پیامبر اکرم (ص) ما را از یأس و نومیدی برحذر داشته، از قضا و تقدیر حضرت احدیت سخن گفته است:

ساری,گاهنوشته های محمود زارع

امیرالمومنین علیه السلام: ... زمانی است که در آن نجات نمی یابد مگر مؤمن گمنام، که اگر حضور داشته باشد شناخته نمی شود و اگر غایب باشد کسی از او سراغ نمی گیرد، آنها مشعل های هدایت و ستارگان روی زمین هستند که از سخن چینی، جاسوسی و تفرقه افکنی به دور هستند، خداوند درهای رحمتش را بروی آنها می گشاید، و غمهای نقمتش را از آنها برطرف می سازد.


371) اخبرنی جبرائیل انهم یظلمون بعدی، و ان ذلک الظلم یبقی، حتی اذا قام قائمهم و علت کلمتهم، واجتمعت الامه علی محبتهم، و کان الشانیء لهم قلیلاً، والکاره لهم ذلیلاً، و کثر المادح لهم. و ذلک عند تغیر البلاد و ضعف العباد و الیاس من الفرج فعند ذلک یظهر القائم المهدی من ولدی بقوم یظهرالله الحق بهم، و یخمد الباطل بأشیافهم .
معاشر الناس: ابشروا بالفرج، فان وعدالله لایخلف، وقضاء ه لا یرد، و هو الحکیم الخبیر، و ان فتح الله قریب .

« جبرئیل مرا خبر داد که آنها مورد ستم قرار می گیرند و این ستم همچنان باقی می ماند تا روزیکه قائم آنها قیام کند و سخنشان پیروز گردد و امت اسلامی بر محبت آنها گرد آیند. آنگاه دشمن آنها بسیار کم، و بدخواهان خوار و زبون می گردند و همگان بر مدح و ثنای آنها زبان می گشایند. و آن هنگامی است که کشورها دگرگون شود و مردمان از خروج نومید شوند و بندگان خدا به ضعف گرایند. در چنین موقعی مهدی قائم (عج) ظهور می کند و همراه او یارانی خواهند بود که خداوند حق را به دست آنها ظاهر گرداند و باطل را با شمشیر آنها نابود سازد.
ای گروه مردمان! شما را مژده باد با فرج، که وعده خداوند تخلف نمی یابد، و قضای او باز نمی گردد، او حکیم و آگاه است و به راستی فتح و گشایش خداوند نزدیک است.» [27]

امیرمؤمنان (ع) می فرماید :
372) الآخذ بامرنا، معنا غداً فی حظیره القدس .
« آنها که به امر ما چنگ بزنند، فردا در « حظیره القدس » با ما هستند.» [ 28]
این حدیث به همین عبارت از امام صادق (ع) نیز وارد شده است.

373) انتظروا الفرج ولاتیاسوا من روح الله، فان احب الاعمال الی الله عزوجل انتظار الفرج. الاخذ بامرنان معنا غدا فی حظیره القدس، و المنتظر للفرج کالمتشحط بدمه فی سبیل الله .

« منتظر فرج باشید و از روح خدا مأیوس نشوید که محبوبترین اعمال در نزد خدای تبارك و تعالی  انتظار فرج است، کسیکه پذیرای امر ما باشد، فردا در« حظیره القدس» با ماست. و کسیکه منتظرفرج باشد مانند کیست که در راه خدا به خون خود آغشته گردد.» [29]

374) اتخذوا صوامعکم بیوتکم، وعضوا علی مثل جمر الغضا، و اذ کروالله کثیرا فذکر الله اکبر لو کنتم تعلمون .
« کوخهای خود را خانه خود قرار دهید، همانند کسیکه در آتش گداخته می سوزد، دندان روی جگر بگذارید شکیبا باشید و خدا را بسیار یاد کنید، که یاد خدا بزرگترین پناهگاه است اگر بدانید.» [30]

375) الزموا الارض و اصبروا علی البلاء، ولاتحرکوا بایدیکم و سیوفکم فی هوی السنتکم. ولا تستعجلوا بما لم یعجله الله لکم. فان من مات منکم علی فراشه، و هو علی معرفه حق ربه و حق رسوله و اهل بیته، مات شهیدا و وقع اجره علی الله، واستوجب ثواب ما نوی من صالح عمله، وقامت النیه مقام اصلانه بسیقه، و ان لکل شیء مده و اجلا .

« ملازم زمین باشید – بر زمین بچسبید – و بر بلاها صبر کنید، دستها و شمشیرها را برای خواهش زبانهایتان به حرکت در نیاورید، و در موردی که خدا شتاب نکرده، شتاب نکنید، که هر کس از شما بر شناخت صحیح پروردگار، پیامبر(ص) و اهل بیت او (ع) در رختخواب بمیرد شهید از دنیا رفته، و پاداش شهید بر پروردگارش حتمی شده، و آنچه از اعمال شایسته در نیت او بوده به ثوابش نائل آمده، و نیت نیک او جایگزین شمشیر زدن او می شود، که برای هر چیزی موعدی معین شده است.» [31]

376) وذلک زمان لاینجوفیه الا کل مؤمن نومه ان شهد لم یعرف، و ان عاب لم یقتد. اولئک مصابیح الهدی و اعلام السری، لیسوا بالمسابیح ولا المذابیع البدر! اولئک یقتح الله لهم ابواب رحمته، ویکشف عنهم ضراء نقمته .

« و آن زمانی است که در آن نجات نمی یابد مگر مؤمن گمنام، که اگر حضور داشته باشد شناخته نمی شود و اگر غایب باشد کسی از او سراغ نمی گیرد، آنها مشعل های هدایت و ستارگان روی زمین هستند که از سخن چینی، جاسوسی و تفرقه افکنی به دور هستند، خداوند درهای رحمتش را بروی آنها می گشاید، و غمهای نقمتش را از آنها برطرف می سازد[32]

مولای بزرگوار! در برابر مردم این زمان چه کنیم، که یکدیگر را به نفاق و اختلاف تشویق نموده، بذر جاسوسی را در دل اجتماع می کارند و لذت زندگی را در غیبت و سخن چینی و افتراء می جویند؟! چه نیکو فرموده ای که جز مؤمنان گمنام کسی رهائی نمی یابند، که دیگران شب و روز به دنبال چاه و مقام، و برای حفظ جاه و مقام خود شب و روز به دنبال تهمت و افتراء می باشند.
" یوم الخلاص جلد یک"
چقدر باین صفات اخیرالذکر متصفی؟!! ( فتامل یا اهل الدوله ... !  )


مطالب مرتبط با این بحث :
نامه ای از امام زمان (علیه السلام )
فصل غربت آقا ولی عصر علیه السلام
شیعه یعنی وفاداری به امام (01)
شیعه یعنی وفاداری به امام (02)
شیعه یعنی وفاداری به امام (03)
شیعه یعنی وفاداری به امام (04)
تسلیت بر صاحب عزا
ظهور قائم (عج) ناگهانی است !
عصر غیبت عصر حوادث و امتحان !
او در میان ماست !
غیبت طولانی است برای خالص سازی
عمل خلاف قلب ما شیعیان !
آن مهربان که قبل از فرمان بدیگران, خود عمل میکند !
سیمای مبارک آقا ولی عصر (عج)
سیمای حضرت مهدی (عج)
نامه ای از حضرت ولی عصر (علیه السلام )
حضرت امام عصر (ع) و توضیح امر الهی
پایان سفارت و آغاز اجتهاد !
شش نشانه قائم (ع) از پیامبران
دوران فترت مشخص است ... !
دوران حیــــــــرت !!
انتــــظار ...
قــــــــــم !




مطالب دیگر وبلاگ :




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.