1044) تقسو القلوب، و تمتلیء الارض جورا، و یکثر القتل حتی تحزن ذوات الاولاد، و تفرح العواقر فبین یدی خروجه بلوی ای بلوی للمتقین علی الباطل، و هو انتقام من الله تعالی .
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
« دلها را قساوت می گیرد، زمین پر از ستم می شود، کشتار به قدری فراوان می شود که مادران از آوردن اولاد غمگین می شوند و زنان عقیم از نازائی خود خوشحال می گردند. در آستانه ظهور او فتنه ختی است که برای اهل باطل امتحان بزرگ و انتقام خداوندی است.» [80]

بسیار طبیعی است که به هنگام فراوانی کشت و کشتار صاحبان اولاد از داشتن اولاد غمگین و محزون میشوند و زنهای عقیم تسلی می یابند و از نازائی خود خوشوقت و خوشحال می باشند.

1045) اذا رایت الشر ظاهرا لاینهی عنه و یعذر صاحبه، و رایت الفسق قد ظهر، و رایت المؤمن صامتا لا یقبل قوله، و رایت الفاسق یکذب ولا یرد علیه کذبه و فریته.

« هنگامی که ببینی که شر آشکار گشته، کسی از آن باز نمی دارد، و مردم برای یکدیگر عذر می تراشند. و ببینی که مؤمن به سکوت گرویده، سخنش پذیرفته نمی شود، اما فاسق دروغ و تهمت را به هم آمیخته و کسی اعتراض نمی کند.» [81]

1046) یکون  صاحب المال اعزمن المؤمن، و یصیر المؤمن ضعیفا و المنافق عزیزا، و الفقیر حقیرا، و العالم وضیعاً، و الفاسق مکرما، و الظالم معظما.

« ثروتمند از مؤمن گرامی تر می شود، مؤمن زبون، منافق عزیز، فقیر پست، دانشمند بی مقدار، فاسق محترم و ستمگر پرارج می شود[82]

1047) اذا صارلاهل الزمان وجوه جمیله و ضمائر ردیئه، فمن راهم اعجبوه، و من عاملهم ظلموه .
« مردم آن زمان ظاهری زیبا و آراسته و باطنی پست و پوسیده دارند، هر کس آنها را ببیند دچار شگفت میشود، ولی چون با آنها معاشرت کند مورد ستم قرار می گیرد.» [83]

هرگز ظاهری آراسته تر از ظاهر مردم عصر ما و باطنی پوسیده تر از باطن مردم این زمان دیده نشده است.ولی هر کس ظاهر ما را ببیند و حسن ظن پیدا کند به زودی پشیمان می شود و به سختی تاوان حسن ظن خود را می پردازد.

1048) اذا رایت السکران یصلی بالناس، ولایشان بالسکر، و اذا سکر الانسان اکرم و اتقی و خیف شره، و ترك لا یعاقب، و یعذر لسکره .

« هنگامی که ببینی آدم مست برای مردم نماز می گزارد و کسی به مستی او اعتراض نمی کند و آن را عیب نمی شمارد، چون مست شود مردم او را احترام کنند، از شر او هراسناك باشند ولی او را ترك کنند و به سبب مست بودنش او را معذور بدارند.» [84]

برای فساد اخلاق و تباهی عفت عمومی چیزی مؤثرتر از مشروبات الکی نیست، سطح جامعه را پائین می آورد و انسان را در سراشیبی سقوط قرار می دهد، چنانکه امام صادق (ع) می فرماید:

1049) الخمر رأس کل اتم، و مفتاح کل شر .
« خمر سرآغاز هر گناه و کلید هر شری است.» [85]

در روایات آمده است:
خداوند برای هر شری قفلی قرار داده، کلید همه این قفلها شراب است.
برای خداوند با معصیتی بزرگتر از شراب نافرمانی نشده است، زیرا در اثر مشروب خواری انسان نمازش را ترك می کند و ندانسته به حریم مادر، خواهر و دخترش تجاوز می کند.تأسف بار اینکه چنین حوادث شوم و تلخ در عصر ما بسیار اتفاق می افتد، و خبرش در گزارشها و آمارها منعکس می شود.

همه می دانیم که رسول اکرم (ص) در مورد خمر ده گروه را لعنت کرده:
1-    کسیکه درخت رز برای ساختن مشروب بکارد.
2-    کسیکه از درخت آن باغبانی و نگهبانی کند.
3-    کسیکه انگور را بفشارد تا آبش گرفته شود.
4-    کسیکه آن را بخورد.
5-    کسیکه آن را بخوراند (ساقی) .
6-    کسیکه بار شراب حمل کند.
7-    کسیکه بار شراب به سوی او حمل شود.
8-    کسیکه آن را بفروشد.
9-    کسیکه آن را بخرد.
10-  کسیکه قیمت آن را بخورد.

با این وصف چگونه ممکن است کسی که ادعا می کند که از امت رسول اکرم (ص) است، آن را بخورد، یا درکنار سفره ای بنشیند که در آن مشروب خورده می شود؟!

1050) ورایت الخمر یتداوی بها و توصف للمریض، و یستشفی بها .
« خمر جنبه داروئی پیدا می کند!، برای بیماران توصیه می شود و بیماران به قصد شفا و بهبودی به آن اقدام می کنند.» [86]

1051) والخمور تشرب علانیه، و یجتمع علیها من لایخاف الله، و یدعی الیها .
« و می بینی که مشروب را به طور علنی می خورند، افرادیکه از خدا تقوی نمی کنند برگرد آن اجتماع میکنند و دوستانشان را برای شرب خمر دعوت می کنند.» [87]

1052) ورایت الرجل یمسی نشوان، و یصبح سکران، ولایهتم بما الناس فیه.
« مردم آن زمان را می بینی که در حال نشئه شب می کنند و در حال مستی صبح می کنند، و دیگر اهمیت نمی دهند که دیگران چه حالی دارند[88]

1053) یکون ذلک اذا رایت الناظر یتعود بالله ممایری المؤمن فیه من الاجتهاد، و رایت الکافر فرحا لما یری فی المؤمن، مرحا لما یری فی الارض من الفساد، و رایت الامر بالمعروف ذلیلاً .

« و آن هنگامی خواهد بود که بیننده چون مؤمن را ببیند که چگونه به زحمت و مشقت افتاده، به خدا پناه میبرد، چون کافران وضع تأسف بار مؤمنین را ببینند شادمان می شوند، و از مشاهده فساد و تباهی جهان در پوست نمی گنجد، و می بینی که امر به معروف کننده ذیل و زبونست.» [89]

1054) والسلطان یذل المؤمن للکافر .
« پادشاهان شخص با ایمان را به خاطر کافر خوار سازند[90]

1055) احتکار السلطان للطعام، و بخس المکیال والمیزان و الغش، و شیوع المسکرات، و شراء الخمور فی الاسواق .
« پادشاهان مواد غذائی را احتکار می کنند، کم فروشی، تقلب و تزویر رائج می شود، مشروبات شیوع پیدا می کند و در بازارها علنی فروخته می شود.» [91]
" روزگار رهایی - جلد دو"
...  ای خدا ... !



شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
سیمای حضرت مهدی (عج)
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
دولت حق و تورات و انجیل
او دست انتقام خداست !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
دوران حیــــــــرت !!
او در میان ماست !
قــــــــــم !
انتــــظار ...
نشانه ها ( 1 )
نشانه ها ( 2 )
 نشانه ها ( 3 ) 
 دولت حق ( 1 )
 دولت حق ( 2 ) 
دولت حق ( 3 )
 دولت حق ( 4 )
دولت حق ( 5 )
اهل آخر الزمان ( 1 )
اهل آخر الزمان ( 2 )
اهل آخر الزمان ( 3 )
اهل آخر الزمان ( 4 )
اهل آخر الزمان ( 5 )







مطالب اخیر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.