880) اذا خرج القائم، خرج من هذا الامر من کان یری انه من اهله، و دخل فیه شبه عبده الشمس والقمر.

« چون قائم (عج) ظاهر شود، قسمتی از آنانکه اهل این امر دیده می شوند از آن بیرون شوند و از امثال ماه پرستان و خورشید پرستان به آن بگروند.» [138]
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
آری ممکن است برخی از افرادی که شیعه منتظر، حتی از رجال دین و رهبران آئین به شمار می آمدند، به هنگام ظهور در برابر حق تسلیم نشوند و چون خفاشان کوردل تاب دیدن خورشید فروزان امامت را نداشته باشند ولی در مقابل جمع کثیری از بت پرستان، ماه پرستان و دیگر گمراهان با دیدن خورشید حقیقت، صمیمانه و عاشقانه به مشعل هدایت جذب شده، در راه حق گام نهند .

امیرمؤمنان (ع) در همین زمینه می فرماید :
885) تا من السبل حتی تمشی المراه بین العراق و الشام لاتضع قدمیها الا علی النبات، و علی راسها زینتها، لا یهیجها سبع ولاتخافه .

« راهها امن شود، زن از عراق تا شام برود و پای خود را جز بر روی گیاه نگذارد، جواهراتش را بر سرش بگذارد و از درنده و درنده خوئی هراس نداشته باشد.» [143]

888) المهدی محبوب فی الخلایق، یطفی ء الله به الفتنه الصماء.
« مهدی (عج) در میان همه مخلوقات محبوب است، خداوند به وسیله او آتش فتنه را خاموش میگرداند.» [146]

پیش از امام صادق (ع) جد بزرگوارش امیرمؤمنان (ع) در این مورد می فرماید:
892) ... ما کان فی ایدی سواهم فان کسبهم من الارض حرام علیهم، حتی یقوم قائمنا فیاخذ الارض و یخرجهم منها صفره !

« زمینهائی که به عنوان قطایع در دست آنهاست نارواست زیرا آنها حق بهره کشی از زمین را ندارند تا قائم ما (عج) قیام کند و آنها را با دست خالی از آن بیرون کند.» [150]

895) اول ما یظهر القائم العدل ان ینادی منادیه: ان یسلم صاحب النافله لصاحب الفریضه الحجر الاسود والطواف .

« نخستین چیزی که از عدالت قائم (عج) ظاهر می شود اینست که منادی اعلام می کند، آنانکه طواف مستحبی می کنند « مطاف » (محل طواف) و« حجرالاسود »  را برای کسانیکه طواف واجب می کنند خالی کنند » [153]

نهضت جهانی حضرت بقیه الله (عج) چقدر جالب و فوق العاده است که حتی کارهای جزئی و فرعی نیز ازاهمیت خاصی برخوردار است و این چنین به امور مردم و اجرای عدالت در استفاده عمومی از اماکن مقدسه اهتمام ورزیده می شود، که مطاف و حجرالاسود و مقام ابراهیم برای راحتی کسانیکه حجت الاسلام انجام میدهند خالی شود و با طوافهای مستحبی اشغال نشود که موجب ایذاء و اذیت طوافگران گردد.

امام باقر (ع) در این باره می فرماید:

900)  الله اعز و اجل و اکرم من ان یفرض طاعه عبد یحجب عنه علم سمائه و ارضه.
« خدای تبارك و تعالی برتر و والاتر از آنست که اطاعت بنده ای را بر همگان واجب کند ولی چیزی از دانش €های زمین و آسمان ها را از او پوشیده بدارد.» [159]

پیشتر از امام باقر (ع) نقل کردیم که فرمود:
903) (... والامام) یری من خلفه کما یری من امامه.
« امام (ع) کسی را که در پشت سرش قرار دارد، همانند کسیکه در پیش رویش قرار دارد؛ می بیند.» [162]

امیرمؤمنان (ع) در این رابطه می فرماید:
906) ... و ینصب له عمود من نور، من الارض الی السماء یری فیه اعمال العباد.
« برای او عمودی از نور، از زمین تا آسمان نصب می شود، که اعمال بندگان را در آن می بیند.» [166]
 €
و در تفسیر آیه شریفه (و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون ) « بگو عمل کنید که خدا و پیامبر و مؤمنان، اعمال شما را می بینند » [167 ]  فرمود : €

907) آی الائمه (ع) واحدا بعد واحد، یرون اعمال الاولیاء و الاعداء .
« مقصود از مؤمنان، امامها هستند که هر یکی پس از دیگری اعمال دوست و دشمن را می بیند.» [168]

...منظور از مؤمنان در این آیه امامان معصوم (ع) می باشند، و اگر آنها مصداق این آیه نباشند پس چه کسی می تواند مصداق این آیه باشد؟! ( شماها -مخاطبین از کل مردم-  که میدانید نمیتوانید این چنین ببینید )  پرواضح است که در مورد هیچ شخص دیگری چنین ادعائی نشده است. و لذا تردیدی نمی ماند در اینکه مؤمنانی که قرآن صریحاً خبر داده که بر اعمال ما واقف هستند و اعمال ما را می بینند، امامان معصوم هستند و بس.

ابوحمزه نصیر، خادم امام حسن عسکری (ع) نقل می کند که امام حسن عسکری (ع) خادمهای زیادی از ترك و رومی و صقلابی (اسلاوها) داشت و مکرر دیده شده که با آنها با زبان خودشان سخن می گفته است. ابوحمزه دچار شگفت شده که امام حسن عسکری (ع) در مدینه متولد شده، و تا رحلت امام هادی (ع) او را بر کسی عرضه نکرده اند، پس چگونه این همه زبان های مختلف را یاد گرفته است؟! چون این مطلب در دل ابوحمزه خطور کرد، امام حسن عسکری (ع) به سوی او روی کرد و فرمود:

909) ان الله عزوجل ابان حجته من سایر خلفه. واعطاه معرفه کل شیء. فهو یعرف اللغات و الانساب و الحوادث. ولولا ذلک لم یکن بین الحجه و المحجوج فرق .

« خدای تبارك و تعالی حجت خود را از دیگر مخلوقاتش ممتاز آفریده، شناخت هر چیزی را به او عطا فرموده، او همه زبان ها، نسب ها و رویدادها را می داند، وگرنه میان حجت خدا و دیگران فرقی نمی شد.» [170]

915) یفرق المهدی اصحابه فی جمع البلدان، و یامرهم بالعدل و الاحسان، و یجعلهم حکاما فی الاقلیم، و یامرهم بعمران المدون.

« حضرت مهدی (عج) یارانش را در همه شهرها پراکنده می کند و به آنها دستور می دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنها را فرمانروایان کشورهای جهان گرداند و به آنها فرمان می دهد که شهرها را آباد سازند.» [177]

" روزگار رهایی - جلد دو "
...  ای خدا ... !


مطالب مرتبط با این بحث :
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
غیبت طولانی است برای خالص سازی
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
بدبینی مردم , در اثر تجربه تلخ گذشته
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
یک اقلیت چگونه پیروز می شود ؟!
خدا آوازه مهدی (ع) را بلند گرداند !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)

چهره خندان دنیا با بقیه الله (عج)
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
توبه بعد از ظهور پذیرفته نیست !
سیمای حضرت مهدی (عج)
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
وقایع روزگار رهایی ( ترکیه )

او دست انتقام خداست !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
او در میان ماست !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
 دولت حق ( 1 )
 دولت حق ( 2 ) 





مطالب اخیر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.