637) یطلع علیکم کما تطلع الشمس اینما تکونون، فایاکم و الشک و الارتیاب. اتفوا عن انفسکم الشکوك، و قد حد رتکم فاحذروا .
ساری,گاهنوشته های محمود زارع
« هر کجا باشید چون مهر تابان بر شما طلوع می کند، پس هرگز در حق او شک و تردید به خود راه ندهید، از صفحه دل هر گونه شک و تردید را بزدائید. من شما را بر حذر کردم، سخت از آن بپرهیزید .» [138]

اینجا منظور از شک و تردید در آن روز نیست، زیرا آن روز به روشنی آفتاب خواهد بود. بلکه منظور شک و تردیدی است که در عصر غیبت عارض شود که از آن بیم می دهد و برحذر می دارد .

 حضرت امام صادق علیه السلام فرمود :
چون یکی از شما ظهور قائم (عج) را آرزو کند، آن را همراه با عافیت آرزو کند، که خدای تبارك و تعالی حضرت محمد (ص) را رحمه للعالمین فرستاده، ولی او را برای انتقام خواهد فرستاد.

638) ما تستعجلون بخروج القائم؟. فوالله ما لباسه الا الغلیظ، و ما طعامه الا الجشب، و ما هو الا السیف، و الموت تحت ظل السیف!. یسیر بسیره رسول الله (ص) ولا یعیش الا عیش امیرالمؤمنین (ع) .

« چرا در مورد ظهور قائم اینهمه شتاب می کنید؟!. به خدا سوگند که لباس خشن می پوشد و طعام خشن (بی خورشت) می خورد و شمشیر می زند و (دشمنان خدا را) طعمه شمشیر می سازد. از سیره جدش رسول اکرم (ص) پیروی می کند، ولی شیوه زندگی او چون امیرمؤمنان (ع) است .» [139]

639) اذا تمنی احدکم القائم فلیتمنه فی عافیه. فان الله بعث محمداً صلی الله علیه و آله رحمه، و یبعث القائم نقمه !
« چون یکی از شما ظهور قائم (عج) را آرزو کند، آن را همراه با عافیت آرزو کند، که خدای تبارك و تعالی حضرت محمد (ص) را رحمه للعالمین فرستاده، ولی او را برای انتقام خواهد فرستاد[140]

آری او دست انتقام خداست برای کافران و ستمگران، ولی برای محرومان و مستضعفان از پدر هم مهربانتر است. اما چون حدود الهی را دقیقاً اجرا می کند و احکام شریعت را مو به مو پیاده می کند، ستمگران و جنایتکاران آن روز مسعود را خوش نخواهند داشت .

و در رابطه با تعیین غیر قطعی روز ظهور (بدون تعیین سال ظهور) می فرماید :
641) ینادی باسم القائم فی لیله الجمعه لثلاث و عشرین من شهر رمضان، و یقوم فی یوم عاشوراء، و هو الیوم الذی قتل فیه الحسین علیه السلام، یکون النهار نهار سبت حین یقوم بین الرکن و المقام، فتصیر الیه الشیعه من اطراف الارض .

« در شب جمعه 23 ماه مبارك رمضان به نام او از آسمان ندا می شود و در روز عاشورا که روز به شهادت رسیدن امام حسین (ع) است، قیام می کند. عاشورای آن سال، روز شنبه خواهد بود، در میان رکن و مقام خواهد ایستاد و شیعیانش از اقطار و اکناف جهان به سوی او خواهند شتافت .» [142]

642) وذکرهم بایام الله: یوم القائم، و یوم الموت، و یوم القیامه .
« ایام الله، در آیه شریفه « وذکرهم بایام الله » [ 143 ] عبارت است از: روز ظهور قائم (عج)، روز مرگ و روز قیامت .» [144]

روز ظهور مهدی (عج) چون روز مرگ، روزیست که همه حقایق روشن می شود و دیگر نقطه ابهامی برای احدی باقی نمی ماند، و آنروز چون روز قیامت، برای ستمگران روز بسیار سختی است. که پس از اینهمه تذکر و یادآوری پیشوایان دیگر برای احدی عذر نیست .

634) [ لیظهره علی الدین کله ]: فی هذا الیوم هو المهدی. نحن علی منهاج رسول الله حتی یاذن الله لنا فی اظهار دینه بالسیف، و ندعو الناس الیه، فنصر بهم علیه عودا کما ضربهم رسول الله بدءا .

« تحقق آیه شریفه « لیظهره علی الذین کله » به دست مهدی است... ما بر شیوه رسول اکرم (ص) هستیم، تا خداوند به ما اجازه دهد که برای اظهار آئین او شمشیر بکشیم و مردم را به سوی او فرا خوانیم، که در پایان چنین خواهیم کرد، چنانکه پیامبر خدا (ص) در آغاز چنین کرد.» [145]

645) یظهر وحده، و یاتی البیت وحده، و یلج الکعبه وحده، و یجن اللیل علیه وحده. فاذا نامت العیون و غسق اللیل نزل الیه جبرائیل و میکائیل و الملائکه صفوفا، فیقول جبرائیل: یا سیدی قولک مقبول و امرك جائز.. فیمسح یده علی وجهه و یقول: [الحمدلله الذی صدقنا وعده، و اورثنا الارض نتبوا من الجنه حیث نشاء فنعم اجر العاملین] ثم یقف بین الرکن و المقام فیصرخ قائلاً :
 یا معاشر نقبائ، و اهل خاصتی، و من ذخرهم الله لنصرتی قبل ظهوری علی وجه الارض: انتونی طائعین!. فترد الصیحه علیهم و هم فی محاریبهم و علی فرشهم فی شرق الارض و غربها، فیسمعونه فی صیحه واحده فی اذن کل رجل، فیجیئون نحوها، ولایمضی الا کلمحه بصر حتی یکونوا کلهم بین یدیه. و یکون هذا قبیل طلوع الشمس
.

« به تنهائی ظاهر می شود، به تنهائی به مسجدالحرام می آید، به تنهائی وارد کعبه می شود، در حال تنهائی شب را سپری می کند، چون پاسی از شب گذشت و چشمها در خواب فرو رفت، جبرئیل و میکائیل و فرشتگان در حالیکه صف کشیده اند بر او فرود می آیند. جبرئیل می گوید: ای سرور من، فرمان تو مطاع و امر تو نافذ است... امام (ع) دستش را به صورت او می کشد و این آیه را تلاوت می فرماید :
( الحمدلله الذی صدقنا وعده، و اورثنا الارض نتبوا من الجنه حیث نشاء، فنعم اجر العاملین.) [ 148]
آنگاه در میان رکن و مقام می ایستد و با صدای بلند بانگ بر می آورد :
ای یاران و نزدیکان من !، ای کسانی که خداوند شما را پیش از ظهور من برای یاری من در روی زمین مهیا فرموده است، در حالیکه فرمان می برید به سوی من بشتابید. آنها که در شرق و غرب جهان در محراب و یا در رختخواب خود هستند، بانگ امام را می شنوند. همین یکبار صدا به گوش همه آنها می رسد و همگی به سوی او می شتابند، چیزی نمی گذرد مگر به مقدار یک چشم به هم زدن، که همگی در نزد او گرد می آیند و این اجتماع پرشکوه اندکی پیش از طلوع خورشید اتفاق می افتد [149]

649) یسند القائم ظهره الی الحرم، و یمدیده الی البیعه فتری بیضاء من غیر سوء لدی طلوع الشمس، و یقول: هذه یدالله، و عن الله، و بامرالله!. ثم یتلو الایه: [ ان الذین یبایعونک انما یبایعون الله، یدالله فوق ایدیهم، فمن نکث فانما ینکث علی نفسه.] فیکون اول من یبایعه جبرائیل، ثم الملائکه و نجباء الجن، ثم نقباوه و اصحابه .

« قائم (عج) به هنگام طلوع خورشید پشتش را به حرم (کعبه) تکیه می دهد و دستش را برای پذیرش بیعت دراز می کند، دست او سفید خیره کننده، دیده می شود، می فرماید: این دست خداست، از سوی خداست و به فرمان خداست. سپس این آیه را تلاوت می کند : [ ان الذین یبایعونک انما یبایعون الله، یدالله فوق ایدیهم، فمن نکث فانما ینکث علی نفسه) [ 154]
سپس نخستین کسی که با او بیعت می کند جبرئیل است آنگاه فرشتگان، سپس نجیبهای پریان، آنگاه نزدیکان و یاران آن حضرت » . [155]

پیشوای ششم در تفسیر آیه شریفه « اتی امر الله فلا تستعجلوه » [156 ] فرمود :

650) هو امرنا امرالله عزوجل ان لانستعجل به. یوتده الله بثلاثه اجناد: بالملائکه، و بالمؤمنین، و بالرعب.

« آن امر ماست که خدای تبارك و تعالی امر فرموده در آن شتاب نکنیم خدایش او را با سه سپاه تأیید می کند:
1- فرشتگان
2- مؤمنان
3- رعب [157]

... ستمگران پس از قرنهای متمادی ستم به مؤمنان، به روز ظهور آن مصلح غیبی به کیفر کردار زشت خود می رسند و خواری و ذلت سراسر وجودشان را فرا می گیرد و مؤمنان که یک عمر در زیر فشار، خفقان و اختناق بوده اند، رهائی می یابند .
" روزگار رهایی - جلد یک  "
...  ای خدا ... !



مطالب مرتبط با این بحث :
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
فقهاء و مجتهدین دشمن شناخته شده امام زمان (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی

یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
غیبت طولانی است برای خالص سازی
حق با آقا بقیه الله و پیروانش میباشد
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
یک اقلیت چگونه پیروز می شود ؟!
خدا آوازه مهدی (ع) را بلند گرداند !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)

 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
بعضی از وقایع روزگار رهایی (4)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (3)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (2)
بعضی از وقایع روزگار رهایی (1)
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
یاران امام زمان علیه السلام (1)
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (5)
دوران فترت مشخص است ... !
سیمای حضرت مهدی (عج)
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
تسلیت بر صاحب عزا
زنان یاور مهدی (عج)
او در میان ماست !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !






مطالب اخیر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.