ابوبصیر از امام صادق (ع) پرسید:
چرا امیرمؤمنان (ع) در آغاز کار با مخالفین خود نجنگید؟!
امام (ع) فرمود :
ساری,گاهنوشته های محمود زارع

404) لایه فی کتاب الله: [لوتزیلوا، لعدبنا الذین کفروا منهم عذاباً الیما] فقال له: و ما یعنی تزایلهم؟. قالک ودائع مؤمنون فی اصلاب کافرین، فکذلک القائم (ع) لن یظهر حتی تخرج و دائع الله عزوجل. فاذا خرجت ظهر علی من ظهر من اعداء الله عزوجل فقتلهم .

« به جهت آیه ای در قرآن که می فرماید: (اگر زایل می شدند، کافران را از آنها با عذابی دردناك عذاب می کردیم.) [ 65 ]
ابوبصیر گفت: منظور از زایل شدن چیست؟
فرمود : نطفه های مؤمنان که در صلب پدران کافر به ودیعت نهاده شده، همچنین است قائم ما (عج)، هنگامی ظاهر می شود که امانتهای خدا همه بیرون آیند (دیگر نطفه مؤمنی در صلب کافر باقی نباشد) هنگامی که همه امانتهای خدا خارج شدند او ظهور می کند، هر کس در برابر او شمشیر بکشد او را می کشد.» [66]

 او ( حضرت ولی عصر " عج " برطرف کننده رنجها و اندوهها از شیعیان است بعد از اندوهی سخت، بلائی طولانی، و ستمی جانکاه. خوشا به حال آنانکه آن زمان را درك کنند.

405) هیهات، هیهات!. لا والله لا یکون ما تمدون الیه اعینکم حتی تغربلوا!. لا والله مایکون ما تمدون الیه اعینکم حتی تمحصوا!. لایکون ما تمدون الیه اعینکم حتی یشقی من یشقی و یسعد من یسعد .

« به خدا سوگند، هرگز چنین نیست، آنچه چشم انتظارش هستید، هرگز واقع نمی شود تا غربال شوید و امتحان شوید، نه به خدا قسم، آنچه چشم انتظارش هستید وقوع نمی یابد تا هنگامی که آنکه شقی هست شقاوت خود را ظاهر سازد و آنکه سعادتمند است سعادتش آشکار گردد[67]

و در همین زمینه می فرماید :
406) لا بدللناس ان یمحصوا و یمیزوا و یغربلوا. ان هذا الامر لایاتیکم الا بعد الناس؟. لا والله حتی یشقی من یشقی، و یسعد من یسعد .

« به ناگزیر باید مردمان امتحان شوند و از یکدیگر غربال شده، جدا شوند، این امر هنگامی فرا می رسد که کابوس یأس و نومیدی همه جا را فرا بگیرد. به خدا سوگند، هنگامی می آید که شقی ها شقی، و سعیدها سعادتمند شوند[68]

407) والله لتکسرون کسر الزجاج!. و ان الزجاج لیعاد فیعود کما کان. والله لتکسرن کسر الفخار، و ان الفخار لایعود کما کان .

« به خدا سوگند که شکسته می شوید همچون شکسته شدن شیشه، با این تفاوت که شیشه شکسته شده به حالت اولیه بر می گردد، شما شکسته می شوید همانند شکسته شدن سفال که دیگر به حالت اولیه بر نمی گردد.» [69]

409) رحمکم الله ... بنا یبدا البلاء، ثم بکم. و بنا یبدا الرخاء ثم بکم رحم الله من حببنا الی الناس و لم یکرهنا الیهم .

« خداوند شما را مشمول رحمت خود گرداند، بلاها نخست به ما روی می آورد، آنگاه به شما، آسایشها نخست به ما سپس به شما روی می آورد. خداوند بیامرزد کسی را که محبت ما را در دل مردم جای دهد و ما را از چشم مردم ساقط نکند.» [71]

سپس فرمود :
410) ان الله تبارك و تعالی یقول: [ یوم ندغو کل اناس بامامهم] فمن عرف امامه کان کمن هو فی فسطاط المنتظر .
« خدای تبارك و تعالی می فرماید: روزی که هر انسانی را با امامش می خوانیم. [ 72 ]، پس هر کس امامش را بشناسد، مانند کسی است که در خیمه مهدی منتظر (عج) باشد.» [73]

411) اعرف امامک، فانک ان عرفته لم یضرك تقدم هذا الامر اوتأخر. و من عرف امامه، ثم مات قبل ان یری هذا الامر، کان له مثل اجر من قتل معه .

« امام خود را بشناس، که در آن زمان ترا باکی نیست که این امر جلو بیفتد یا عقب بماند. کسی که امامش را بشناسد و پیش از فرا رسیدن این امر از دنیا برود، مانند کسیست که در محضر او حضرت بقیه الله به شهادت رسیده باشد.» [74]

417) هوالمفرج الکرب عن شیعته بعد ضنک شدید، وبلاء طویل، وجور. فطوبی لمن ادرك ذلک الزمان .
« او برطرف کننده رنجها و اندوهها از شیعیان است بعد از اندوهی سخت، بلائی طولانی، و ستمی جانکاه. خوشا به حال آنانکه آن زمان را درك کنند.» [80] 

418) اقرب ما یکون العباد من الله، و ارضی ما یکون عنهم، اذا افتقدوا حجه الله فلم یظهر لهم، و لم یعلموا بمکانه. و هم فی ذلک یعلمون انه لم تبطل حجه الله و لامیثاقه. فعند ذلک توقعوا الفرج صباحا و مساء. فان اشد ما یکون غضب الله علی اعدائه اذا افتقدوا حجته فم یظهر لهم!. و قد علم ان ولایکون ذلک الا علی راس.اولیائه لایرتابون. ولو علم انهم یرتابون ما غیبت عنهم حجته طرفه عین شرار الناس .

« نزدیکترین بندگان به خدا، که خدا نیز بیش از هر قومی از آنها خشنود است، بندگانی هستند که حجت خدا از چشم آنها ناپدید خواهد شد آنها حجت خدا را نمی بینند و جایگاه او را نمی شناسند ولی یقین دارند که حجت خدا در میان آنهاست و حجتهای خدا باطل نشده است. در چنین موقعی هر صبح و شام منتظر فرج باشید. که شدیدترین موقع خشم خدا بر دشمنان موقعی است که حجت خدا از دیده ها ناپدید باشد. که خدا میداند که دوستانش در وجود حجت به شک و تردید نمی افتند. اگر می دانست که امر بر آنها مشتبه می شود حتی یک لحظه هم حجت خودش را پنهان نمی کرد. این امر واقع نمی شود مگر در عهد بدترین مردمان .» [81]

420) یکون المؤمن محزونا محتقراً لایستطیع ان ینکر الا بقلبه!. یبلغ عندهم کل هوان .
« مؤمن در آن زمان محزون و مورد تحقیر قرار می گیرد. او نمی تواند که منکرات را جز در دلش انکار کند، و در معرض هر نوع تحقیر قرار می گیرد[83]

" یوم الخلاص جلد یک"

...  خدایا ... !


مطالب مرتبط با این بحث :
[Munched]
[Munched]
[Munched] شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
[Munched] شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
[Munched] شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
[Munched] شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
[Munched]
[Munched] ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
[Munched] عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
[Munched] او در میان ماست !
[Munched] غیبت طولانی است برای خالص سازی
[Munched] عمل خلاف قلب ما شیعیان !
[Munched] آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
[Munched] سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
[Munched] سیمای حضرت مهدی (عج)
[Munched] نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
[Munched] حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
[Munched] پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
[Munched] شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
[Munched] دوران فترت مشخص است ... !
[Munched] دوران حیــــــــرت !!
[Munched] انتــــظار ...
[Munched] قــــــــــم !
[Munched] مومنین گمنام , رستگاران واقعی !
[Munched] آزمون سخت آخرالزمان؛ خواری مومن
[Munched] انتظار؛ آزمونی سخت و عبادتی برتر



https://telegram.me/zaresari





مطالب دیگر وبلاگ :






توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.