918) فوالله لیرفع عن الملل و الادیان الاختلاف، و یکون الدین کله واحدا کما قال جل ذکره: ان الدین عندالله الاسلام .

« به خدا سوگند که ناهماهنگی ادیان و مذاهب از بین می رود و فقط یک دین در سراسر گیتی حکومت میکند، چنانکه خدای تبارك و تعالی فرموده: به راستی دین در نزد خدا عبارت از اسلام است و بس[179]
ساری,گاهنوشته های محمود زارع

آری دین فقط اسلام است و آن تسلیم در برابر ندای فطرت، تسلیم در برابر وجدانیت، قدرت، عظمت و دیگر صفات جلالی و جمالی خداوند ازلی و سرمدی است که همه پیامبران به سوی او دعوت نموده اند و ریشه همه ادیان یکی است و آن همان رشته گسترده ایست که از زمان آدم ابوالبشر توسط پیک وحی بر دل پیامبران درخشیده و باخاتم رسل حضرت محمد بن عبدالله (ص) به اوج کمال رسیده است. از بررسی آیات قرآنی استفاده می شود که دین همواره یکی بوده و آن اسلام بوده و همه شریعتها در زمان صاحب شریعت به نام اسلام تشریع شده، و نام های دیگری چون یهودیت و مسیحیت و غیر آنها بعدا اختراع شده است و اینکه به چند آیه در این زمینه توجه فرمائید :

1)    مله ابیکم ابراهیم، هو سمیکم المسلمین . [180]
2)    ربنا واجعلنا مسلمین لک، و من ذریتنا امه مسلمه لک . [181]
« پروردگارا ما را مسلمان و تسلیم اوامر خود قرار بده، از اولاد ما نیز امتی مسلمان و تسلیم فرمان خود قرار بده €( از زبان حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل علیهم السلام )
3)     حتی اذا ادرکه الغرق، قال: امنت انه لا اله الا الذی امنت به بنو اسرائیل، و انا من المسلمین . [ 183]
« چون او – فرعون – را حالت غرق شدن فرا گرفت، گفت: من ایمان آوردم که جز خداوندیکه بنی اسرائیل به او ایمان آورده اند، معبود دیگری نیست و من از اسلام آورندگانم. (از زبان فرعون )
4)    واتونی مسلمین . [184]
« در حال اسلام به سوی من بشتابید.(از نامه حضرت سلیمان به بلقیس )
5)    و اسلمت مع سلیمان لله رب العالمین .[ 185]
« من نیز همراه سلیمان (ع) به خداوندیکه پروردگار عالمیان است اسلام آوردم €.(از زبان بلقیس )
6)    نحن انصارالله، امنا بالله، واشهد بانا مسلمون. [186]
« ما یاوران خداوندیم، به خدا ایمان آوردیم. تو گواه باش که ما اسلام آورده ایم €(از زبان حواریون حضرت عیسی علیه السلام )
7)    وله اسلم من فی السموت و الارض طوعاً و کرها. [187]
« آنکه در آسمانها و زمین است، خواه ناخواه تسلیم فرمان اوست.» €
8)    لانفرق بین احد منهم و نحن له مسلمون. [188]
« در میان هیچکدام از آنها – پیامبران – ما فرق نمی گذاریم و ما برای او اسلام آورده ایم €(از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله »
9)    فما وجدنا فیها غیر بیت من المسلمین. [189]
« جز یک خانه در آنجا از مسلمانان نیافتیم €.(از زبان فرشتگان در مورد قوم حضرت لوط )
10)    قالوا نعبد الهک و آله آبائک ابراهیم و اسمعیل و اسحق الها واحدا و نحن له مسلمون. [190] €
« گفتند: خدای ترا می پرستیم که خدای پدرانت ابراهیم، اسماعیل و اسحق است، که خداوندی یکتاست و € ما برای او اسلام آورده ایم.(از زبان اولاد حضرت یعقوب، خطاب به او به هنگام رحلتش )

از بررسی آیات فوق استفاده می شود که همه شرایع آسمانی در زبان صاحب شریعت« اسلام » نام داشته است. از این رهگذر، قرآن کریم در آیات یاد شده از زبان حضرت ابراهیم (ع)، حضرت اسماعیل (ع)، پیامبراکرم (ص)، حواریون حضرت عیسی (ع)، اولاد حضرت یعقوب (ع)، بلقیس، فرعون و فرشتگان نقل می کند که به هنگام بحث از باورداران و گروندگان به آئین حق، لفظ« مسلم » و « مسلمین » به کار می برده اند، اگرچه ما آنها را به نامهائی دیگر شناخته ایم و این نامها به تناسب های دیگری اتخاذ شده است و هیچ منافاتی ندارد که اسم کلی همه ادیان آسمانی در نزد حضرت پروردگار همان اسلام باشد.

پیرمرد کهنسالی به محضر امام صادق (ع) رسید و عرض کرد: پسرم به من جفا کرد و حقوق پدری را رعایت نکرد.
امام صادق (ع) فرمود:
919) اوما علمت ان للحق دوله، وللباطل دوله، وکلاهما ذلیل فی دوله صاحبه؟!. فمن اصابته دوله الباطل€ اقتص منه فی دوله الحق .

« مگر نمی دانی که برای حق دولتی است و برای باطل نیز دولتی است، و هر یکی در دولت دیگری خوار و بی مقدار است. کسیکه در دولت باطل مورد ستم قرار بگیرد در دولت حق، از او رفع ستم می شود.» [191]

920) ما لمن خالفنا فی دولتنا من نصیب!. ان الله قد احل لنا دماءهم عند قیام قائمنا. فالیوم محرم علینا وعلیکم ذلک فلا یغزنک احد!. اذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله ولنا اجمعین.

« برای مخالفین ما، در دولت ما نصیبی نیست، خداوند به هنگام قیام قائم ما خون آنها را بر ما حلال کرده است. امروز خون آنها بر ما و شما حرام است، کسی شما را گول نزند. هنگامی که قائم ما (عج) قیام کند، انتقام خدا و پیامبر و ما را خواهد گرفت.» [192]

921) کانی اری نزول القائم فی مسجد السهله باهله و عیاله. کان فیه منزل ادریس، و کان منزل ابراهیم خلیل الرحمن، و ما بعث الله نبیا الا وقد صلی فیه. و فیه مسکن الخضر، و المقیم فیه کالمقیم فی فسطاط رسول الله (ص) و ما من مؤمن ولا مؤمنه الا و قلبه یحن الیه. و ما من یوم ولا لیله الا و الملائکه یاوون الی هذا المسجد یعبدون الله فیه.

« گوئی قائم (عج) را با چشم خود می بینم که با اهل و عیالش در مسجد سهله فرود می آید. آنجا منزل حضرت ادریس (ع) است، آنجا منزل حضرت ابراهیم خلیل الرحمان است. خداوند هیچ پیامبری نفرستاده جزاینکه در مسجد سهله نماز گزارده است. آنجا منزل حضرت خضر (ع) است. کسیکه در آنجا اقامت کند همانند کسیست که در خیمه حضرت رسول (ص) اقامت کند. هیچ مرد و زن مؤمن یافت نمی شود جز اینکه دلش به سوی آن مسجد کشیده می شود. در هر شب و روز فرشتگان به سوی این مسجد می شتابند و درآنجا به پرستش حق تعالی می پردازند.» [193]

در احادیث ملاحم (نویدهای غیبی مربوط به آینده) بسیار دیده می شود که معصومین علیه السلام نویدهای خود را با جمله « گوئی با چشم خود می بینم » آغاز می کنند، این تعبیر برای اهمیت و قطعیت موضوع است و می خواهند تصریح کنند که این قضیه حتمی است و بی تردیدی تحقق خواهد یافت، که همه اینها به صورت عهدی نوشته شده و در پیش آنها موجود است. و آنها در این امر از پروردگار خود بینه و برهان دارند. و آنچه جد بزرگوارشان حضرت رسول اکرم (ص) از پروردگار دانا و توانا آورده، به آن ایمان قطعی دارند. به علاوه آنچه در گذشته انجام شده، و در حال انجام شدن است، و در آینده انجام خواهد شد، به گونه ایکه از حیطه فکری ما بیرون است، برای اولیای الهی مکشوف است تا دلیل امامت و پیشوائی آنها بر دیگر مردمان باشد و گواه گزینش آنان از طرف خدای قادر متعال بر این منصب الهی باشد.

روزی از روزها، امام صادق (ع) در نقطه ای در پشت کوفه دو رکعت نماز گزارد و به یار باوفایش ابان بن تغلب فرمود:
922) هذا موضع منزل القائم (ع) .
« اینجا محل خانه قائم (عج) است €.[194]

923) دار ملکه الکوفه، و مجلس حکمه جامعها. و بیت سکنه، و بیت ماله، و مقسم غنائم المسلمین: مسجد السهله، و موضع خلواته: الدکوات البیض من الغریین.

« مرکز حکومت او کوفه است، مرکز قضاوت او مسجد اعظم کوفه است، محل زندگی و مرکز بیت المال و محل تقسیم غنائم جنگی مسجد سهله است، و محل خلوت او تپه های سفید و نورانی نجف اشرف می باشد.» [195]

" روزگار رهایی - جلد دو"
...  ای خدا ... !



مطالب مرتبط با این بحث :
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
غیبت طولانی است برای خالص سازی
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
بدبینی مردم , در اثر تجربه تلخ گذشته
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
یک اقلیت چگونه پیروز می شود ؟!
خدا آوازه مهدی (ع) را بلند گرداند !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
 بقیه الله (عج) و حضرت عیسی (ع)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
سیمای حضرت مهدی (عج)
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )
او دست انتقام خداست !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
او در میان ماست !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
 دولت حق ( 1 )
 دولت حق ( 2 ) 





مطالب اخیر وبلاگ :





توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.