مقدسات مذهبی - العیاذبالله – رسیده است.

1198) سیاتی علیکم من بعدی زمان لیس فیه شیء اخفی من الحق، ولا اظهر من الباطل، ولا اکثر من الکذب علی الله و رسوله!. و لیس عند اهل ذلک الزمان سلعه ابور من الکتاب اذا تلی حق تلاوته، ولا انفق منه اذا ولا فی البلاد شیء انکر من المعروف ولا اعرف من المنکر !  حرف عن مواضعه؟!

« بعد از من زمانی برای شما پیش می آید که چیزی پوشیده تر از حق و آشکارتر از باطل نباشد!، چیزی شایع تر از دروغ بر خدا و پیامبر (ص) یافت نشود ! و هیچ کالائی کم بهاتر از قرآن با تلاوت صحیح، و پر ارزشتر ازآن با تفسیر غلط و توجیهات بی اساس وجود نداشه باشد !، در شهرها چیزی زشت تر از معروف و نیکوتر از منکر جلوه نکند[23]

در مورد تلاوت قرآن، امروز اگر قرآنی به طور صحیح و با ترتیل و تجوید مطلوب بدون غنا و ترجیع خوانده شود مشتری ندارد، و در مورد مصحف شریف، امروز همه قرآنها با تذهیب پرارزش، کاغذهای لوکس و اعلا و جلدهای زیبا و گرانبها عرضه می شود و به صورت قانون، حکم، دستور، برنامه هدایت، راهنمای بشریت و نشانگر صراط مستقیم، از آن خبری نیست. اهل قرآن نیز چون خود قرآن در میان مردم غریب هستند، درمیان آنهایند و از آنها نیستند.

1199) اذغا بقی الدین بینکم لغطا بالسنتکم .
« هنگامی که قرآن به صورت آهنگ توخالی درآید که با زبان خود آن را تکرار کنند[24]

1200) اذا قست القلوب، و جمدت العیون، و ثقل الذکر علیهم .
« هنگامی که دلها را قساوت بگیرد، دیده ها خشک شود و تلاوت قرآن بر زبان ها سخت باشد.» [25]

دیگر دلها را قساوت گرفته، برای خوف از خداوند از دیده ای اشک خشیت بر چهره ای جاری نمی شود، تلاوت قرآن بر زبان ها سخت شده، زیرا قرآن آنها را به چیزی که دوست ندارند؛ امر می کند و از چیزیکه دوست دارند؛ باز می دارد.

1201) ... ورایت القرآن قد ثقل علی الناس استماعه، و خف علی الناس استماع الباطل .
« ... و می بینی که گوش دادن به قرآن برای مردم بسیار سنگین است و گوش دادن به صداهای باطل آسان و فرح بخش شده است[26]

حداقل انگیزه اش اینکه: شنیدن قرآن یادآور مجالس فاتحه و سوگواری شده، و صداهای باطل یادآورمجالس عیش و نوش و خوشگذرانی.

1202) ورایت الناس قد استووا فی ترك الامر بالمعروف و النهی عن المنکر، و ترك التدین به .
« و می بینی که مردم در ترك امر به معروف و نهی از منکر یکی شده اند و اعراض از دین فراگیر شده و بی تقوائی میان عالم و جاهل مشترك شده است[27]

امیرمؤمنان (ع) می فرماید:
1203) مساجدهم یومئذ عامره من البنی، خراب من الهدی. سکانها و عمارها شر اهل الارض، منهم تخرج الفتنه و الیهم تاوی الخطیئه، یردون من شد عنها فیها، و یسوفون من تأخر عنها الیها! یقول الله تعالی: فبی حلفت لابعثن علی اولئک فتنه اترك الحلیم فیها حیران .

« آن روز مساجدشان از نظر ساختمان آباد است و از نظر هدایت خراب است، ساکنان و بانیان آنها بدترین مردم روی زمین هستند، فتنه از آنها آغاز می شود و معصیت به سوی آنها منتهی می شود، کسیکه از معصیت دور باشد به سوی آن سوقش می دهند و هر کس عقب بماند به قافله تبهکارانش میرسانند .
چنانکه در کلمات قدسی آمده است « سوگند به عزت و جلالم، برای آنها فتنه ای می فرستم که عقلای قوم در آن حیران و سرگردان بمانند » !

به خدا پناه می بریم از سوگندی که یاد کرده است، فتنه ای که امروز جهان اسلام را فرا گرفته انسان را سرگردان و سردرگم می کند، کجا رسد اگر این وضع شدت پیدا کند و بر حجم گرفتاریها افزوده شود.
یوم الخلاص - جلد دوم


مطالب مرتبط با این بحث :
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
غیبت طولانی است برای خالص سازی
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
 بقیه الله (عج) و حضرت عیسی (ع)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
سیمای حضرت مهدی (عج)
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
او دست انتقام خداست !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
او در میان ماست !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
 دولت حق ( 1 )
 دولت حق ( 2 ) 
دولت حق ( 3 )
 دولت حق ( 4 )
دولت حق ( 5 )
نشانه ها ( 1 )
نشانه ها ( 2 )
 نشانه ها ( 3 ) 
دولت حق و تورات و انجیل
دین و قرآن در آخر الزمان (1)
دین و قرآن در آخر الزمان (2)
علما و زمامداران آخر الزمان (1)
علما و زمامداران آخر الزمان (2)
علما و زمامداران آخر الزمان (3)
علما و زمامداران آخر الزمان (4)
علما و زمامداران آخر الزمان (5)
علما و زمامداران آخر الزمان (6)







مطالب اخیر وبلاگ :
دین و قرآن در آخرالزمان (2)
دین و قرآن در آخر الزمان (1)
علما و زمامداران آخر الزمان (6)
جامعه با دروغ می پاشد + دانلود
علما و زمامداران آخر الزمان (5)
نوای محلی خراسان + دانلود
علما و زمامداران آخر الزمان (4)
دعا یا نیایش
علما و زمامداران آخر الزمان (3)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 80 )
علما و زمامداران آخر الزمان (2)
علما و زمامداران آخر الزمان (1)
زنان در آخر الزمان (2)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 79 )
زنان در آخر الزمان (1)
سیمای مردان در آخر الزمان (2)
سیمای مردان در آخر الزمان (1)
HUSSAIN, THE SHIP FOR SALATION
اهل آخر الزمان ( 7 )
شهید میر هادی خوشنویس
اهل آخر الزمان ( 6 )
اهل آخر الزمان ( 5 )
اهل آخر الزمان ( 4 )
اهل آخر الزمان ( 3 )
اهل آخر الزمان ( 2 )
اهل آخر الزمان ( 1 )
نشانه ها ( 3 )
دیو خوش طبع به از حور گره پیشانی
نشانه ها ( 2 )
سعدی به روزگاران مهری نشسته در دل
نشانه ها ( 1 )
دولت حق و تورات و انجیل
دولت حق ( 5 )
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 78 )
شکستگان تو هم آه آتشین دارند
دولت حق ( 4 )
کجا روند که یار از تو خوبتر گیرند !
بقیه الله (عج) و حضرت عیسی (ع)
گوهر ها و خرمهره ها ... !
هر حیوانی ؛ آدمی نیست !
در کدامین خط بصف ایستاده ای ؟!
دولت حق ( 3 )
گل یاس (دانلود)
دولت حق ( 2 )
گوهر و خرمهره در یک سلک جولان میکنند
دولت حق ( 1 )
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 77 )
چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
ظهور نور؛ شادی مومن و غم مخالف
قــــرآن کــریم و نیکــوکـاران
مسیر حرکت امام عصر علیه السلام
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
تکریم زنان = جامعه پاکتر
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
بدبینی مردم , در اثر تجربه تلخ گذشته
او دست انتقام خداست !
پرهیز از طلاق
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
واجبات و مستحبّات
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
سیــاسـتِ نیـکــــو
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 76 )
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
درمانده‌ی کار خودم !
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
خدا آوازه مهدی (ع) را بلند گرداند !
حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
یک اقلیت چگونه پیروز می شود ؟!
یاران امام زمان علیه السلام (5)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 75 )
یاران امام زمان علیه السلام(4)طالقان!
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (2)
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
یاران امام زمان علیه السلام (1)
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
شیـــر مــادر
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 74 )
پل دادرسی را فراموش نکنیم !
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
قــــــــــــــــــــم !
انتـــــظار ...
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 73 )
هنر عبودیت در عین احتیاج به خلق
دختـــــــــــــر ... !
دوران حیــــــــرت !!
دوران فترت مشخص است ... !
THE STORY OF THE NIGHT-JOURNEY
اعتقاد مردم بمکتب اهل بیت (ع) را مخدوش نکنیم !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 72 )
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
نامه ای از حضرت ولی عصر (ع)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 71 )
معنی تسلیم و رضا !
سخنانی از امام باقر علیه السلام
رواج دزدی دلیل زوال پاکدامنی
خدای بخشنده حضرت فاطمه سلام الله
معیار شیعه بودن و حضرت زهرا (س)
ABU ZAR,THE STEADFAST FOLLOWER
معیار جوانمردی و فرومایگی انسان !
عفت , زینت زنان است !
جهت ترویج عفاف,زنان را گرامی بدارید
امانات الهی (بانوان) را گرامی بداریم
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 70 )
سفارش جبرئیل درباره زنان
پاکی پیشه کن تا همسرت پاک بماند
خطر غیرت بیجای مردان درباره زنان
پیامبر (ص) و برتری زنان
سیمای حضرت مهدی (عج)
غیبت طولانی است برای خالص سازی
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 69 )
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
امام قبل از فرمان,خود عمل میکند
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
او در میان ماست !
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 68 )
حسین (ع) نیز خود چو باران است!
فــــرات ؛ شرمنده ترین آب ... !
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 67 )
تسلیت بر صاحب عزا
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
از نخستین سخنان منتغم بزرگ
عظمت یاران سیدالشهداء (ع)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 66 )
و آب دیده هم زنده کننده است ...
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
از آب هم مضایقه کردند کوفیان
امام حسین(ع) و نعمت حاجت‌خواهی
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 65 )
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 64 )
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
زنان یاور مهدی (عج)
THE DEFENDER OF THE PROPHET.s
زمین همچنان محور كرات است!!!
بنام آنكه ما را آفرید ...و میمیراند
ان الله خیرالماکرین ...
دل گپ ها ( گفتگوهای تنهایی)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 63 )
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
هرگز زمین خالی از حجت نخواهد بود
چگونگی تداوم نسل بشر از ابتداء
وصیت نامه ی حضرت خدا
دنیای کثیفی شده است !
زاهد چو از نماز تو کاری نمی رود ...
انسان برای بقاء خلق شد نه فنا
توحید از نظر امام رضا (ع)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 62 )
او را خود التفات نبودش به صید من
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
درخت‌كاری برترین و پاکترین کار آدمیان
تاویل نماز به بیان امیرالمومنین (ع)
ظلم زائل کننده حکومت
MIRACLE OF THE HOLY PROPHET,s SAYING
بقصد یاد گرفتن بپرس نه بقصد خطاگرفتن
چگونگی تعیین میزان قبولی هر کس نزد خدا از نظر مولا علی (ع)
خدا در کمین ستمکاران
خودستایی تباهی است
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 61 )
حقوق مردم مقدم بر حق خدا
بختش بلند هر که گرفتار حیدر است
دنبال عیب مردم نباشید ...
شهربانو کوچولوی شیرین زبان و زیرک
ظلم هلاک کننده است
گمان بد گناه بزرگ
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 60 )
ولی واقعی کیست ؟!
لقمه و مزه آن
عید غدیر بر غدیرشناسان مبارک
احساس مالکیت و موفقیت
منع و حرص !
بیشتر نقائص در درونست !
انسانهای نسوز ...
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 59 )
خودپسندی
رازها در گذر ایّام
نیرنگ عاقبت بصاحبش برمیگردد !
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 58 )
تعــاون و همکاری
THE FAREWELL PILGRIMAGE
پیامبر (ص) فرمود این خطبه (غدیر ) را بگوش همه برسانیم!
نظراتی از امام جمعه نور(حاج آقا باقرزاده)
بحرالمعارف همدانی جلد دو ( 57 )
میوه عمل
دوست و دشمن
انگور , میوه دوستدار قلب
ثواب سربازی
کلام نورانی امام محمد باقر(ع)
سوزاندن چربی پهلوها و شکم!
روشهای محافظت از قلب




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.