امام صادق (ع) در موسم حج در مسجد الحرام بود که در این مورد چنین فرمود :
517) سیأتی الله بثلاثمئه و ثلاثه عشر رجلاً فی مسجد کم هذا، یعلم اهل مکه انهم لم یولدوا من آبائهم ولا اجدادهم، علیهم، سیوف؛ مکتوب علی کل سیف اسم الرجل و اسم ابیه و نسبه .
ساری,گاهنوشته های محمود زارع

« خداوند 313 نفر در همین مسجد شما گرد می آورد که مردم مکه می دانند که از پدران و نیاکان آنها متولد نشده اند (یعنی: با مردم مکه قرابتی ندارند ) در دست هر یکی شمشیری است که بر آن اسم شخص، اسم پدر و نسب او نوشته شده است .» [82]

بیشتر آنها که متدین شناخته می شوند از یاری امام عصر (عج) روی می تابند ...
خداوند این امر را توسط افراد بی نام و نشان یاری می کند...


شاید این حدیث نیز اشاره باشد به اینکه یاران حضرت ولی عصر (عج) عرب نیستند و با عرب خویشی ندارد، زیرا در حدیث دیگر می فرماید :

518) لینصرون الله هذا الامر بمن لاخلاق له. ولوقد جاء امرنا لخرج منه من هو الیوم مقیم علی عباده الا وثان .
« خداوند این امر را توسط افراد بی نام و نشان یاری می کند، هنگامی که امر ما واقع شود، افرادی به یاری آن می شتابند که امروز در پرستش بتها پابرجا هستند.» [83]

این حدیث اشاره است به اینکه بیشتر آنها که متدین شناخته می شوند از یاری امام عصر (عج) روی می تابند ولی در مقابل افرادی که امروز نام ونشانی از آنها نیست بکله در زمره بت پرستان هستند، نور هدایت در دلشان می تابد و جذب شمع وجود حضرت ولی عصر (ع) می شوند و از آن حضرت حمایت می کنند.

آنگاه امت اسلامی را در طول قرن ها مخاطب قرار داده می فرماید :
519) لیعد احدکم لخروج القائم (ع) ولو سهما. فان علم الله ذلک من نیته رجوت لان ینسا فی عمره حتی یدرکه و یکون من اعوانه و انصاره .

« هر یک از شما خودش را برای خروج قائم (عج) آماده کند ولو با تهیه کردن یک تیر، که اگر خداوند این آمادگی را در نیت شما ببیند، امیدوار هستم که خداوند در اجلتان مهلت دهد تا ظهور او را درك کرده از اعوان و انصار آنها بزرگوار باشید.» [84]

امام صادق (ع) در یک حدیث طولانی از اجتماع یاران حضرت ولی عصر (عج) و واکنش مردم مکه سخن می گوید :

520) یجمعهم الله عزوجل بمکه فی لیله واحده، و هی لیله جمعه. فیصبحون بمکه فی بیت الله الحرام، لابتخلف منهم رجل واحد. فینتشرون بمکه فی ازقتها، و یظلبون منازل یسکنونها فینکرهم اهل مکه، و ذلک انهم لم یعلموا بقافله قد دخلت من البلدان لحج ولا لعمره ولا لتجاره. فیقول من یقول من اهل مکه بعضهم لبعض: ما ترون قوما من الغرباء فی یومنا هذا لم یکونوا قبل هذا؟. لیس فبیناهم کذلک، اذ اقبل !.  هم من اهل بلده واحده، ولاهم من قبیله واحده، ولا معهم اهل ولا دواب رجل من مخروم، فیتخطی رقاب الناس و یقول: رایت فی لیلتی هذه رؤیا عجیبه، و انا خائف و قلبی منها وجل، فیقولون: سربنا الی فلان الثقفی. فیقول المخزومی: رایت سحابه انقضت من عنان السماء، فلم تزل حتی انحطت الی الکعبه فدرات فیها، و اذا فیها جراد ذوا جنحه خضر طافت بالکعبه ماشاء الله، ثم تطایرت یمینا وشمالا لاتمر ببلد الا احرقته، ولا بحصن الا حطمته، فاستیقظت وانا مذعور و جل!. فیقول الثقفی: لقد طرقکم فی هذه اللیله جند من جنود الله جل و عز، لاقوه لکم به. فیقولون: اما والله لقد راینا عجباً، ویحدثونه بامر القوم. ثم ینهضون من عنده و یهمون بالوثوب علیهم، و قد ملا الله قلوبهم رعبا و خوفاً. فیقول بعضهم لبعض و هم یاتمرون بذلک: لاتعجلوا علی القوم، انهم لم یاتوکم بعد بمنکر ولا شهروا السلاح، ولا اظهروا اخلاف. و لعله ان یکون فی القوم رجل من قبیلتکم. فان بدا لکم من القوم شیء فانکن و هم. انا نراهم متنسکین سیماهم حسنه، و هم فی حرم الله جل و عز، الذی لایباح من دخله حتی یحدث حدثاً، و لم یحدث القوم ما یوجب محاربتهم!. فیقول المخزومی، و هو عمید القوم:
انا لا امن ان یکون وراءهم فی قله من العدد و غره بالبلد قبل ان تأتیهم الماده. و ما احسب تأویل رویا صاحبکم الا حقا. فیقول بعضهم لبعض: ان کان من یاتیکم مثلهم، فانه لا خوف علیکم منهم، لانه لاسلاح معهم ولاکراع، ولا حصن یلجاون الیه، و هم عرباء و محتاجون. فان انی جیش لهم نهضتم الی هولاء فیکونون کشربه ظمآن... فلایزالون فی هذا الکلام و نحوه، حتی یحجز اللیل بین الناس، فیضرب علی آدائهم بالنوم، فلا یجتمعون بعد انصرافهم الی ان یقوم القائم فیلقی اصحابه بعضهم بعضا کابناء اب واحد و ام واحده افترقوا عدوه و اجتمعوا عشیه
.

یاران حضرت ولی عصر (عج) عرب نیستند و با عرب خویشی ندارند ... !

« خداوند آنها را در یک شب جمعه در مکه معظمه و در بیت الله الحرام گرد می آورد، که حتی یک نفر از آنها تخلف نمی کند. آنگاه در کوچه های مکه به راه می افتند، تا برای خود محل اقامتی پیدا کنند.

مردم مکه افراد ناشناسی را در میان خود می بینند، در حالیکه از ورود هیچ قافله ای به قصد حج، عمره، تجارت و غیره اطلاعی ندارند، از این رهگذر به یکدیگر می گویند: افراد غریبی را می بینیم که تا به امروز در این شهر آنها را ندیده ایم! اینها اهل یک شهر و یک قبیله و یک تیره و یک نژاد نیستند، و خود هیچ اهل و عیال و وسیله و مرکبی همراه ندارند! در حالیکه آنها مطالبی در این مقوله بازگو می کنند، مردی از قبیله مخزوم وارد می شود و می گوید: من خوابی دیده ام که بسیار پریشان و نگران هستم. مردم می گویند: بیا به نزد فلان ثقفی برویم چون به پیش او می روند، مرد مخزومی چنین می گوید:

من ابری را دیدم که از اعماق آسمان ظاهر شد و به تدریج پائین آمد تا به نزدیکی کعبه رسید و آنگاه دور کعبه طواف نمود. در این ابر ملخهای فراوانی با بالهای سبز بود که تا مدتی بس دراز دور خانه خدا طواف کردند. آنگاه به چپ و راست پراکنده شدند، به هیچ آبادی نمی رسیدند جز اینکه به خاکستر می نشاندند، به هیچ قلعه ای نمی رسیدند جز اینکه ویران می کردند، سپس از خواب بیدار شدم و چون بید لرزیدم و تا اکنون هم در ترس و وحشت هستم. مرد ثقیفی می گوید:

امشب لشکری از لشکرهای الهی به شهر شما وارد شده، که شما را یارای مقاومت در برابرآنها نیست. مردم مکه از شنیدن این مطلب هراسان می شوند و با یکدیگر می گویند: چیزی عجیبی پیش آمده است! آنگاه در حالیکه همه شان از این سپاه الهی سخن می گویند از نزد مرد ثقیفی بیرون می آیند و به جستجوی آن لشکر می پردازند. و در حالیکه خداوند قلبشان را از رعب و وحشت پر کرده است، به عنوان مشاوره و خیرخواهی با یکدیگر می گویند: در مورد این سپاه شتاب نکنید که آنها در شهر شما کار خلافی انجام نداده اند و به روی کسی شمشیر نکشیده اند و کار ناشایستی از آنها دیده نشده است و شاید در میان آنها از تیره و نژاد شما هم کسی باشد. و اگر بخواهید در مورد آنها تصمیمی بگیرید توجه داشته باشید که آنها مشغول عبادت هستند و سیمای صالحان را دارند و خود در حرم امن الهی هستند که هر کس داخل آن شود خونش در امان است تا وقتی که حادثه ای بیافریند و آنها تاکنون حادثه ای ایجاد نکرده اند که سوژه و بهانه ستیزه جوئی باشد .

زعیم مردم مکه که یک نفر مخزومی است می گوید: من مطمئن نیستم که پشت سر آنها نیروئی نباشد، شاید نیروی وسیعتری به دنبال آنها باشد که با ورود آنها مسئله بسیار حساس و مهم شود. از این رهگذر مصلحت آنست که تا نیرو نرسیده اینها را در هم شکیند که تعدادشان اندك و به وضع شهر ناآشنا هستند. و خیال می کنم که رؤیای دوستتان حق است .

برخی از آنها به برخی دیگر می گویند: اگر نیروئی که ممکن است به اینها ملحق شود، اگر آنها نیز مثل اینها باشند که نه اسب دارند و نه اسلحه، و نه سنگری که به آن پناه ببرند و خود در این شهر غریب و بی چیز هستند، ترسی برای شما نیست. و اگر سپاه مجهزی به یاری آنها بیاید با یک حمله اینها را نابود می سازید که برای شما چون یک جرعه آب در کام انسان تشنه است سخنانی از این قبیل با یکدیگر بازگو می کنند تا پاسی از شب می گذرد و خواب بر دیده ها چیره می شود و تاریکی شب و سنگینی خواب در میان آنها جدائی می اندازد بعد از پراکنده شدن دیگر فرصت اجتماع پیدا نمیکنند، که حضرت ولی عصر (عج) قیام می کند .

یاران قائم (عج) یکدیگر را طوری ملاقات می کنند که گوئی از یک پدر و یک مادر به دنیا آمده اند و صبح از خانه بیرون آمده پراکنده شده اند و شبانگه همه به خانه آمده با یکدیگر گرد آمده اند.» [85]

در بامداد چنین شبی بیعت مبارکه انجام می پذیرد و سنگرهای ظلم و استبداد یکی پس از دیگری سقوط می کند و چیزی نمی گذرد که مردم مکه نیز بیعت کرده به سپاه حق ملحق می شوند و خواب مخزومی و تعبیر ثقیفی تحقق می یابد. و ما منتظر چنین روزی هستیم که وعده امام به حق ناطق، جعفر صادق (ع) تحقق یابد که فرمود :

521) لایدعون وترالال محمد الا اخذوه .
« برای آل محمد (ص) ستمی را فروگذار نمی کنند جز اینکه انتقام آن را می گیرند .» [86]
به امید آن روز.

" یوم الخلاص جلد یک . بخش یاران مهدی (عج)"
...  ای خدا ... !




مطالب مرتبط با این بحث :
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
تسلیت بر صاحب عزا
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
او در میان ماست !
غیبت طولانی است برای خالص سازی
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
سیمای حضرت مهدی (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
دوران فترت مشخص است ... !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !
مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر
ظهور, بعد از غربال و امتحاناتی سخت
اختلاف بین شیعیان در عصر ظهور !
کعبه را کردم بهانه تا بگردم دور تو ...
همه اولیاء هم از منتظران بودند !
یاران امام زمان علیه السلام (1)
اندوه دائمی شیعیان تا زمان ظهور !
 یاران امام زمان علیه السلام (2)
یاران امام زمان علیه السلام (3)
یاران امام زمان علیه السلام (4) طالقان!







مطالب اخیر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.