امام صادق (ع) می فرماید :
545) یکون معه عصا موسی، و خاتم سلیمان .
« عصای موسی و انگشتر سلیمان در دست او خواهد بود .» [28]

ساری,گاهنوشته های محمود زارع

و امام باقر (ع) در این زمینه می فرماید :
546) کانت عصا موسی لادم، فصارت الی شعیب، ثم صارت الی موسی بن عمران، و انها لعندنا. و ان عهدی بها خضراء کهیئتها حین انتزعت من شجرها. و انها لتنطق اذا استنطقت. اعدت لقائمنا یصنع کما کان یصنع موسی بها!... و انها لتروع و تلقف ما یافکون. و انها لتصنع ما تومر. تفتح لها شعبتان: احداهما فی الارض و الاخری فی السقف، تلقف ما یافکون بلسانها .

 امیرالمومنین علیه السلام خطاب به شیعیان فرمود:
شما همواره به اهلبیت پیامبرتان نگاه کنید، اگر آنها ساکت شدند و در خانه نشستند، شما نیز سکوت کرده به زمین بچسبید، و اگر از شما یاری طلبیدند به یاری آنها بشتابید. که البته خدای متعال به دست مردی از ما اهلبیت ناگهان فرج عنایت خواهد کرد.

« عصای موسی نخست در دست آدم بود، سپس به دست شعیب رسید و سرانجام به دست موسی بن عمران رسید و هم اکنون در دست ماست. و آن هم اکنون در دست من سبر است همانند روزی که از درخت بریده شد. با این عصا هر وقت سخن بگوئیم سخن می گوید، این عصا برای قائم ما آماده شده که همچون موسی بن عمران آن را به کار می برد!. این عصا اهل باطل را می ترساند و هر چه بیندازند می بلعد و آنچه حجت خدا فرمان دهد اطاعت می کند. چون دهان بگشاید فاصله دو فک آن از زمین تا سقف می باشد که هر چه بیندازند با زبانش می بلعد.» [29]

امام صادق (ع) همین مضمون را بیان کرده می افزاید :
547) الواح موسی عندنا، و عصا موسی عندنا، و نحن ورثه النبیین .
« الواح موسی با ماست، عصای موسا  پیش ماست و ما وارثان پیامبران هستیم .» [30]

امیرمؤمنان (ع) و امام صادق (ع) می فرمایند :
548) والله لکانی انظر الیه دخل مکه، و علیه برده رسول الله، و علی راسه عمامه صفراء، و فی رجلیه نعل رسول الله المخصوفه، و فی یده هراوته، یسوق بین یدیه اعنزا عجافا حتی یصل بها نحو البیت لیس ثم احد یعرفه .

« به خدا سوگند، گوئی او را با چشم خود می بینم که وارد مکه شده در حالیکه برد پیامبر (ص) بر تن  و عمامه ای زرد بر سر دارد، کفشهای پیامبر (ص)  به پای او دقیقاً منطبق است و نیزه رسول اکرم (ص) در دست اوست. در پیشاپیش او بزهای لاغری حرکت می کنند، آنها را به سوی کعبه سوق می دهد که آنجا احدی او را نمی شناسد.» [32]

امیرمؤمنان (ع) می فرماید :
550) یظهر فی شبهه لیستبین، فیعلو ذکره، ویظهر امره، و ینادی باسمه و کنیته و نسبه. ویکثر ذلک علی افواه المحقین و المبطلین، و الموافقین و المخالفین، لتلزمهم الحجه بمعرفتهم به!. علی انه قد قصصنا و دللنا علیه، و نسبناه و سمینا و کنیناه، و قلنا سمی جده رسول الله و کنیه، لئلایقول الناس : ما عرفنا له اسما ولا کنیه ولا نسبا. والله لیتحقق الایضاح به و باسمه و کنیته علی السنتهم حتی لیسمیه بعضهم لبعض، کل ذلک للزوم الحجه علیهم. ثم یظهره الله کما وعد به جده (ص) فی قوله عزوجل: [هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لوکره المشرکون ]

« در میان شبهه و فتنه ظهور می کند تا آشکار گردد و آوازه اش بلند شود و کارش آفتابی گردد. به نام و کنیه و نسبش در میان آسمان و زمین ندا می شود و نام او در زبان حق و باطل نقل مجالس می شود و در دهان دوست و دشمن می گردد تا حجت تمام شود و همگان او را بشناسند. و ما نیز همواره نام و نشان او را گفته ایم و از نام و نسب و کنیه او سخن گفته ایم و توضحی داده ایم که او همنام جدش رسول اکرم (ص) و هم کنیه با اوست، تا کسی نگوید که من نسب و کنیه و نام و نشان او را نشناختم. به خدا سوگند، آنقدر نام و نسب و کنیه او بر زبان ها جاری خواهد شد تا برای احدی ابهامی باقی نباشد. همه اینها برای اینست که حجت بر آنها تمام شود. آنگاه خداوند او را ظاهر می گرداند، چنانکه جدش پیامبر اکرم (ص) وعده داده است، و آن در ضمن این آیه شریفه است که میفرماید: [ 34 ] ( او خداوندیست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند، اگر چه مشرکان خوش ندارند ).» [35]

و یکبار دیگر پس از تلاوت آیه شریفه فرمود :
551) هو الامام الذی یظهر علی الدین کله. و هذا من الذی تأویله بعد تنزیله .
« او امامی است که به دست او دین بر تمام ادیان پیروز خواهد شد و این از آیاتی است که تأویلش بعد از تنزیل آن تحقق خواهد یافت[36]

سعید بن جبیر نیز در تفسیر این آیه می گوید: او مهدی از اولاد فاطمه (س) است. [ 37]

امیرمؤمنان (ع) یکبار دیگر هنگامی که از بنی امیه سخن می گفت، فرمود :
552) وایم الله لوفرقوکم تحت کل حجر، لجمعکم الله لشر یوم لهم ! فانظروا اهل بیت نبیکم، فان لبدوا فالبدوا، و ان استنصروکم فانصروهم فلیفر جن الله بغته برجل منا اهل البیت!. بابی ابن خیره الاماء!. لایعطیم الا السیف هرجا هرجا موضوعاً علی عائقه ثمانیه اشهر، حتی تقول قریش: لو کان هذا من ولد فاطمه لرحمنا... یغریه الله ببنی امیه فیجعلهم تحت قدمیه و یطحنهم طحن الرحی [ معلونین اینما ثقفوا اخذوا وقتلوا تقتیلاً، سنه الله فی الذین خلوا من قبل، ولن تجد لسنه الله تبدیلاً ] .

« به خدا سوگند، اگر شما را زیر سنگها پراکنده سازند، خداوند شما را گرد خواهد آورد برای روزیکه برای آنها بدترین روزهاست. شما همواره به اهلبیت پیامبرتان نگاه کنید، اگر آنها ساکت شدند و در خانه نشستند، شما نیز سکوت کرده به زمین بچسبید، و اگر از شما یاری طلبیدند به یاری آنها بشتابید. که البته خدای متعال به دست مردی از ما اهلبیت ناگهان فرج عنایت خواهد کرد. پدرم فدای او باد که فرزند بهترین کنیزان است هشت ماه شمشیر بر دوش خواهد گذاشت و آنها بنی امیه را طعمه شمشیر خواهد نمود. تا قریش زبان به اعتراض گشوده بگویند: اگر او از اولاد فاطمه ( سلام الله ) بود به ما رحم می کرد! خداوند او را به بنی امیه مسلط خواهد نمود تا آنها را زیر پاهایش پایمال سازد و با آنها چون سنگ آسیاب رفتار کند، که: (آنها لعنت شده ها هستند، هر کجا یافت شوند، دستگیر شده، کشته می شوند چه کشته شدنی؟! این سنت خدا است در مورد آنها که قبلاً آمدند و رفتند هرگز برای سنت خدا تغییر و تبدیل نخواهی یافت.» [38]

امیرمؤمنان (ع) در این حدیث شریف، پایمردان و ثابت قدمان را نوید می دهد که در یک چنین روز مسعودی گرد خواهند آمد که آنروز برای دشمنان اهلبیت، روز بسیار سخت و دشواری است و توضیح داده که تا نشانه های ظهور دیده نشده از جای بر نخیزند که طعمه گرگان می شوند. و در حدیث دیگری توضیح می دهند که برای اهلبیت فقط یک پرچم است تا آن پرچم به اهتزاز در نیامده، زیر هیچ پرچم دیگری گرد نیایند .
" روزگار رهایی "
...  ای خدا ... !


مطالب مرتبط با این بحث :
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
تسلیت بر صاحب عزا
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
او در میان ماست !
غیبت طولانی است برای خالص سازی
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
سیمای حضرت مهدی (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
دوران فترت مشخص است ... !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
یاران امام زمان علیه السلام (1)
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!
یاران امام زمان علیه السلام (5)
یک اقلیت چگونه پیروز می شود ؟!
 حضرت ولی عصر (عج) و یهودیان




مطالب اخیر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.